F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Rolex Turkish Grand Prix 202110 pa?dziernika
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:30,447--19
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:30,6110,1640,16411
3.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:30,6840,2370,07313
4.55Carlos SainzFerrari SF211:31,2620,8150,57822
5.16Charles LeclercFerrari SF211:31,5431,0960,28118
6.14Fernando AlonsoAlpine A5211:31,5451,0980,00215
7.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:31,5721,1250,02717
8.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:31,9811,5340,40921
9.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:31,9961,5490,0158
10.31Esteban OconAlpine A5211:32,0891,6420,09317
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:32,0971,6500,00821
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:32,1111,6640,01414
13.47Mick Schumacher Haas VF-211:32,2281,7810,11723
14.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:32,2701,8230,04218
15.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:32,3141,8670,04418
16.18Lance StrollAston Martin AMR211:33,3482,9011,03411
17.9Nikita MazepinHaas VF-211:33,4252,9780,07714
18.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:33,6363,1890,2115
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:35,6815,2342,0458
20.63George RussellWilliams FW43B---2
107% najlepszego czasu: 1:36,778


Pierre Gasly ustanowił najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Turcji, który zgodnie z prognozami został rozegrany na mokrym torze.

Ze względu na wymagające warunki zespoły zwlekały kilka minut z wypuszczeniem na tor swych kierowców. Dopiero po około dziesięciu minutach aleję serwisową opuścili dwaj zawodnicy AlphaTauri: Pierre Gasly i Yuki Tsunoda.

Niedługo później Japończyk ustanowił pierwszy czas dnia – 1:39.988s. Chociaż początkowo w użyciu były deszczowe opony, dość szybko zmieniono je na przejściowe.

Pozytywnie zaskakiwała przyczepność. Na całym obiekcie było kilka miejsc, w których znajdowało się nieco więcej wody – głównie w niżej położonych partiach – jednak w porównaniu do ubiegłego sezonu kierowcy bez większych problemów trzymali się wyścigowej nitki.

Po kwadransie na czele klasyfikacji ujrzeć można było dwóch kierowców McLarena: Norris dysponował 0,9s przewagi nad Danielem Ricciardo. Niedługo później na pierwsze miejsce awansował były kierowca teamu z Woking – Carlos Sainz, który pokonał pętlę Istanbul Parku w czasie 1:37,608s.

Tuż po tym, jak garaż Mercedesa opuścili Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, George Russell stracił panowanie nad swym Williamsem pomiędzy pierwszym i drugim zakrętem i wypadł na żwirowe pobocze. Brytyjczyk nie był w stanie samodzielnie powrócić do jazdy – sesja została przerwana a konstrukcję FW43B ściągnięto na drogę ewakuacyjną za pomocą dźwigu.

Po siedmiu minutach wznowiono zajęcia a Hamilton natychmiast trafił na pierwsza lokatę. Okrążenie siedmiokrotnego mistrza świata było jednak dalekie od ideału, co wykorzystał Max Verstappen, który odebrał mu prowadzenie w tabeli z rezultatem lepszym o nieco ponad 1 sekundę (1:32,464s).

Chwilę po tym Holender obrócił swój bolid w środkowym sektorze, ale szybko powrócił do konkurencyjnej formy i zszedł na 1:31,042s. W tym czasie Hamilton był już dwunasty – warunki ulegały poprawie a kierowca ze Stevenage miał na koncie tylko jedno, nie do końca udane szybkie kółko.

Po kilku minutach sytuacja w czołówce uległa lekkim zmianom – na pozycję lidera wysunął się Gasly, a za Francuzem znalazł się Sergio Perez. W czołowej piątce byli jeszcze Verstappen, Sainz oraz Leclerc.

Dalej ujrzeć można było nazwiska Alonso, Raikkonena, Tsunody, Bottasa i Ocona. W dolnej połowie tabeli znajdowali się między innymi obaj kierowcy McLarena i Astona Martina. Co ciekawe na trzynastym miejscu uplasował się Mick Schumacher z najsłabszego w stawce Haasa. Ostatecznie Hamilton zakończył sesję na osiemnastej pozycji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca