F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20206 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zwyciężył w sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Włoch i zdobył tym samym już swoje 94. pole position w karierze. Sześciokrotny mistrz świata o zaledwie 0,069s pokonał Valtteriego Bottasa. Czołową trójkę uzupełnił świetnie dysponowany Carlos Sainz.

Q1
Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy Alfy Romeo, Williamsa, Haasa oraz... Ferrari, którzy jak najszybciej chcieli uzyskać konkurencyjne czasy na miękkich oponach. Pomiarowe kółko jako pierwszy wykonał Magnussen, jednak szybko zostało ono anulowane z powodu zbyt szerokiego wyjazdu na wyjściu z Paraboliki. Ten sam los wkrótce spotkał Charlesa Leclerca i na pozycji lidera przez kilka minut znajdował się Sebastian Vettel.

Na 13 minut przed końcem na torze znalazła się jednocześnie cała reszta stawki. Na czoło wkrótce wysunął się Lewis Hamilton, za którym znajdowali się Bottas, Perez, Sainz, Gasly, Norris, Stroll i Verstappen. Niedługo swoimi pozycjami nacieszyli się jednak Gasly i Stroll, a także Albon – ich czasy zostały anulowane z tego samego powodu co wcześniej Magnussena i Leclerca.

Wkrótce kierowcy zjechali do pit lane i na kilka minut na torze zapadła cisza. Na 3 minuty przed końcem cała stawka z wyjątkiem Sainza, Pereza i Verstappena wyjechała na tor i zaczęła się istna batalia o znalezienie sobie miejsca. Na torze zapanował niesamowity tłok, w którym kierowcy musieli pokonywać okrążenia pomiarowe. Do szczególnie niebezpiecznej sytuacji doszło na dojeździe do czwartego zakrętu, gdzie Esteban Ocon przyblokował jadącego z pełną prędkością Kimiego Raikkonena i tylko cudem nie doszło do kontaktu.

Hamilton tymczasem potwierdził dobrą formę, poprawiając swój rezultat i utrzymując pierwsze miejsce. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Bottas, Perez, Sainz i Gasly, a na Q1 swój udział w kwalifikacjach zakończyli natomiast Grosjean, Vettel, Giovinazzi, Russell i Latifi.

Q2
W drugiej części nikt nie zamierzał zwlekać z wyjazdem i niemal od razu mieliśmy na torze całą piętnastkę. Wszyscy również wyjechali na miękkiej mieszance. Bez zaskoczenia wkrótce na prowadzeniu znalazł się Lewis Hamilton, który o 0,3 sekundy pokonywał Bottasa. Na trzeciej pozycji znajdował się Sainz, za którym bardzo blisko plasowali się Perez i Verstappen – cała trójka mieściła się w zaledwie 0,06 sekundy. Forma Ferrari nadal nie pozostawiała złudzeń – Leclerc po pierwszej turze był zaledwie trzynasty.

Po przejechaniu jednego pomiarowego kółka cała stawka zjechała do alei serwisowej i na dłuższy czas na torze zapadła cisza. Na około sześć minut przed końcem doszło do niecodziennej sytuacji. Wyglądało na to, że wszyscy są gotowi do wyjazdu na tor, lecz każdy czekał na moment, aż pierwszy kierowca opuści garaż. Taki stan rzeczy utrzymywał się przez około trzy minuty.

W końcu jako pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Renault – Ricciardo przed Oconem. Wkrótce za nimi podążyła cała reszta. Ricciardo dobrze zaczął okrążenie, lecz wkrótce zaliczył wycieczkę poza tor na wyjeździe z Variante Della Roggia i musiał odpuścić pomiarowe kółko. Pozbawiony wsparcia Ocon zakończył potem zmagania na dwunastej pozycji.

Na pierwsze miejsce awansował wkrótce Bottas, który z czasem 1:18,952 pobił rekord toru. Drugi był Hamilton, a na kolejnych pozycjach znaleźli się Sainz, Perez, Gasly i Verstappen. Poza czołową dziesiątką uplasowali się Kwiat, Ocon, Leclerc, Raikkonen i Magnussen.

Q3
Podobnie jak na początku Q2, także i na początku trzeciego segmentu wszyscy kierowcy bardzo szybko znaleźli się na torze. Valtteri Bottas objął prowadzenie jako pierwszy i minimalnie, o pięć setnych sekundy pokonywał Lewisa Hamiltona. Za nimi mieliśmy Pereza, Verstappena, Sainza, Norrisa, Ricciardo, Gasly'ego i Strolla. Czas Albona został anulowany za kolejny wyjazd poza tor w Parabolice.

Druga tura zaczęła się tym razem bez długiego oczekiwania. Najpierw na tor wyruszyli kierowcy Mercedesa, po nich duet Red Bulla, a później pozostała ósemka. Hamilton pokonał tym razem zespołowego partnera i mógł już cieszyć się z kolejnego pole position. Na trzecie miejsce ze stratą 0,8s do Mercedesów awansował tymczasem Sainz i to on wyszedł zwycięsko z walki z Perezem i Verstappenem. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Norris, Ricciardo, Stroll, Albon i Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0.9m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca