F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Rolex Turkish Grand Prix 202110 pa?dziernika
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:24,178--26
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:24,6030,4250,42524
3.16Charles LeclercFerrari SF211:24,6540,4760,05127
4.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:24,8420,6640,18828
5.55Carlos SainzFerrari SF211:24,8600,6820,01825
6.31Esteban OconAlpine A5211:24,9090,7310,04930
7.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:25,3471,1690,43826
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:25,3821,2040,03530
9.14Fernando AlonsoAlpine A5211:25,3831,2050,00126
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:25,4591,2810,07624
11.63George RussellWilliams FW43B1:25,6851,5070,22625
12.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:25,7501,5720,06526
13.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:25,8101,6320,06026
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:25,8131,6350,00324
15.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:25,8631,6850,05028
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:25,9331,7550,07024
17.18Lance StrollAston Martin AMR211:26,3612,1830,42829
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:26,4242,2460,06328
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:26,6362,4580,21225
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:27,0192,8410,38328
107% najlepszego czasu: 1:30,070

Lewis Hamilton rozpoczął weekend w Turcji z najlepszym czasem w pierwszym treningu. Anglik wykręcił swój wynik na miękkiej mieszance i pokonał Maxa Verstappena o 0,425 sekundy. Trzeci był Charles Leclerc, przed Valtterim Bottasem.

Po zeszłorocznych problemach z nawierzchnią, władze toru Istanbul Park postanowili zaradzić problemowi i trasa została wypłukana, by uniknąć ekstremalnie niskiej przyczepności. Zabieg zdecydowanie pomógł, gdyż liczba incydentów już na początku weekendu była znikoma. W pierwszej sesji nie zobaczyliśmy ani jednej czerwonej flagi, nikt nie rozbił samochodu. Kierowcy mogli po prostu skupić się na poznawaniu limitów samochodów i kręcić szybkie okrążenia.

Ważna informacją z obozu Mercedesa była decyzja o zamontowaniu czwartego silnika spalinowego w samochodzie Lewisa Hamiltona. Spowoduje to przesunięcie na starcie mistrza świata, jednak zespół ma nadzieję, że tor w Turcji umożliwi łatwe niwelowanie strat.

Dobrą formę w piątkowy poranek prezentowało Ferrari, które traciło około pół sekundy do Hamiltona. Dodatkowo w samochodzie Sainza, który zakończył sesję na piątym miejscu, pracowała nowa jednostka napędowa Ferrari. Całkiem nieźle radził sobie ponownie Williams. Russell uzyskał jedenasty czas, 1,5 sekundy za Hamiltonem i co ciekawe, tuż za Sergio Perezem. Dodatkowo był to wynik uzyskany na pośredniej mieszance, w przeciwieństwie do rywali dookoła Anglika.

Pogoda w pierwszym treningu nie sprawiła niespodzianki i z nieba nie spadła ani kropla deszczu. Podobne prognozy mamy również na drugi trening, który odbędzie się po południu. Dopiero w kolejnych dniach weekendu swoje trzy grosze może wtrącić zmienna aura.

W związku z sporymi zmianami dotyczącymi nawierzchni, zawodnicy mieli prawo wykonać próbny start z gridu po zakończeniu regulaminowego czasu treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca