F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 20217 listopada
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Sergio Perez zakończył zmagania w ostatnim treningu przed Grand Prix Meksyku na pierwszym miejscu. Bohater miejscowych kibiców był szybszy od Verstappena i Hamiltona.

Sobotnie zmagania na torze w stolicy Meksyku rozpoczęły się przy świetnej pogodzie i wspaniałej atmosferze na trybunach. Kibice musieli jednak poczekać kilka minut na wyjazd pierwszego kierowcy. Okazał się nim być Yuki Tsunoda, który już na okrążeniu wyjazdowym narzekał na bardzo śliską nawierzchnię toru.

Chwilę później na torze pojawił się Lance Stroll. Zarówno Tsunoda, jak i kierowca Aston Martina będą startować z końca stawki ze względu na nadprogramową wymianę elementów jednostki napędowej. Na torze pojawił się również George Russell, który powoli przyzwyczajał się do niskiej przyczepności na meksykańskim obiekcie.

Po dwudziestu minutach większość kierowców wreszcie postanowiła opuścić swoje garaże. Carlos Sainz stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z czwartego zakrętu, Hiszpan jednak efektownie wyprowadził swoje Ferrari z poślizgu. Jego zespołowy kolega, Charles Leclerc, miał tymczasem problemy z pokonaniem sekcji szybkich zakrętów, za to Lando Norris wypadł z toru w pierwszym zakręcie.

Po dwudziestu pięciu minutach na czele stawki znaleźli się Bottas przed Hamiltonem, jednak po chwili, ku uciesze kibiców, na pierwsze miejsce wskoczył Sergio Perez. Na czwartej pozycji znajdował się Leclerc. Max Verstappen w dalszym ciągu nie śpieszył się z wyjazdem na tor.

Kilka minut później Verstappen wreszcie zdecydował się na opuszczenie swojego garażu. Holendra z pewnością zachęciła szybka poprawa przyczepności toru, dzięki czemu na czoło stawki błyskawicznie wskoczył Charles Leclerc. Za nim uplasował się Daniel Ricciardo. Mimo ewolucji toru Lewis Hamilton znacznie przesadził z hamowaniem do pierwszego zakrętu i zniszczył swoją przednią prawą oponę.

Po kilku minutach Perez powrócił na czoło stawki, jednak wszystkie oczy były zwrócone na Verstappena. Pierwsze szybkie okrążenie Holendra wystarczyło na objęcie prowadzenia w sesji. Do pracy tymczasem zabrał się Valtteri Bottas, który rozdzielił kierowców Red Bulla i wskoczył na drugą lokatę.

Na dwadzieścia minut przed końcem niemal wszyscy kierowcy wrócili do swoich garaży. Wyjątkiem był duet Ferrari, który zdecydował się na założenie nowych opon. Świeże ogumienie nie dało jednak odpowiedniej przyczepności Leclerkowi, który obrócił się na okrążeniu wyjazdowym. Tempo powoli nabierał Hamilton, jednak jego kolejne szybkie okrążenie dało mu dopiero trzeci czas. Co więcej, chwilę później jego czas został pobity przez Bottasa.

Lando Norris postanowił pójść w ślad za swoim rodakiem i wypadł z toru w sekwencji pierwszych zakrętów. Leclerc w dalszym ciągu walczył z przyczepnością swojego Ferrari, wpadając w poślizg w piątym zakręcie. Miejscowi kibice ponownie mieli powody do radości, gdy na dziesięć minut przed końcem treningu Perez wskoczył na drugą lokatę.

Ostatnie minuty sesji dały kierowcom szansę na przygotowanie do kwalifikacji. Hamilton poprawił swój czas i wskoczył na trzecie miejsce. Perez ustanowił rekord drugiego i trzeciego sektora i objął prowadzenie. Kilka minut później swoje okrążenie rozpoczął Verstappen. Holender miał problemy z nadsterownością i nie poprawił swojego czasu.

Za duetem Red Bulla znalazla się para Mercedesa: Hamilton i Bottas. Na piątym miejscu trening skończył Sainz, a za nim uplasowali się: Tsunoda, Ricciardo, Gasly, Leclerc i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca