F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Aramco United States Grand Prix 202124 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Wypełniony po brzegi tor w Austin spragniony był emocji. USA tęśkniło za Formułą 1, a ta odwdzięczyła im się świetnymi kwalifikacjami. Ostatecznie najszybszy dziś był Verstappen, ale Hamilton na pewno nie powiedział ostatniego słowa. Jutro jednak będzie musiał stoczyć walkę z dwoma Red Bullami.

Q1
Pierwsze przejazdy kwalifikacji były przede wszystkim pełne walki z tłokiem na torze. Tym bardziej było to dotkliwe w Austin, ponieważ okrążenia wyjazdowe przejeżdżane były niezwykle wolno, bo w żadnym stopniu nie zużyć miękkiej mieszanki. Różnice w czołówce były niewielkie, ale pierwszy przejazd niemal padł łupem Daniela Ricciardo, który wykręcił czas 1:34,407. Niemal, ponieważ Red Bulle pozostały na torze na drugie mierzone okrążenie i poprawiły wynik McLarena. Mercedesy okupowały dopiero szóste i siódme miejsce. Na drugim końcu tabeli o przetrwanie walczył zespół Alpine.

Drugi przejazd rozpoczęli wszyscy od Mercedesów w dół stawki. Srebrne Strzały ruszyły na używanych oponach, reszta kierowców na nowych. Na czoło stawki wyszedł Charles Leclerc, Gasly przeskoczył na siódme miejsce, za to największym pechowcem był Lance Stroll, który odpadł z dalszej rywalizacji, a kwalifikacje ukończył przed Latifim, Raikkonenem, Schumacherem i Mazepinem.

Q2
Praktycznie cała czołówka zdecydowała się spróbować swoich sił na pośredniej mieszance. Problemy jednak natrafili Perez i Ricciardo. Ich czas został usunięty ze względu na przekroczenie limitów toru. Na czele pewnie plasował się Verstappen przed Hamilton i Norrisem. Z dwójki usuniętych czasów Perez bez problemu wskoczył do czołowej dziesiątki, ale Ricciardo musiał już liczyć na słabsze czasy rywali, gdyż nie popisał się świetnym wynikiem.

Ostatecznie kierowcy McLarena udało się przejść do ostatniej części kwalifikacji, a za nim na diesiątym miejscu mieliśmy Tsunodę. Pierwszym pechowcem był Ocon, choć jak na formę Alpine było to wysokie miejsce, częściowo dzieki pomocy Alonso na prostej. Dalej uplasowali się Vettel, Giovinazzi, Alonso (który i tak ruszy z końca stawki) i Russell, któremu usunięto finałowy czas.

Q3
Walka o pole position jak zwykle była niezwykle zacięta. Mercedesy przez chwilę dzierżyły pierwsze miejsca, ale łatwo pokonał ich Verstappen. Nikt się jednak nie spodziewał, że Perez pojedzie jeszcze szybciej. Po pierwszym przejeździe mieliśmy idealny układ dwójkowy: Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpha Tauri.

Na drugim przejeździe Mercedesy pokazały charakter, ale to nie wystarczyło, by Verstappenowi odebrać pole position. Hamilton przeskoczył jedynie przed Pereza, który jutro ruszy trzeci. Dalej nic się nie zmieniło w kwestii ustawienia zespołów. Zakłóci je jedynie Bottas, który zostanie cofnięty o pięć miejsc. Z pewnością czeka nas niezwykle ciekawy wyścig. Na czele pojedynek stoczy dwóch kandydatów do mistrzostwa i żaden nie odpuści.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca