F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Aramco United States Grand Prix 202124 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:34,701--13
2.55Carlos SainzFerrari SF211:34,8050,1040,10416
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:34,9120,2110,10713
4.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:34,9450,2440,03313
5.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:34,9880,2870,04315
6.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:35,2190,5180,23116
7.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:35,3450,6440,12611
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:35,3980,6970,05317
9.16Charles LeclercFerrari SF211:35,6880,9870,29017
10.31Esteban OconAlpine A5211:35,7111,0100,02310
11.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:35,8511,1500,14018
12.63George RussellWilliams FW43B1:36,0231,3220,1729
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:36,0621,3610,03920
14.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:36,1181,4170,0568
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:36,2521,5510,13416
16.18Lance StrollAston Martin AMR211:36,3921,6910,14013
17.14Fernando AlonsoAlpine A5211:36,4901,7890,09812
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:36,5721,8710,08216
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:36,6711,9700,09915
20.9Nikita MazepinHaas VF-212:03,45628,75526,78515
107% najlepszego czasu: 1:41,330

Poczatek sesji nie obfitował w akcję. Na torze dopiero po kilku minutach pojawił się Sebastian Vettel i jako jedyny przejechał kółko, choć mety nie przekroczył, więc nie mieliśmy pierwszego wyniku w sobotniej sesji. Po kolejnych kilku minutach na przejazd zdecydował się również Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił czas na poziomie 1:40, ale ciężko brać ten wynik za reprezentatywny.

Dopiero po 15 minutach treningu przejazd Lewisa Hamiltona na miękkich oponach dał referencyjny wynik. Nie był to jednak rezultat nie do pokonania, gdyż szybko uczynił to Sergio Perez meldując się z czasem 1:35,556. Hamilton jednak pozostał na torze i na kolejnej próbie wyprzedził Pereza o 0,062 sekundy.

Mocny przejazd zaliczył Max Verstappen, który przeskoczył przed Hamiltona o 0,3 sekundy. Tor w Austin był jednak wyjątkowo delikatny dla opon, ponieważ Perez na kolejnej próbie przesunął się za Holendra o zaledwie 0,001 sekundy. Z tego samego skorzystał Verstappen, który na kolejnym kółku odjechał o kolejne 0,3 sekundy. Tymczasem swoją szansę na dobry czas zmarnował Valtteri Bottas, który obrócił się na pierwszym przejeździe na miękkich oponach i spłaszczył opony.

Niespodziewanym gościem w czołowej dziesiątce na półmetku sesji był Latifi meldujący się na dziewiątej lokacie. Bottas po powrocie do mechaników i zmianie opon ponownie pojawił się na torze i tym razem popisał się czasem ciut gorszym od Verstappena. Dla Fina będzie to jednak trudny weekend ze względu na karę za użycie kolejnego silnika spalinowego.

Ewolucja toru w Austin była dość znaczna, gdyż na drugim szybkim przejeździe na czele stawki pojawił się Carlos Sainz. Red Bull odzyskał prowadzenie, ponownie na czele był Verstappen przed Perezem, jednak nie da się ukryć, iż Mercedes póki co nie prezentuje świetnej formy w USA i być może będzie musiał w kwalifikacjach zmierzyć się z Ferrari i McLarenem, czego szczególnie nie chciałby Hamilton.

Jak się okazało po chwili, czas Verstappena został anulowany z powodu przekroczenia limitów toru, przez co na czoło awansował Perez. Do końca sesji lider klasyfikacji generalnej nie był w stanie przejechać czystego okrążenia, przez co kolejność pozostała niezmieniona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca