F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202129 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,252 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Max Verstappen został uznany zwycięzcą wyścigu o Grand Prix Belgii, który w całości został rozegrany za samochodem bezpieczeństwa.

Zgodnie z prognozami synoptyków niedziela przyniosła kolejne silne opady deszczu. Według harmonogramu wyścig miał rozpocząć się o godzinie 15:00. Dyrekcja wyścigu kilkukrotnie przekładała jednak ten moment w oczekiwaniu na poprawę pogody.

O godzinie 15:25 kierowcy wyruszyli za samochodem bezpieczeństwa na dwa okrążenia formujące. Dyrekcja wyścigu nie zdecydowała się jednak na rozpoczęcie zmagań i wysłuchując negatywnych opinii kierowców wstrzymała procedurę startową.

W oczekiwaniu na jej wznowienie mechanikom Red Bulla udało się ukończyć naprawę bolidu Sergio Pereza, który uderzył w bariery wyjeżdżając z zakrętu Les Combes podczas kółka zapoznawczego. Sędziowie dopuścili kierowcę teamu z Milton Keynes do przystąpienia do zmagań z końca alei serwisowej.

Podczas przerwy prezentowano różne interpretacje przepisów w sprawie tego, czy w praktyce wyścig w ogóle wystartował. Michael Masi potwierdził w końcu, że rywalizacja będzie uznawana za rozpoczętą, gdy na końcu alei serwisowej zapali się zielone światło a kierowcy pokonają co najmniej dwa okrążenia za samochodem bezpieczeństwa. To z kolei pozwoliłoby spełnić wymagania przepisów i przyznać 10 kierowcom na najwyższych pozycjach połowę punktów.

Co więcej o godzinie 17 FIA zatrzymała zegar, który wystartował o godzinie 15 w momencie formalnego rozpoczęcia imprezy. Organ zarządzający powołał się na siłę wyższą – wyjątek zawarty w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym. Dano tym samym szansę na wznowienie zmagań nawet po godzinie 18:00.

Procedura rozpoczęcia wyścigu ruszyła o 18:17. Pozwoliła na to nieznaczna poprawa pogody. Czas wyścigu zredukowano do dostępnego zapasu zegara – jednej godziny. Po upływie około sześciu minut Verstappen ukończył drugie okrążenie, wypełniając regulaminowy zapis gwarantujący przyznanie połowy punktów w przypadku przerwania ścigania. Po trzech okrążeniach tak się stało – nad torem pojawiły się czerwone flagi.

O godzinie 18:44 FIA oficjalnie poinformowała o tym, że wyścig nie zostanie wznowiony. Przyczyniły się do tego nie tylko nieustające opady deszczu, ale także zapadający powoli zmrok, potęgowany pochmurnym niebem.

W końcowej klasyfikacji Max Verstappen został uznany zwycięzcą, mając za swoimi plecami George'a Russella i Lewisa Hamiltona. Czołową piątkę uzupełnili Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel. Dalej znaleźli się Pierre Gasly, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Nicholas Latifi i Carlos Sainz.

Gwoli ścisłości Nikita Mazepin ustanowił najszybsze okrążenie, jednak nie otrzyma połowy punktu, gdyż nie ukończył zawodów w czołowej dziesiątce.

Organizacja wyścigu w takiej formie z dużym prawdopodobieństwem zrodzi żądania części fanów o zwrot opłat za bilety. Pojawiają się już także głosy, iż organizatorzy Grand Prix Belgii mogą zażądać od Formula 1 Group redukcji opłaty licencyjnej.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca