F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Aramco United States Grand Prix 202124 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:34,946--24
2.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:35,2030,2570,25720
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:35,3100,3640,10722
4.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:35,3600,4140,05024
5.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:35,4570,5110,09721
6.18Lance StrollAston Martin AMR211:35,5610,6150,10425
7.16Charles LeclercFerrari SF211:35,5720,6260,01123
8.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:35,8240,8780,25223
9.55Carlos SainzFerrari SF211:35,9190,9730,09524
10.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:36,1381,1920,21926
11.31Esteban OconAlpine A5211:36,1581,2120,02023
12.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:36,2421,2960,08425
13.14Fernando AlonsoAlpine A5211:36,3761,4300,13418
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:36,5581,6120,18225
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:36,7181,7720,16030
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:36,9832,0370,26524
17.47Mick Schumacher Haas VF-211:37,0412,0950,05824
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:37,2542,3080,21326
19.63George RussellWilliams FW43B1:37,4902,5440,23621
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:38,0263,0800,53623
107% najlepszego czasu: 1:41,592


Sergio Perez popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiego piątkowego treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W czołowej trójce znaleźli się także Lando Norris i Lewis Hamilton.

Na początku treningu wszyscy zadawali sobie pytania na temat jego, czy Red Bull rzeczywiście traci do Mercedesa aż jedną sekundę.

Po pierwszy okrążeniach zawodnicy dwóch najwyżej sklasyfikowanych obecnie zespołów podzielili się miejscami w pierwszej czwórce. Co więcej dzieliły ich tylko cztery setne sekundy. Sergio Perez miał na koncie najlepszy wynik – za nim plasowali się Bottas, Verstappen i Hamilton.

Niedługo po tym Bottas podkręcił nieco osiągi, awansując przed Pereza. Tymczasem dwójka pretendentów w walce o mistrzostwo świata stoczyła pasjonujący – jak na sesję treningową – pojedynek na głównej prostej. Jego stawką była pozycja na torze podczas szybkiego okrążenia.

Wolne tempo przygotowującego się do rozpoczęcia próby Verstappena skłoniło Hamiltona do wyprzedzenia konkurenta. "Stupid idiot" – skwitował zachowanie Brytyjczyka lider mistrzostw świata. "Zignoruj to, nie martw się" – poradził jego inżynier wyścigowy.

Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji na czele tabeli z powrotem zameldował się Perez – jego czas wciąż był jednak o około sekundę gorszy od tych, osiąganych podczas FP1. Z drugiej strony w powszechnym użytku cały czas były pośrednie opony, sprawdzane głównie w kontekście niedzielnego wyścigu.

Gdy zawodnicy Mercedesa rozpoczynali szybkie przejazdy na miękkiej mieszance, Lance Stroll znajdował się na pierwszym miejscu z jedną dziesiątą przewagi nad Perezem.

Sytuacja ta nie potrwała długo – Hamilton odnotował rezultat 1:38,842s – najlepszy na tym etapie weekendu, zyskując pół sekundy przewagi nad kolegą z ekipy. Okazało się jednak, że siedmiokrotny mistrz świata przekroczył linię toru. Zgodnie z zasadami wyznaczonymi przed startem weekendu, osiągnięcie zawodnika Srebrnych Strzał zostało anulowane.

Powody do optymizmu mogły panować w Ferrari – przynajmniej do czasu ukończenia szybkich kółek przez rywali z McLarena. Norris wskoczył na drugie miejsce a Ricciardo był piąty. W międzyczasie Leclerc i Sainz zajmowali odpowiednio siódmą i dziewiątą pozycję.

Podczas gdy Perez ponownie zameldował się na pierwszym miejscu, pech trapił Verstappena, który po raz drugi stracił szansę na pokonanie szybkiego okrążenia z powodu ruchu na torze. "Zjeżdżam do boksów. Walić to" – grzmiał przez radio sfrustrowany Holender. "Zróbmy po prostu dłuższe przejazdy. Kończę ten krótki". Brak konkurencyjnego, szybkiego przejazdu sprawił, że 24-latek zajmował ósme miejsce.

Końcowe minuty sesji zostały przeznaczone wyłącznie na długie przejazdy i porównywanie osiągów poszczególnych mieszanek ogumienia. Uwaga zespołów przeniosła się tym samym z przygotowań do sobotnich kwalifikacji na maksymalizację tempa wyścigowego. Co za tym idzie w tabeli nie doszło do żadnych istotnych zmian poza dodaniem kolejnych okrążeń do dorobków kierowców.

Trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę Fernando Alonso wypadł z toru w ostatnim sektorze uderzając tyłem bolidu o barierę Tecpro. Dwukrotny czempion F1 był jednak w stanie kontynuować jazdę i po chwili powrócił do mechaników w garażu Alpine.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca