F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 202016 sierpnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:16,785--33
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:16,8240,0390,03929
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:17,7240,9390,90026
4.16Charles LeclercFerrari SF10001:17,9701,1850,24627
5.5Sebastian VettelFerrari SF10001:17,9811,1960,01127
6.8Romain GrosjeanHaas VF-201:18,2911,5060,31029
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:18,4711,6860,18031
8.23Alexander AlbonRed Bull RB161:18,6061,8210,13527
9.20Kevin MagnussenHaas VF-201:18,6201,8350,01428
10.18Lance StrollRacing Point RP201:18,6431,8580,02331
11.55Carlos SainzMcLaren MCL351:18,7331,9480,09033
12.31Esteban OconRenault R.S.201:18,7361,9510,00331
13.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,7441,9590,00832
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:18,8882,1030,14426
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:18,9172,1320,02924
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:18,9812,1960,06424
17.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:19,1452,3600,16421
18.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:19,2302,4450,08531
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:20,3343,5491,10430
20.40Roy NissanyWilliams FW431:20,6643,8790,33025
107% najlepszego czasu: 1:22,160

Embed from Getty Images
Hiszpania to zwykle "nowe otwarcie" w typowym sezonie F1. Zespoły wracają z rund zamorskich i wprowadzają poprawki do swoich samochodów. Ale ten rok nie jest typowy, nic w nim nie jest takie, jakie było wcześniej. Tym razem Formuła 1 będzie ścigać się w Hiszpanii przy ogromnym upale i ostatni raz z kwalifikacyjnymi trybami silnika.

Jedno się w F1 nie zmienia, zawsze jest wiele do sprawdzenia w pierwszym treningu. Ferrari niemal od razu po zapaleniu się zielonego światła pojawiło się na torze z ogromnymi urządzeniami do pomiaru przepływu powietrza z tyłu samochodu Charlesa Leclerca. Sebastian Vettel w tym czasie sprawdzał nowe podwozie, gdyż poprzednie zostało uszkodzone podczas GP 70-lecia. Podobnie inne zespoły zdecydowały się na kółka instalacyjne, poza Mercedesem, który jako jedyny pozostał na początku sesji w garażu.

Podczas pierwszych przejazdów wszystkie rodzaje opon dostarczonych przez Pirelli były w użyciu. Na czele standardowo usadowił się Mercedes. Co ciekawe, pierwszy Hamilton ustanowił czas na twardych oponach, a Bottas na pośrednich. Kierowcy mistrzowskiej ekipy znacznie podkręcili tempo na miękkich oponach, jednak tym razem szybszy był Bottas z czasem 1:16,785. Mały incydent zaliczył Roy Nissany, jednak z samochodem nie stało się nic poważnego.

Za Mercedesa wskoczył Max Verstappen, a dalej Ferrari. Vettel najwyraźniej czuł się znacznie lepiej z nowym podwoziem, gdyż meldował się tuż za partnerem zespołowym. Pomimo faktu, że to dopiero początek weekendu, niezła formą popisywał się Haas, a jego kierowcy po pierwszych szybkich przejazdach widnieli na szóstej i ósmej pozycji w tabeli.

Zespoły nie śrubowały w końcówce sesji czasów, a raczej skupiły się na zachowaniu opon na kolejnych kółkach. Wartym odnotowania faktem był również komunikat Alexa Albona, który chwalił balans swojego samochodu. Po problematycznym początku sezonu, na pewno jest to ulga dla kierowcy Red Bulla. Nieco słabiej wypadł McLaren i Renault, ale jak zwykle walka w środku stawki zapowiada się pasjonująco.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca