F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mugello.
Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000 202013 wrze?nia
Autodromo Internazionale di Mugello
Długość toru: 5,245 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 309,455 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:16,989--28
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:17,1960,2070,20729
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:17,2350,2460,03925
4.23Alexander AlbonRed Bull RB161:17,9710,9820,73628
5.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:18,0391,0500,06832
6.31Esteban OconRenault R.S.201:18,1151,1260,07629
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:18,1981,2090,08334
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:18,2441,2550,04630
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:18,3851,3960,14138
10.16Charles LeclercFerrari SF10001:18,4001,4110,01527
11.18Lance StrollRacing Point RP201:18,4621,4730,06237
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:18,4981,5090,03639
13.55Carlos SainzMcLaren MCL351:18,6511,6620,15332
14.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,6581,6690,0079
15.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:18,7361,7470,07833
16.63George RussellWilliams FW431:18,8431,8540,10733
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:18,9441,9550,10135
18.6Nicholas LatifiWilliams FW431:18,9831,9940,03931
19.20Kevin MagnussenHaas VF-201:19,1132,1240,13032
20.8Romain GrosjeanHaas VF-201:19,2572,2680,1445
107% najlepszego czasu: 1:22,378

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas, podobnie jak w porannej sesji, okazał się najszybszym kierowcą w drugim treningu przed Grand Prix Toskanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton oraz Max Verstappen.

Podobnie jak w pierwszym treningu, kierowcy szybko wyjechali na tor. To pierwszy raz w historii Formuły 1, kiedy kierowcy ścigają się na torze Mugello. Po kilku minutach od rozpoczęcia sesji na torze pojawili się kierowcy Haasa, McLarena, Alfy Romeo, a także Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat. Początkowo najszybszy na torze był Lando Norris.

Chwilę później na tor wyjechali obaj kierowcy Ferrari. Zespół, który świętuje w ten weekend swój tysięczny wyścig, w dalszym ciągu ma sporą stratę do czołówki. Mimo tego niedzielny wyścig powinien łatwiejszy dla Tifosi — zarówno Leclerc, jak i Vettel pokazali lepsze tempo względem Grand Prix Włoch.

Sesja nie rozpoczęła się jednak najlepiej dla Leclerca, który obrócił się w zakręcie dwunastym. W międzyczasie, problemy z opróżnianiem baterii zgłosił Romain Grosjean, który natychmiast wrócił do swojego garażu. Już dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji na torze znaleźli się wszyscy kierowcy.

Chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Max Verstappen. Zespołowy kolega Holendra, Alex Albon, zablokował z kolei jadącego na szybkim okrążeniu Valtteriego Bottasa. To jednak nie przeszkodziło Finowi, który już na następnym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji. Zespołowy partner Bottasa, Lewis Hamilton, ustanowił trzeci czas. Brytyjczyk nie korzystał jednak z opon pośrednich, a twardych.

Po upływie pół godziny wszyscy kierowcy wrócili do pit lane. Po kilku minutach ciszy samochody ponownie pojawiły się na torze. Zespoły skupiły się na przeprowadzeniu symulacji wyścigowych, w związku z czym ogromną popularnością wśród kierowców cieszyły się czerwone opony Pirelli.

Chwilę później sesja została przerwana. Lando Norris wyjechał lewym przednim kołem na żwirowe pobocze w trzecim zakręcie. Brytyjczyk stracił kontrolę nad swoim bolidem i uderzył w zewnętrzną ścianę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, aby pozbyć się McLarena z toru. W momencie zneutralizowania treningu pierwsze trzy miejsca zajmowali kolejno: Bottas, Ricciardo oraz Perez.

Po upływie dziesięciu minut sesja została wznowiona. Kierowcy pospiesznie wyjechali na tor, aby nadrobić stracony czas. Błyskawicznie na pierwsze miejsce wskoczył Valtteri Bottas, który przejechał znakomite okrążenie. Fin przejechał pętlę toru Mugello w czasie 1:16,989. Tuż za nim znalazł się Lewis Hamilton, a kolejne dwa miejsca należały do kierowców Red Bulla.

Na 30 minut przed końcem sesji Esteban Ocon zgłosił dym w okolicach hamulców. Jego inżynier poinformował go, że z samochodem nie działo się nic złego. Sebastian Vettel zaliczył obrót w ostatnim sektorze, Niemiec natychmiast jednak powrócił do swojego programu treningowego. Po torze jeździli się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Norrisa oraz Grosjeana. Francuz kolejny raz w tym sezonie utknął w garażu z powodu problemów technicznych.

Ostatni kwadrans sesji rozpoczął się od incydentu między Raikkonenem a Perezem. Meksykanin wyjechał z alei serwisowej, a następnie wjechał w bok bolidu Fina, który rozpoczynał swoje szybkie okrążenie. Sesja została przerwana w celu posprzątania bałaganu po incydencie. Sędziowie ogłosili, że przyjrzą się zdarzeniu po zakończeniu sesji.

Po wznowieniu sesji na torze pojawiła się większość kierowców. Końcówka treningu nie przyniosła jednak wielkich zmian w klasyfikacji końcowej. Pierwsze sześć lokat padło łupem kolejno: kierowców Mercedesa, Red Bulla oraz Renault. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Perez, Gasly, Raikkonen oraz Leclerc. Tuż po zakończeniu sesji na poboczu zakrętu 13 swój bolid zatrzymał Sebastian Vettel. Niemiec zgłosił przez radio zatrzymanie pracy jednostki napędowej.

Chcesz porozmawiać o treningu? Masz typy na niedzielny wyścig? A może chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Zapraszamy na nasz serwer Discord, na którym można podyskutować na wszelkie tematy, a także śledzić aktywność serwisu F1WM.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 7,9 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca