F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio De São Paulo 202114 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Bardzo dawno walka w mistrzostwach nie była aż tak zacięta. W momencie gdy wydawało się, że Red Bull jest na ostatniej prostej do mistrzostwa, do głosu doszedł Mercedes z kolejną jednostką napędową. Dziś wygrał Hamilton, ale na trzy rundy przed końcem zmagać wszystko jest otwarte i czeka nas naprawdę niesamowity miesiąc walki.

Bottas szybko oddaje prowadzenie
Gdy zgasły światła Red Bull nie zamierzał czekać, by pójść po swoje. Verstappen i Perez ostro zaatakowali Bottasa, który nie utrudnił im zbytnio zadania. Max przeszedł obok Fina jak rakieta, a Perez wykorzystał błąd kierowcy Mercedesa kilka zakrętów dalej. Największym pechowcem pierwszych zakretów był Lando Norris, który zbyt optymistycznie podszedł do ataku na Carlosa Sainza i przebił przy tym lewą tylną oponę. Anglik musiał powoli przejechać całe kółko, by wymienić zestaw opon.

W tym czasie Hamilton przebijał się przez stawkę z prędkością rozpędzonego ekspresu. Anglik w ledwo trzy okrążenia znalazł się za Bottasem, któremu polecono przepuszczenie kolegi z zespołu. Fin nie zamierzał polemizować z poleceniem. Tak też już na początku wyścigu walka wróciła do normy i Lewis musiał przejść w tryb walki z Red Bullem. Nie miało to być łatwe, gdyż tyły Verstappena ubezpieczał Perez.

Neutralizacja i atak Hamiltona
Na następnym okrążeniu Yuki Tsunoda aktywował swojego ducha kamikadze i zerwał przy ataku całe przednie skrzydło. Z jednej strony było po wyścigu dla Japończyka, ale z drugiej na torze pozostawało sporo odłamków. Po chwili sędziowie zdecydowali się na wyjazd samochodu bezpieczeństwa, w celu uprzątnięcia bałaganu.

Po restarcie, który odbył się na dziewiątym okrążeniu nie doszło do zmian na czele tabeli. Jednak po chwili do walki doszło pomiędzy Raikkonenem, a Schumacherem. Niemiec uszkodził przednie skrzydło i musiał zjechać na wymianę, a sędziowie tym razem zdecydowali się na wirtualną neutralizację. Po chwilowej przerwie w ściganiu walka rozgorzała na nowo, szczególnie pomiędzy Hamiltonem a Perezem. Anglik ostatecznie przeskoczył przed Meksykanina na 20 kółku dzisiejszego Grand Prix. Wcześniej Perez robił co mógł, by powstrzymać rywala.

Za plecami czołówki próbował przebijać się Ricciardo, ale wszystko działo się dość opornie. Australijczyk dwukrotnie musiał wyprzedzać Vettela, ponieważ Niemiec skutecznie kontrował. Kolejne okrążeniach przyniosły uspokojenie w walce, do momentu postojów.

Postoje nie zmieniają układu
Jako pierwszy zjechał Stroll, ale istotne postoje rozpoczął Hamilton na 27. kółku. To zmusiło Verstappena do szybkiej reakcji, a skórę Red Bullowi uratował Ricciardo, z którym musiał walczyć Hamilton. Póki co Holender utrzymał prowadzenie. Na 29. rundzie ogłoszono wirtualną neutralizację (szczątki na prostej z samochodu Strolla), z której skorzystał Bottas i Ricciardo, zjeżdżając na tani czasowo pitstop. Bottas dzięki temu awansował przed Pereza, na trzecie miejsce.

Ostatni pierwszy postój wykonał Alonso na 35. okrążeniu. Chwilę później Norris rozpoczął drugą serię. Ale to nie miało takiego znaczenia przy tym, że Verstappen zjechał już na 41. rundzie. Rozpoczął tym samym kaskadę postojów rywali. Kolejni zjechali Bottas, Perez i Hamilton. W Mercedesie doszło do lekkiej paniki, ponieważ układ się nie zmienił, a stracili strategiczną szansę na wyprzedzenie Red Bulla. Bottas wręcz powiedział, że wypuścili z rak łatwy dublet. Mimo wszystko mistrz świata nie zamierzał się poddawać, szybko dojechał do Verstappena i rozpoczął ataki.

Hamilton przejmuje inicjatywę
Pierwsza runda ataku skończyła się na poboczu, na które delikatnie wypchnął Verstappen. Sędziowie spojrzeli na incydent, ale zdecydowali się nie interweniować. Przez radio popłynął festiwal obarczania się winą, ale wyścig toczył się dalej. Hamilton po kilku okrążeniach czajenia się za Verstappenem przypuścił kolejny, tym razem skuteczny atak i na 60 kółku to Hamilton był liderem grand prix.

Hamilton prezentował dziś tempo, któremu Red Bull nie był w stanie dorównać. Max skupił się na utrzymaniu drugiego miejsca, przed Bottasem i Perezem. Dalej finiszowała dwójka Ferrari. Tym samym walka o mistrzostwo jest ciągle otwarta, a Mercedes dał jasny znak, że jest daleki od złożenia broni.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca