F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Heineken Gran Premio d’Italia 202112 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Valtteri Bottas wygrał kwalifikacje na Monzy, zapewniając sobie tym samym rozpoczęcie sobotniego sprintu z pierwszej pozycji startowej. Za kierowcą Mercedesa uplasował się z niewielką stratą jego kolega z zespołu – Lewis Hamilton.

Q1
Bolidy Ferrari były jednymi z pierwszych, które pojawiły się na torze – niedługo później dołączyły do nich Red Bulle i Mercedesy. Po tym jak Charles Leclerc ukończył swoje szybkie kółko, zjechał do garażu zgłaszając problemy z hamowaniem silnikiem. W międzyczasie na pierwsze miejsce w tabeli wysunął się najpierw Max Verstappen a chwilę później Lando Norris.

Bez zaskoczenia niedługo później na dwóch pierwszych miejscach znaleźli się reprezentanci Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton popisał się czasem 1:20,543s, Bottas był wolniejszy o 0,261s. Trzeci Ricciardo tracił do lidera ponad 0,7s.

Nie trzeba było czekać do Q3, aby rozpoczęły się problemy z kolejkami ustawiającymi się na torze. Najpierw Verstappen natrafił na wolniejszych kierowców wyjeżdżając z Curva Grande. Minutę później z bliźniaczo podobną sytuacją musiał poradzić sobie w Lesmo 1 jeden z kierowców Alpine. Pecha miał również Pierre Gasly, który odjął gaz w szykanie Ascari.

Na pięć minut przed końcem Q1 w dole tabeli znajdowały się nazwiska Russella, Leclerca, Schumachera, Mazepina i Kubicy. Sędziowie poinformowali z kolei, iż odnotowali incydent, do którego doszło w Lesmo 1 pomiędzy Rosjaninem i Polakiem, w wyniku którego kierowca Haasa wyraźnie spowolnił zwycięzcę GP Kanady 2008.

W samej końcówce na dojeździe do zakrętu Michele Alboreto zaczęła ustawiać się kolejna spora kolejka zawodników, przygotowujących się do ostatniej próby w Q1. Szczęście uśmiechnęło się do Williamsa – ze względu na anulowanie czasu Tsunody w związku z naruszeniem granic toru, Russell awansował do Q2 z 15. miejsca. Z kolei oprócz Japończyka z czasówki odpadli także Latifi, Schumacher, Kubica i Mazepin.

Q2
Mercedesy zdominowały klasyfikację po pierwszych przejazdach – Hamilton zszedł do poziomu 1:19,936s podczas gdy Bottas był wolniejszy o 0,1s. Trzeci Norris tracił do siedmiokrotnego mistrza świata ponad cztery dziesiąte sekundy. Verstappen zajmował dopiero szóste miejsce, blisko 0,8s za rywalem w walce o mistrzowską koronę. Holender miał przed sobą Ricciardo oraz Gasly'ego.

Leclerc powrócił do walki na torze z usterką, której mechanicy nie byli w stanie zupełnie usunąć w trakcie krótkiej przerwy. Monakijczyk nadal nie czuł się zupełnie komfortowo na dohamowaniach, ale zgłosił lekką poprawę właściwości jezdnych.

W oczekiwaniu na decydujące przejazdy, "grupę spadkową" tworzyli Ocon, Vettel. Sainz, Russell i Alonso. Na dziesiątej lokacie plasował się Perez, który domagał się od zespołu jazdy w strudze aerodynamicznej. Wiadomo było jednak, że na uprzywilejowanej pozycji z Red Bullu znajduje się lider klasyfikacji generalnej – Verstappen.

W alei serwisowej doszło do kuriozalnego incydentu, gdy wyjeżdżający z garażu bolid Astona Martina o mały włos minął Mercedesa Hamiltona. W niebezpiecznej sytuacji znalazł się nagle mechanik Alpine, który uniknął problemów dzięki szybkiej reakcji kierowców jadących po pit lane. Incydent zostanie przeanalizowany po zakończeniu sesji.

Ostatecznie trudów Q2 nie zdołali pomyślnie przejść Vettel, Stroll, Alonso, Ocon i Russell.

Q3
Dominacja Mercedesa nie była już nagle tak wyraźna. Hamilton ustanowił czas 1:19,949s, ale Verstappen odpowiedział na to wynikiem gorszym tylko o 0,017s. Holender korzystał z cienia aerodynamicznego, po raz kolejny tego popołudnia chowając się za bolidem Pereza.

Bottas zepsuł swoje okrążenie wyjeżdżając jednym kołem na żwirowe pobocze w szykanie Roggia. Wykorzystali to kierowcy McLarena, plasujący się na trzecim i czwartym miejscu. Za Finem z kolei ujrzeć można było Gasly'ego, Leclerca, Sainza, Pereza i Giovinazziego.

W końcowych przejazdach zarówno Red Bull jak i Mercedes nie postawili na żadne ryzyko. Verstappen i Hamilton odpuścili garaże z bezpiecznym zapasem czasu, za swoimi zespołowymi kolegami.

Nieoczekiwanie to jednak Bottas zapewnił największą sensację piątkowego wieczora – dzięki wynikowi 1:19,55s Fin wyruszy do sobotniego sprintu z pierwszej pozycji, mając obok siebie Hamiltona. Verstappen dopiero trzeci, ze stratą 0,4s. Czołową piątkę uzupełniają Mclareny z Norrisem przed Ricciardo. Dalej Gasly, Sainz i Leclerc. Ostatnie miejsca w TOP10 dla Pereza i Giovinazziego.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca