F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio De São Paulo 202114 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:09,050--31
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:09,4170,3670,36722
3.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:09,4920,4420,07528
4.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:09,5670,5170,07530
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:09,8800,8300,31332
6.55Carlos SainzFerrari SF211:10,1241,0740,24431
7.16Charles LeclercFerrari SF211:10,1421,0920,01832
8.31Esteban OconAlpine A5211:10,1451,0950,00327
9.14Fernando AlonsoAlpine A5211:10,2011,1510,05626
10.18Lance StrollAston Martin AMR211:10,3521,3020,15127
11.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:10,3741,3240,02233
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:10,4131,3630,03928
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:10,4431,3930,03031
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:10,5871,5370,14431
15.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:10,6101,5600,02327
16.47Mick Schumacher Haas VF-211:10,8851,8350,27527
17.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:10,9021,8520,01723
18.63George RussellWilliams FW43B1:10,9381,8880,03624
19.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:10,9901,9400,05225
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:11,3422,2920,35228
107% najlepszego czasu: 1:13,884

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą w pierwszym treningu na torze Interlagos. Za Brytyjczykiem sesję zakończył duet Red Bulla: Verstappen przed Perezem.

Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19, Formuła 1 powróciła na tor Interlagos. Pierwszy trening do inauguracyjnego Grand Prix Sao Paulo rozpoczął się przy fantastycznej atmosferze na trybunach. Kierowcy od razu zabrali się do pracy, a na torze pojawili się wszystkie bolidy z wyjątkiem dwóch Williamsów.

Wraz z pierwszym wyjazdem Lewisa Hamiltona, oficjalnie została potwierdzona informacja o nadprogramowej wymianie elementu silnika spalinowego w jednostce napędowej bolidu mistrza świata. W rezultacie kierowca Mercedesa zostanie cofnięty o 5 pozycji na starcie do niedzielnego wyścigu.

Kierowcy tradycyjnie rozpoczęli przejazdy na pośrednich i twardych oponach. Tempo od samego początku dyktował Verstappen. Lider klasyfikacji wygrał ostatnie zmagania na torze Interlagos w 2019 roku. Po piętnastu minutach swojego czasu nie ustanowił tylko Lance Stroll.

Problemy z samochodem przez radio zgłaszał Kimi Raikkonen. Fin musiał ratować się ucieczką na pobocze w siódmym zakręcie. Wielu kierowców szukało limitów w pierwszym zakręcie: Perez, Leclerc i Gasly zbyt agresywnie hamowali na rozpoczęciu okrążenia. Tymczasem Valtteri Bottas zwrócił przez radio uwagę na krople deszczu na torze, a jego spostrzeżenia potwierdził Stroll.

W połowie sesji wzrost intensywności deszczu zgłosił również George Russell. Większość kierowców schowała się w swoich garażach a na torze pozostał Hamilton, Ocon oraz duet Ferrari. Z warunków na torze najbardziej cieszył się Charles Leclerc. Monakijczyk przejechał bardzo szybkie okrążenie i wskoczył na drugą lokatę. Jego kółko było zaledwie 0,005 sekundy wolniejsze od okrążenia Verstappena.

Jednocześnie do pracy powrócili kierowcy Red Bulla, którzy jako pierwsi w stawce założyli miękkie opony. Po chwili na czele klasyfikacji znajdował się Verstappen przed Perezem. Na trzecią lokatę wskoczył Bottas. Fin był jednak wolniejszy od Verstappena o niemal pół sekundy. Na kwadrans przed końcem na tor powrócił Hamilton. Mistrz świata również zdecydował się na wybór „czerwonych” Pirelli. Jego czas pozwolił mu wskoczyć na trzecią lokatę, 0,351 sekundy za Verstappenem.

Brytyjczyk został jednak zepchnięty z trzeciego miejsca przez Bottasa, który poprawił swoje okrążenie na używanych miękkich oponach. Hamilton nie powiedział jednak ostatniego słowa i na następnym okrążeniu wskoczył na czoło tabeli. Brytyjczyk skorzystał ze strugi aerodynamicznej za Nikitą Mazepinem na prostej startowej. Dobre tempo pokazał też Carlos Sainz, który na kilka minut przed końcem treningu ustanowił piąty czas. Jego zespołowy partner, Leclerc wyjechał bardzo szeroko w czwartym zakręcie. Monakijczyk poprosił swojego inżyniera o sprawdzenie stanu swojego samochodu.

Przyczepność toru znacząco się poprawiała, a Hamilton ustanowił kolejny najszybszy czas sesji. Dalszych zmian w klasyfikacji nie było: za Hamiltonem znaleźli się Verstappen, Perez i Bottas. Za czołową czwórką uplasował się Gasly, a potem Sainz przed Leclerkiem. Dziesiątkę zamknęli Ocon, Alonso i Stroll.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca