F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Australii
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 202128 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:31,394--12
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:31,6920,2980,29817
3.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:31,8970,5030,20520
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:31,9210,5270,02415
5.16Charles LeclercFerrari SF211:31,9930,5990,07214
6.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:32,0710,6770,07815
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:32,1950,8010,12423
8.55Carlos SainzFerrari SF211:32,3660,9720,17115
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:32,4341,0400,06820
10.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:32,7861,3920,35216
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:33,1341,7400,34818
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:33,1571,7630,02321
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:33,2331,8390,07620
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:33,3291,9350,09621
15.31Esteban OconAlpine A5211:33,5282,1340,19920
16.14Fernando AlonsoAlpine A5211:33,8722,4780,34418
17.63George RussellWilliams FW43B1:34,1272,7330,25522
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:34,3402,9460,21322
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:34,5013,1070,16116
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:34,9753,5810,47416
107% najlepszego czasu: 1:37,792


Max Verstappen odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego piątkowego treningu przed inaugurującym sezon Grand Prix Bahrajnu. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Valtteri Bottas i Lando Norris.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Fernando Alonso. W ślad za dwukrotnym mistrzem świata poszedł jego zespołowy partner z Alpine – Esteban Ocon. Pozostali kierowcy także nie marnowali ani jednej minuty. Ze względu na skrócenie czasu piątkowych treningów względem sezonu 2020, każda chwila spędzona na torze mogła znacząco pomóc w przygotowaniach do kluczowych sesji weekendu.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Lewisa Hamiltona, który na miękkich oponach odnotował wynik 1:32,844s. Dalej ujrzeć można było Pereza, Norrisa, Gasly'ego i Ricciardo. Oprócz nich pomiarowe okrążenia zdołali ukończyć Russell, Latifi, Ocon i Alonso.

Jak można było się spodziewać stan ten nie utrzymał się zbyt długo – najpierw Valtteri Bottas trafił na pierwsze miejsce uzyskując rezultat lepszy o 0,135s od Hamiltona, a później kolejnych 0,118s urwał Max Verstappen. Z kolei na P3 awansował Sergio Perez. Na czterech najwyższych pozycjach powstał tym samym przekładaniec kierowców Red Bulla i Mercedesa.

Pierwsze szybkie kółko Sebastiana Vettela nie napawało optymizmem. Czterokrotny mistrz świata nie czuł się przesadnie komfortowo i wyraźnie walczył balansem bolidu Astona Martina. Czas 1:33,954s (na miękkich oponach) był o blisko 2 sekundy gorszy od wyniku lidera, którym ponownie został Hamilton (1:32,214s).

Wkrótce Vettel został zepchnięty na ósmą lokatę przez Carlosa Sainza, który odnotował czas 1:33,557s. Nieco lepiej na inauguracyjnym przejeździe spisał się drugi z reprezentantów Ferrari – Charles Leclerc był piąty, mając przy swym nazwisku wynik 1:32,904s.

Bardzo niemrawo FP1 rozpoczął duet Alpine. Po 20 minutach Alonso i Ocon okupowali tyły tabeli z czasami na poziomie 1m36s. Towarzyszyli im – zgodnie z oczekiwaniami – kierowcy Williamsa i Haasa.

Z pozytywnej strony prezentowali się z kolei zawodnicy AlphaTauri, niejaką potwierdzając konkurencyjną dyspozycję z testów. Pierre Gasly był szósty a Yuki Tsunoda dziesiąty, mając za sobą zawodników Astona Martina. Dwaj inni tegoroczni debiutanci z Haasa – Schumacher i Mazepin, zajmowali miejsca siedemnaste i osiemnaste. Dalej byli już tylko Ocon i Alonso.

Kilka minut po godzinie 15:00 czasu lokalnego, na pierwsze miejsce wskoczył Lando Norris, osiągając rezultat 1:31,897s. Dopełnieniem mocnego akcentu McLarena było przesunięcie się Daniela Ricciardo na P3 – Australijczyk tracił do zespołowego partnera nieco ponad pół sekundy. Co ciekawe kierowcy Mercedesa notowali rekordy w pierwszych sektorach, jednak w kolejnych nie szło im już tak dobrze.

Kwadrans przed końcem sesji Leclerc awansował niespodziewanie na drugie miejsce, niespełna jedną dziesiątą sekundy za Norrisem. Postępów dokonał także Sainz, który legitymował się czwartym czasem. Alonso wyrwał się z kolei z odmętów dna tabeli, wskakując na piętnaste miejsce. Jego strata do Norrisa zamykała się w dwóch sekundach. Chwilę po tym nieco lepszym czasem błysnął jeszcze Ocon.

W ostatnich minutach doszło do dużych przetasowań na najwyższych pozycjach. Hamilton po raz kolejny zmarnował szansę, aby przesunąć się na pierwsze miejsce, jednak sztuka udała się Bottasowi, który uzyskał wynik 1:31,692s. Jeszcze lepszym rezultatem błysnął Verstappen, który postawił "kropkę nad i" notując czas 1:31,394s.

Pierwszy trening zawsze budzi wielkie zainteresowanie fanów oraz rozbudza wyobraźnię na temat układu sił. Trzeba jednak pamiętać, że dla zespołów o wiele bardziej reprezentatywna będzie wieczorna sesja, podczas której warunki na torze będą bardzo zbliżone do tych, z jakimi kierowcom przyjdzie zmierzyć się w kwalifikacjach i wyścigu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 0,1 km/h
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca