F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 20211 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton wywalczył pierwsze pole startowe do wyścigu o Grand Prix Węgier, pokonując w kwalifikacjach Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena.

Q1
Na początku po pomiarowe okrążenia wyruszyli kierowcy z dolnej dziesiątki: Raikkonen, Giovinazzi, Tsunoda i Mazepin. Zespołowy kolega Rosjanina – Schumacher, pozostawał w garażu Haasa, szczelnie zasłoniętym panelami. Wiadomo było, iż po kraksie z FP3 amerykański zespół musiał dokonać wymiany skrzyni biegów w bolidzie syna siedmiokrotnego mistrza świata.

Gdy do walki włączyli się kierowcy z czołówki, na czele znalazł się Verstappen z imponującym rezultatem 1:16,214s. Hamilton był wolniejszy o dwie dziesiąte a Bottas – cztery dziesiąte.

Po pierwszych przejazdach górą z walki o czwarte miejsce wyszedł Carlos Sainz. Kierowca Ferrari tracił do lidera klasyfikacji mniej niż pół sekundy. Hiszpan mógł mieć jednak problemy – wyjeżdżając z alei serwisowej natknął się dosłownie w wierzchołku pierwszego zakrętu na bolid AlphaTauri.

Pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę zawodził Perez, mający sekundę straty do kolegi z zespołu. Dużą różnicę można także było zaobserwować w przypadku zawodników McLarena – Norrisa i Ricciardo dzieliło sześć dziesiątych sekundy.

Po raz pierwszy w tym sezonie Russell nie zdołał awansować do Q2, a co więcej przegrał walkę z Tsunodą. Za Brytyjczykiem uplasowali się Latifi, Mazepin oraz Schumacher, który nie pojawił się na torze.

Q2
Bez większych niespodzianek kierowcy najszybszych zespołów: Red Bulla i Mercedesa postanowili rozpocząć Q2 na pośrednich oponach.

Tym razem na pierwszym miejscu znalazł się Hamilton. Verstappen odnotował największą stratę do kierowcy Mercedesa w środkowym sektorze i w ostatecznym rozrachunku jego okrążenie było o 0,2s wolniejsze. Bottas i Perez nie utrzymali tempa dwójki najwyżej sklasyfikowanych zawodników i stracili do nich ponad pół sekundy. Fin i Meksykanin trafili w tabeli także za Vettela i Gasly'ego.

Wkrótce do grupy tej dołączył Fernando Alonso, który na miękkich oponach zbliżył się do Hamiltona na 0,3s, awansując na trzecią lokatę. Kilka chwil później Leclerc odebrał dwukrotnemu mistrzowi świata miejsce w TOP3.

Moment po tym na torze pojawiły się czerwone flagi, wywieszone po kraksie Carlosa Sainza w ostatnim zakręcie. Hiszpan uderzył lewym bokiem w sznur opon – reprezentant Ferrari próbował co prawda kontynuować jazdę, ale pod jego przednie zawieszenie dostało się oberwane skrzydło.

Kierowcy wyruszyli do walki na 3,5 minuty przed upływem regulaminowego czasu. Mocne tempo rywali oraz postępująca ewolucja nawierzchni pchnęły Red Bulla do decyzji o założeniu do bolidu Pereza miękkiego ogumienia. Dość zaskakująco podobną zagrywkę team z Milton Keynes zastosował także w przypadku Verstappena. Dla porównania Bottas pozostał na pośredniej mieszance.

Verstappen bez większych problemów wykręcił najlepszy czas okrążenia – 1:15,650s. Za Holendrem uplasowali się Norris, Gasly, Perez i Alonso. W drugiej połowie TOP10 znaleźli się Hamilton, Leclerc, Bottas, Ocon i Vettel. Spośród wszystkich wymienionych kierowców na pośrednich oponach wystartują do wyścigu tylko reprezentanci Mercedesa.

Trudów Q2 nie przeszli Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Giovinazzi i Sainz.

Q3
Mercedes odkrył wszystkie karty w Q3 – Hamilton trafił na pierwszą lokatę z wynikiem 1:15,419s. Drugi Bottas stracił do urzędującego czempiona F1 trzy dziesiąte sekundy a Verstappen prawie sześć dziesiątych. Komentując swoje okrążenie przez radio Holender przyznał, że było ono dalekie od ideału.

Tym razem Perez utrzymywał się blisko czołówki pod względem miejsca w tabeli, ale czasowo tracił do Hamiltona jedną sekundę. Na kolejnych pozycjach plasowali się Leclerc, Ocon, Gasly, Alonso i Norris. Vettel zdecydował się na alternatywną taktykę i wyjechał na tor dopiero w drugiej połowie Q3, osiągając wynik 1:16,750s, dający mu ósme miejsce.

Charles Leclerc zwracał uwagę na wiatr, który wiał w kierunku ostatniego zakrętu. "Tor zmienia się w duży stopniu w zależności od intensywności podmuchów" – tłumaczył inżynierowi Monakijczyk.

W tych warunkach Bottas i Verstappen nie zdołali poprawić swych pozycji. Lepszego czasu nie osiągnął także najszybszy Hamilton. Perez nie był w stanie pokonać drugiego pomiarowego okrążenia ze względu na bardzo wolne okrążenie wyjazdowe konkurentów. Gasly wskoczył na P5, przed Norrisa, Leclerca, Ocona i Alonso. Vettel musiał zadowolić się dziesiątą pozycją.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 56°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca