|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2020 | 6 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:20,089 | - | - | 14 |
2. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:20,318 | 0,229 | 0,229 | 14 |
3. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:20,412 | 0,323 | 0,094 | 15 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:20,419 | 0,330 | 0,007 | 9 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:20,439 | 0,350 | 0,020 | 11 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:20,456 | 0,367 | 0,017 | 15 |
7. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:20,563 | 0,474 | 0,107 | 15 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:20,693 | 0,604 | 0,130 | 13 |
9. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:20,804 | 0,715 | 0,111 | 14 |
10. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:20,897 | 0,808 | 0,093 | 13 |
11. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:20,917 | 0,828 | 0,020 | 11 |
12. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:20,936 | 0,847 | 0,019 | 14 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:20,953 | 0,864 | 0,017 | 13 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:21,205 | 1,116 | 0,252 | 14 |
15. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:21,263 | 1,174 | 0,058 | 13 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:21,436 | 1,347 | 0,173 | 15 |
17. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:21,459 | 1,370 | 0,023 | 15 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:21,677 | 1,588 | 0,218 | 16 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:21,764 | 1,675 | 0,087 | 15 |
20. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:22,090 | 2,001 | 0,326 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,695 |
|
| Embed from Getty Images
Valtteri Bottas wykręcił najszybszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed GP Włoch na torze Monza. Za jego plecami znaleźli się Carlos Sainz, Lando Norris i Daniel Ricciardo, dla którego jazdy zakończyły się awarią techniczną, przez co pod koniec mieliśmy nad torem czerwoną flagę.
Na samym początku sesji kilku kierowców, w tym obaj zawodnicy Alfy Romeo i Haasa, wyjechało na tor, jednak jedynie na okrążenia instalacyjne, bez wykręcania żadnych czasów. Dopiero po piętnastu minutach od rozpoczęcia, na torze pojawił się Carlos Sainz, który jako pierwszy zameldował się w tabeli z wynikiem 1:21,875. Tuż potem poprawił się do 1:21,502 i dopiero w tym momencie reszta stawki wyjechała z boksów.
Przy wszystkich zawodnikach na torze, nie trzeba było długo czekać aż na szczycie tabeli pojawi się Mercedes. Dosłownie na kilka sekund pierwsze miejsce przejął Daniel Ricciardo, ale po chwili zamienili go najpierw Valtteri Bottas, a potem Lewis Hamilton z wynikiem 1:20,658. Znajdujący się za nimi na trzecim miejscu Pierre Gasly tracił do najlepszego okrążenia 0,6s.
Kiedy kierowcy Ferrari szykowali się na kolejne pomiarowe kółko zwalniając przed Parabolicą, za nimi na szybkim kółku jechał Lando Norris i niestety został przyblokowany przez Charlesa Leclercka, ale obyło się bez żadnych poważnych konsekwencji.
Podczas drugiej próby czasów, z zawodników Mercedesa tym razem Bottas okazał się być górą po wykręceniu 1:20,622 na pół godziny przed zakończeniem sesji, jednak dwie minuty później zaskakująco na szczycie tabeli pojawił się Max Verstappen z 1:20,456. Zaskoczeniem w tym przypadku był głównie fakt, iż to kółko zostało wykonane na średnich oponach. To samo ogumienie zostało użyte przez Estebana Ocona i Sergio Pereza, którzy w tym momencie byli na czwartej i piątek pozycji, tuż za Srebrnymi Strzałami.
Na Monzy ponownie nastała cisza, co ponownie wykorzystał Carlos Sainz samotnie przemieżając kolejne kilometry. Kilka minut później zamienili go obaj kierowcy Mercedsa, którzy ponownie wyjechali na tor na miękkich oponach, ale tylko Bottas poprawił swój czas wyprzedzając Verstappena z 1:20,089. Pierwsza próba Hamiltona nie była czysta, ale pojechał jeszcze jedno szybkie kółko i jemu też udało się wyprzedzić Red Bulla, jednak był wciąż za kolegą z zespołu.
Na dwanaście minut przed końcem ponownie większość zawodników znalazło się na torze. Sporo prędkości znaleźli Lando Norris i Ricciardo, którzy wskoczyli na drugie i trzecie miejsce, jedynie 0,3s za Bottasem. Jednak tuż po swoim świetnym wyniku, Australijczyk zatrzymał się na poboczu po tym jak pojawił się problem z jego jednostką napędową. W tym momencie sesja została przerwana i wywieszono czerwone flagi.
Mimo iż czerwona flaga zniknęła tylko na trzy minuty przed końcem treningu, większość kierowców postanowiła najwidoczniej zasymulować korek jakiego wszyscy spodziewają się podczas kwalifikacji i wyjechała na tor. Jedynie Lewis Hamilton został przyblokowany przed Parabolicą, ledwo omijając wolno jadących kierowców przy pełnej prędkości. Natomiast do samego końca nikt nie poprawił czasu Bottasa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1.4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|