F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 20211 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Pomimo bardzo napiętego kalendarza nawet Formuła 1 planowała wakacje. Przed nimi został jednak do rozegrania jeden wyścig, na Hungaroringu. Kwalifikacje nie zwiastowały aż takich emocji, jakie dostaliśmy, jednakże w rywalizację wtrącił się jeden dodatkowy gracz – deszcz.

Bottas i Stroll dają popis
Padać zaczęło jeszcze przed startem, ale nie były to zbyt intensywne opady. Wystarczyły jednak by hamowanie do pierwszego zakrętu zamienić w istny chaos. Beznadziejnie wystartował Bottas, którego wyprzedził z łatwością Norris. Fin chwilę później zapomniał, że prosta na Hungaroringu nie jest nieskończona i po prostu wjechał w Anglika, co spowodowało efekt domina. Bottas zgarnął jeszcze Pereza, a Norris wpadł w Verstappena. Za ich plecami podobnego manewru próbował Stroll, wbijając się w Leclerca i kończąc jego rywalizację. Wszyscy poza Perezem, Strollem, Leclerkiem i Bottasem pojechali dalej, ale zniszczenia w samochodach były olbrzymie.

Na torze leżało tak wiele odłamków, że sędziowie zdecydowali się wywiesić czerwoną flagę. Zespoły szybko zabrały się za naprawy możliwe do wykonania w pitlane, a samochód Norrisa został nawet wepchnięty do garażu. Tymczasem niewątpliwymi zwycięzcami pierwszego kółka byli ci co przetrwali. Hamilton zdążył uciec całemu zamiezaniu i prowadził przed Oconem, Vettelem, Sainzem, Tsunodą, latifim, Alonso, Russellem, Raikkonenem i Schumacherem, który zamykał czołową dziesiątkę.

Hamilton sam na starcie
Ponowny start był równie nietypowy jak pierwsze okrążenie. Wszyscy poza Hamiltonem zjechali po opony na suchą nawierzchnię. Lewis sam wystartował wyścig, ale wszyscy za nim mieli już nowy komplet opon. Co ciekawe, tuż za nim jechał Russell, ale musiał szybko oddać kilka pozycji za nieregulaminowe wyprzedzanie w pitlane.

Hamilton zjechał po jednym okrążeniu, ale zepchnęło go to na ostatnie miejsce, co mocno mu się nie spodobało. Na Hungaroringu praktycznie nie da się wyprzedzać, dlatego Anglik miał problem z odrabianiem strat. Tymczasem na czele jechał pewnie Ocon przed Vettelem i Latifim. Kilka kolejnych okrążeń to walka jedynie z Schumacherem, który tracił pozycje i kary dla Alfy Romeo za przewinienia w pitlane.

Mercedes wraca do gry
Na 20. okrążeniu Hamilton zdecydował się podciąć resztę stawki i udało się idealnie, gdyż zjeżdżający na kolejnym kółku Ricciardo i Verstappen wyjechali za nim. Problemów dwójki dopełnił Russell, który na następnej rundzie wyjechał przed nimi. Dało to pole do popisu Sainzowi, który mógł przedłużyć stint, nie zjeżdżając tuż po rywalach.

Hiszpan zjechał po świeży komplet opon dopiero gdy Hamilton uporał się z Tsunodą, gdyż w przeciwnym razie mógłby nie obronić pozycji przed Anglikiem, który na poważnie włączył się w walkę o podium. W walce o zwycięstwo Vettel zjechał na 37. okrążeniu, nie był to najszybszy postój, co przeważyło na korzyść Ocona, który z pitlane na torze pojawił się przed Niemcem.

Po postojach prowadził Ocon, przed Vetelem i Sainzem, ale kierowce Ferrari mocno naciskał Hamilton. Verstappen podróżował w tym czasie na jedenastej lokacie, cierpiąc po zbyt późnym postoju oraz z powodu uszkodzeń samochodu. Na pokerową zagrywkę zdecydował się kierowca Red Bulla. Na 42. rundzie zjechał po świeże pośrednie opony, licząc na coś nieprzewidywalnego.

Drugi postój Hamiltona i szalona walka
Hamilton też postanowił spróbować czegoś innego i zmienił opony na pośrednie na 48. okrążeniu. Tym samym spadł za Alonso na piątą lokatę, ale posiadał świeże ogumienie. Vettel w tym czasie niemal wyprzedził Ocona podczas dublowania. Lewis szybko zbliżył się do Alonso i rozpoczął swoją walkę. Hiszpan jednak nie zamierzał ani trochę ułatwiać zadania mistrzowi świata. Pomimo zamieszania podczas dublowania, kierowca Alpine nie dał się pokonać.

Podczas gdy Hamilton desperacko próbował wyprzedzić Alonso, z tyłu stawki Verstappen wskoczył do czołowej dziesiątki wyprzedzając Ricciardo. Za to Bottas otrzymał za swoje wyczyny karę przesunięcia o pięć pozycji na starcie do Grand Prix Belgii. W końcu na kilka okrażeń do mety Hamilton uporał się z Alonso i szybko rzucił się do walki z Sainzem. Tym razem poszło łatwiej i na 3 kółka przed metą kierowca Mercedesa meldował się na podium. Na ostatnim okrążeniu zbliżył się jeszcze do Vettela ale zabrakło już czasu, by wyprzedzić Niemca.

W ten szalony sposób końca dobiegła pierwsza połowa sezonu F1. Po niewiarygodnym wyścigu pod Budapesztem każdemu należy się odpoczynek. Tymczasem Ocon z ekipą Alpine mogą się dziś rzucić w wir świętowania niesamowitego zwycięstwa. Na ostatnim kółku najszybsze okrążenie zgarnął jeszcze Gasly, zabierając jeden punkt Hamiltonowi.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca