F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 202128 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:30,847--23
2.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:30,9420,0950,09525
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:31,0820,2350,14024
4.55Carlos SainzFerrari SF211:31,0820,2350,00026
5.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:31,2180,3710,13623
6.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:31,2300,3830,01222
7.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:31,2940,4470,06423
8.18Lance StrollAston Martin AMR211:31,3930,5460,09924
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:31,4830,6360,09027
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:31,5030,6560,02023
11.31Esteban OconAlpine A5211:31,6010,7540,09824
12.16Charles LeclercFerrari SF211:31,6120,7650,01126
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:31,7400,8930,12827
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:31,7690,9220,02926
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:31,7700,9230,00124
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:31,8621,0150,09215
17.63George RussellWilliams FW43B1:32,3311,4840,46928
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:33,2972,4500,96624
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:33,4002,5530,10328
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:33,4492,6020,04919
107% najlepszego czasu: 1:37,206


Max Verstappen ustanowił najlepszy wynik w wieczornym piątkowym treningu na torze Sakhir. Za kierowcą Red Bull Racing znaleźli się tym razem Lando Norris i Lewis Hamilton.

Chociaż warunki na torze uległy zmianie ze względu na zachód słońca, podejście zespołów do aktywności na torze pozostało równie proaktywne jak podczas pierwszego treningu. Nikt nie czekał na oczyszczenie toru, poprawę przyczepności. Nikt też nie stosował taktycznych zagrywek.

W ciągu dziesięciu minut doszło do dwóch incydentów, które spowodowały wywieszenie żółtych flag. Najpierw Nikita Mazepin obrócił swojego Haasa tuż po wjeździe w drugi sektor. Kilka chwil po tym Kimi Raikkonen wykonał piruet na wyjściu z trzeciego zakrętu. Bolid Alfy Romeo uderzył w bariery, tracąc przednie skrzydło. Szczęśliwie dla mistrza świata z 2007 roku był on w stanie powrócić do garażu na dokładaną inspekcję mechaników.

W międzyczasie na czele klasyfikacji plasował się Max Verstappen z wynikiem 1:31,842 wykręconym na pośredniej mieszance. Wcześniej lepszym rezultatem popisał się Lewis Hamilton – został on jednak anulowany przez sędziów za przekroczenie limitów toru na wyjeździe z czwartego zakrętu.

Honoru Mercedesa starał bronić się Valtteri Bottas, któremu udało się zejść do poziomu 1:31,503s. Niedługo po tym Hamilton pokonał kolejną szybką próbę, schodząc na 1:31,261s. W bolidzie siedmiokrotnego mistrza świata cały czas znajdowały się opony wykonane z pośredniej mieszanki. Patrząc na sytuację w klasyfikacji trzeci Verstappen tracił do Brytyjczyka 0,6s a czwarty Perez – 0,7s.

Po dwudziestu minutach coraz więcej kierowców decydowało się na pierwsze przejazdy z wykorzystaniem "czerwonych" Pirelli PZero. Hamilton poprawił swój rekord, osiągając rezultat 1:31.082. Niewiele gorszy wynik odnotował Sainz (+0,045s). Trzecie miejsce zajmował Tsunoda, tracący do lidera nieco ponad dwie dziesiąte części sekundy.

Po upływie 30 minut najlepszy czas należał już do Maxa Verstappena, który zszedł poniżej bariery 1m31s, mając za sobą Norrisa i Hamiltona. w TOP5 znajdowali się jeszcze Sainz i Bottas.

Bardzo zachęcająco prezentowały się niewielkie różnice czasowe. W 0,5s mieściło się aż siedmiu kierowców. W jednej sekundzie aż piętnastu. W kolorowej tabeli nie zmieniały się tylko miejsca dwóch najsłabszych zespołów: Williamsa i Haasa. Po raz kolejny także niezbyt konkurencyjną formę prezentował team Alpine. Ocon był jedenasty a Alonso dopiero piętnasty.

Ostatnia część sesji została przeznaczona tradycyjnie na realizację programu pomagającego w przygotowaniach do wyścigu. Tempo spadło a przejazdy uległy wydłużeniu. W użyciu po raz kolejny znalazły się pośrednie opony. Antonio Giovinazzi pokonywał nawet sporo kilometrów na twardej mieszance. Nie ulega jednak wątpliwości, że Mercedesowi i Red Bullowi zależało na jak najlepszym zrozumieniu "żółtych" Pirelli, które mogą znaleźć zastosowanie w Q2 i na początku niedzielnego wyścigu.

Czas mijał a z garażu Alfy Romeo nie wyjeżdżał Kimi Raikkonen. Fin stracił doborową okazję na wykonanie symulacji kwalifikacji w reprezentatywnych warunkach. Gdy w końcu powrócił do jazdy na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę, nie miał już zbyt wiele czasu na popracowanie nad tempem wyścigowym.

W przeciwieństwie do pierwszych minut FP2, te ostatnie upłynęły w dużym spokoju. Pojawiały się jedynie niewielkie problemy ze zblokowanymi oponami. Lando Norris zgłosił inżynierowi, że na całym okrążeniu czuje hamowanie silnika. Sugerowano jednak, że może mieć to związek z oprogramowaniem. Ze względu na nieokreśloną usterkę do garażu AlphaTauri przedwcześnie został wezwany Tsunoda.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca