F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202030 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Spa to wyjątkowy tor pod każdym względem. Ta najdłuższa pętla w kalendarzu sprawia zarówno radość kierowcom, dając im bardzo szybkie płynne łuki, jak również kibicom, zapewniając co roku niesamowite widowisko z mnóstwem manewrów wyprzedzania. Jednak nie dla każdego był to szczęśliwy tor w tym roku. Dla Carlosa Sainza wyścig zakończył się jeszcze przed startem ze względu na awarię jednostki napędowej Renault.

Chwilowy skok Leclerca przed dramatem Ferrari

Czerwone światła zgasły dziś wyjątkowo szybko, ale praktycznie nikt nie dał się tym zaskoczyć. W czołówce doszło do zaciętej walki ale nie do zmian pozycji, nieco dalej bardzo dobrze ruszył Leclerc, wskakując na dziewiąte miejsce, a po kilku zakrętach już na ósme. Nieco słabsze pierwsze kółka pojechał Perez i skoczył z tego między innymi Gasly. Francuz chwilę wcześniej pokonał również Leclerca, dla którego był to początek końca dobrych chwil w GP Belgii, Ferrari było dziś bezradne na prostych.

Dla McLarena awaria Sainza nie była jedynym zmartwienie. Norris nieco niemrawo na pierwszych zakrętach stracił dwie pozycje i musiał się zabrać do odrabiania. Łatwo poszło z Leclerkiem, ale Racing Point stawiało już znacznie większy opór. Po kilku okrążeniach emocje nieco ostygły ale na Spa nigdy nie można być niczego pewnym. Na 11. kółku panowanie nad samochodem stracił Giovinazzi, rozbijając się, a urwane koło zniszczyło samochód Russell, który również bardzo poważnie rozbił swoją maszynę.


Poważny wypadek Giovinazziego i Russella
Wypadek spowodował wyjechanie samochodu bezpieczeństwa, a dolna część stawki rzuciła się na zmianę opon. Okrążenie później w alei serwisowej mieliśmy jeszcze większy chaos, gdyz cała stawka poza Perezem i Gaslym zdecydowała się na założenie twardych opon. W przypadku Gasly'ego było to zrozumiałe, gdyż ruszał na twardym ogumieniu, ale Perez wciąż jechał na miękkich Pirelli.

Uprzątnięcie ogromnej ilości odłamków, jak i samochodów nieco zajęło, ale po 14. kółku rywalizacja została wznowiona. Dość szybko zaczął na tym cierpieć Perez, którego wyprzedził Ricciardo i Albon. Meksykanin wytrzymał do 19. okrążenia, gdy ostatecznie zjechał po twardą mieszankę i wyjechał na ostatnim, 17. miejscu. Dokładnie w tej chwili Vettel wyprzedził Leclerca, ale była to walka w dole stawki.

Hamilton kontroluje tempo
Na czele Hamilton bardzo pewnie kontrolował tempo i nie pozwalał Bottasowi zbliżyć się na odległość DRSu. Na 21. okrążeniu opony w samochodzie Gasly'ego już nieco się poddawały, co wykorzystał Ricciardo, wyprzedzając rywala na prostej Kemmel i odzyskując czwarte miejsce. Nieco dłużej męczył się Albon, ale ostatecznie udało mu się wyprzedzić Francuza. Swoim kolegom pozazdrościł Ocon, ale przeskoczył kierowcę Alphy Tauri. W tym czasie Leclerc poznał czym jest plan C w Ferrari. Był to drugi pit stop spychający go na tył stawki.

Gasly ostatecznie zjechał na 27. rundzie, zakładając pośrednią mieszankę. Odrabianie pozycji przez Pereza zakończyło się na dziesiątej lokacie, zatrzymał go Kwiat, ale jak się okazało, gdy za plecami Pereza pojawił się Gasly, ten dostał wiatru w skrzydła i pokonał Rosjanina. Chwilę później Kwiat przepuścił zdecydowanie szybszego Gasly'ego. Wiatr w żagle poczuł również Norris, który na 37. okrążeniu wyprzedził Strolla na prostej Kemmel.

Na ostatnich kółkach Ocon postanowił powalczyć z Albone, a do ekipy dojeżdżał Norris. Gasly tymczasem uporał się z Perezem w walce o dziewiątą lokatę. Ostatecznie udało się pokonać również Strolla, zaliczając bardzo mocną, ósmą pozycję. Na czele do mety na pierwszym miejscu spokojnie dojechał Hamilton przed Bottasem, a ten przed Verstappenem. Ricciardo z pewnością był bardzo zadowolony z czwartej lokaty. Tak samo jak Ocon z piątej, pokonując na ostatnim okrążeniu Albona. Sztuka ta nie udała się Norrisowi, jednak siódme miejsce z pewnością nie zostanie uznane za porażkę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca