F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Emirates 70th Anniversary Grand Prix 20209 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,303 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,097 - Max Verstappen (Red Bull), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:26,166--21
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:26,3040,1380,13823
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:26,8930,7270,58924
4.27Nico HulkenbergRacing Point RP201:26,9420,7760,04925
5.16Charles LeclercFerrari SF10001:27,0620,8960,12020
6.23Alexander AlbonRed Bull RB161:27,2801,1140,21822
7.5Sebastian VettelFerrari SF10001:27,4981,3320,21821
8.18Lance StrollRacing Point RP201:27,5391,3730,04126
9.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:27,6531,4870,11427
10.31Esteban OconRenault R.S.201:27,7011,5350,04823
11.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:27,7071,5410,00623
12.4Lando NorrisMcLaren MCL351:27,8461,6800,13926
13.8Romain GrosjeanHaas VF-201:27,9081,7420,06226
14.55Carlos SainzMcLaren MCL351:28,1381,9720,23028
15.63George RussellWilliams FW431:28,1702,0040,03224
16.6Nicholas LatifiWilliams FW431:28,2262,0600,05624
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:28,5112,3450,28523
18.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:28,6552,4890,14424
19.88Robert KubicaAlfa Romeo C391:28,9602,7940,30522
20.20Kevin MagnussenHaas VF-201:29,3193,1530,35917
107% najlepszego czasu: 1:32,198


Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix 70-lecia.

Jako jedni z pierwszych na tor wyjechali Max Verstappen i Lewis Hamilton, którzy od początku korzystali z miękkich opon. Pomimo incydentów z ubiegłej niedzieli Pirelli nie wycofało się z decyzji o zapewnieniu zespołom ogumienia będącego o jeden stopień miększym w porównaniu do Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Niezbyt fortunnie poranny trening rozpoczął Kimi Raikkonen, który na jednym z pierwszych kółek wyjechał na trawiaste pobocze. Po około kwadransie Fin był jedynym kierowcą z odnotowanym czasem okrążenia. Jego wynik nie mógł być jednak traktowany jako reprezentatywny. Niedługo później do pracy zabrał się Robert Kubica, który zgodnie z decyzją Alfy Romeo zastępował w trakcie FP1 Antonio Giovinazziego.

Około 12:20 pierwsze kółka zaliczyli kierowcy Ferrari. Sebastian Vettel wykręcił wynik 1:28,5s a chwilę później Leclerc ustanowił wynik o dwie dziesiąte sekundy lepszy.

Na torze przebywał także Max Verstappen z Red Bulla. Plan stajni z Milton Keynes różnił się nieco od rywali. Holender rozpoczął sesję od serii pojedynczych okrążeń. Wiele wskazywało na to, że lider austriackiej ekipy został oddelegowany do zebrania danych służących do korelacji danych pomiędzy tunelem aerodynamicznym a torem wyścigowym.

Po 30 minutach na czele klasyfikacji w dalszym ciągu plasował się det Ferrari. Leclerc legitymował się rezultatem 1:27,5s, podczas gdy Vettel ledwo zszedł poniżej bariery 1m28s. Sytuacja ta nie utrzymała się jednak zbyt długo ze względu na kierowców Mercedesa.

Przed rozpoczęciem szybkiego okrążenia Bottas zgłosił drobne problemy z silnikiem, ale nie przeszkodziło mu to w awansie przed Leclerca. Zdecydowanie lepszym czasem od Fina popisał się jednak jego zespołowy kolega i lider klasyfikacji generalnej – Lewis Hamilton. Sześciokrotny mistrz świata wykręcił 1:26,842s. Na półmetku zajęć w czołowej dziesiątce znajdowali się także Leclerc, Albon, Hulkenberg, Vettel, Stroll, Norris, Sainz i Gasly.

Kilka minut przed godziną dwunastą czasu lokalnego Bottas podniósł poprzeczkę, jadąc 0,6s szybciej od Hamiltona i notując wynik na poziomie 1:26,166s. Hamilton poprawił co prawda swój osobisty rekord, jednak nie wystarczyło to do przesunięcia się przed kierowcę z Nastoli, do którego tracił 0,1s. Podobnie rzecz miała się w przypadku Alexa Albona – Taj także podkręcił tempo, ale nie wpłynęło to na jego pozycję w tabeli.

Ze świetnej strony prezentował się Nico Hulkenberg. Niemiec wskoczył na chwilę na trzecie miejsce, tracąc siedem dziesiątych sekundy do Bottasa. Wkrótce jednak spadł pozycję niżej, gdy Verstappen przejechał pierwsze szybkie kółka po zakończeniu realizacji specyficznego programu rozwojowego.

Niestety dla Alexa Albona pierwszy trening nie przyniósł wielkich nadziei na uporanie się z problemami z bolidem RB16 – kierowca stale narzekał na podsterowność, która przeszkadzała mu w poprawie czasu i miejsca w klasyfikacji.

W końcówce sesji reprezentanci Mercedesa skoncentrowali się na przejazdach z nieco większym obciążeniem paliwa a w czołówce nie doszło do żadnych znaczących zmian. Dość spokojnie wyglądała także sytuacja w drugiej połowie stawki. Na uwagę zasługiwał mocny wynik George'a Russella. Zawodnik Williamsa plasował się na piętnastej pozycji z niewielką przewagą nad zespołowym kolegą – Nicholasem Latifim.

Na trzech najniższych lokatach sklasyfikowani zostali Kimi Raikkonen, Robert Kubica i Kevin Magnussen. Polak przejechał ostatecznie 22 okrążenia, tracąc trzy dziesiąte sekundy do mistrza świata z sezonu 2007. Jego przewaga nad Duńczykiem wyniosła z kolei niespełna 0,4s.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca