|
|
|
|
|
|
Aramco Gran Premio de España 2020 | 16 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:17,222 | - | - | 12 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:17,373 | 0,151 | 0,151 | 13 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:17,737 | 0,515 | 0,364 | 10 |
4. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:18,046 | 0,824 | 0,309 | 18 |
5. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:18,096 | 0,874 | 0,050 | 16 |
6. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:18,193 | 0,971 | 0,097 | 15 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:18,211 | 0,989 | 0,018 | 13 |
8. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:18,309 | 1,087 | 0,098 | 16 |
9. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:18,371 | 1,149 | 0,062 | 13 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:18,384 | 1,162 | 0,013 | 12 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:18,602 | 1,380 | 0,218 | 18 |
12. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:18,707 | 1,485 | 0,105 | 15 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:18,710 | 1,488 | 0,003 | 14 |
14. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:18,721 | 1,499 | 0,011 | 11 |
15. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:18,803 | 1,581 | 0,082 | 23 |
16. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:18,852 | 1,630 | 0,049 | 15 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:18,940 | 1,718 | 0,088 | 15 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:19,175 | 1,953 | 0,235 | 13 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:19,297 | 2,075 | 0,122 | 16 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:19,764 | 2,542 | 0,467 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,628 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed GP Hiszpanii. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się Valtteri Bottas oraz Max Verstappen.
Sobotnia sesja rozpoczęła się w słonecznych warunkach, a pogoda nie pokrzyżowała szyków kierowcom. Pierwszym, który pojawił się na torze, był Romain Grosjean. Kierowcy nie spieszyli się jednak z ustanawianiem czasów.
Po upływie dziesięciu minut na torze w końcu zaczęła się jazda. Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie, był Lando Norris. Brytyjczyk korzystał z pustego toru przez kilka minut, ustanawiając kolejne czasy. Wkrótce do Norrisa dołączyli obaj kierowcy Alfy Romeo, którzy zdecydowali się na wybór miękkich opon.
Wraz z upływem czasu, kierowcy coraz śmielej opuszczali swoje garaże. Chwilowe prowadzenie w klasyfikacji objął Charles Leclerc, jednak zaledwie po kilku minutach jego czas został poprawiony przez Bottasa. Na drugie miejsce, mimo błędu w ostatniej szykanie, wskoczył Lewis Hamilton.
Tym sposobem, na pół godziny przed zakończeniem sesji dwa pierwsze miejsca tradycyjnie zajmowali kierowcy Mercedesa. Ostatnimi kierowcami, którzy ustanowili swoje czasy byli kierowcy Red Bulla. Verstappen wskoczył na trzecie miejsce, natomiast Albon — na szóste. Chwilę później swój czas poprawił Hamilton, pozostał on jednak na drugiej pozycji.
Wysoka temperatura toru dała się we znaki kierowcom korzystającym z miękkich opon — jednym z nich był Daniił Kwiat, który już na piątym okrążeniu na mieszance zgłosił ich kompletne zużycie. Na dwadzieścia minut przed zakończeniem sesji kierowcy zaczęli zjeżdżać do garażu, aby przygotować się do ostatniej szansy na przygotowanie się przed kwalifikacjami.
W międzyczasie świetnym okrążeniem popisał się Carlos Sainz, który wskoczył na drugą pozycję. Swój czas zdecydowanie poprawił Valtteri Bottas, jednak już kilka minut później na pierwszą pozycję wskoczył Hamilton. Na trzecim miejscu znalazł się Verstappen.
Na dwie minuty przed zakończeniem sesji wypadek doszło do groźnego zdarzenia na wyjściu z trzeciego zakrętu. Esteban Ocon przepuścił szybko jadącego Kevina Magnussena. Chwilę później Duńczyk zdecydowanie zwolnił, co zmusiło Ocona do wykonania nagłego uniku. Kierowca Renault uderzył przodem swojego bolidu w barierę. Zdarzenie natychmiast zostało wzięte pod lupę przez sędziów, a sesja została zakończona.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|