F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 202016 sierpnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:17,222--12
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:17,3730,1510,15113
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:17,7370,5150,36410
4.55Carlos SainzMcLaren MCL351:18,0460,8240,30918
5.11Sergio PerezRacing Point RP201:18,0960,8740,05016
6.16Charles LeclercFerrari SF10001:18,1930,9710,09715
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:18,2110,9890,01813
8.18Lance StrollRacing Point RP201:18,3091,0870,09816
9.23Alexander AlbonRed Bull RB161:18,3711,1490,06213
10.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:18,3841,1620,01312
11.31Esteban OconRenault R.S.201:18,6021,3800,21818
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:18,7071,4850,10515
13.8Romain GrosjeanHaas VF-201:18,7101,4880,00314
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:18,7211,4990,01111
15.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,8031,5810,08223
16.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:18,8521,6300,04915
17.20Kevin MagnussenHaas VF-201:18,9401,7180,08815
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:19,1751,9530,23513
19.63George RussellWilliams FW431:19,2972,0750,12216
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:19,7642,5420,46716
107% najlepszego czasu: 1:22,628

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed GP Hiszpanii. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się Valtteri Bottas oraz Max Verstappen.

Sobotnia sesja rozpoczęła się w słonecznych warunkach, a pogoda nie pokrzyżowała szyków kierowcom. Pierwszym, który pojawił się na torze, był Romain Grosjean. Kierowcy nie spieszyli się jednak z ustanawianiem czasów.

Po upływie dziesięciu minut na torze w końcu zaczęła się jazda. Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie, był Lando Norris. Brytyjczyk korzystał z pustego toru przez kilka minut, ustanawiając kolejne czasy. Wkrótce do Norrisa dołączyli obaj kierowcy Alfy Romeo, którzy zdecydowali się na wybór miękkich opon.

Wraz z upływem czasu, kierowcy coraz śmielej opuszczali swoje garaże. Chwilowe prowadzenie w klasyfikacji objął Charles Leclerc, jednak zaledwie po kilku minutach jego czas został poprawiony przez Bottasa. Na drugie miejsce, mimo błędu w ostatniej szykanie, wskoczył Lewis Hamilton.

Tym sposobem, na pół godziny przed zakończeniem sesji dwa pierwsze miejsca tradycyjnie zajmowali kierowcy Mercedesa. Ostatnimi kierowcami, którzy ustanowili swoje czasy byli kierowcy Red Bulla. Verstappen wskoczył na trzecie miejsce, natomiast Albon — na szóste. Chwilę później swój czas poprawił Hamilton, pozostał on jednak na drugiej pozycji.

Wysoka temperatura toru dała się we znaki kierowcom korzystającym z miękkich opon — jednym z nich był Daniił Kwiat, który już na piątym okrążeniu na mieszance zgłosił ich kompletne zużycie. Na dwadzieścia minut przed zakończeniem sesji kierowcy zaczęli zjeżdżać do garażu, aby przygotować się do ostatniej szansy na przygotowanie się przed kwalifikacjami.

W międzyczasie świetnym okrążeniem popisał się Carlos Sainz, który wskoczył na drugą pozycję. Swój czas zdecydowanie poprawił Valtteri Bottas, jednak już kilka minut później na pierwszą pozycję wskoczył Hamilton. Na trzecim miejscu znalazł się Verstappen.

Na dwie minuty przed zakończeniem sesji wypadek doszło do groźnego zdarzenia na wyjściu z trzeciego zakrętu. Esteban Ocon przepuścił szybko jadącego Kevina Magnussena. Chwilę później Duńczyk zdecydowanie zwolnił, co zmusiło Ocona do wykonania nagłego uniku. Kierowca Renault uderzył przodem swojego bolidu w barierę. Zdarzenie natychmiast zostało wzięte pod lupę przez sędziów, a sesja została zakończona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca