F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio De São Paulo 202114 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w sesji kwalifikacyjnej towarzyszącej weekendowi o Grand Prix Sao Paulo, zapewniając sobie prawo do rozpoczęcia sprintu z pierwszego pola startowego.

Q1
Ryzyko opadów w trakcie sesji wynosiło 40%. W powietrzu cały czas unosiły się jednak gęste, ciemne deszczowe chmury. Jako pierwsi aleję serwisową opuścili kierowcy Ferrari. Ścisła czołówka spokojnie oczekiwała na właściwy moment w swych garażach. Lepszym wynikiem od reprezentantów Scuderii popisał się Pierre Gasly, który przewodził klasyfikacji mając przy swym nazwisku 1:10,062s.

Gdy pomiarowe okrążenia ukończyli zawodnicy Red Bulla, Max Verstappen bez większych problemów awansował na P1 z rezultatem 1:09,3s. Drugie miejsce należało do Norrisa, trzecie do Pereza.

Potwierdzeniem konkurencyjnej dyspozycji był czas Lewisa Hamiltona – Brytyjczyk ustanowił rekordy w każdym z trzech sektorów, zapewniając sobie pierwszą lokatę z przewagą 0,5s nad rywalem w walce o mistrzowską koronę. Osiągnięcia Holendra nie przebił jednak Bottas. Jego strata była jednak minimalna i zamykała się w pięciu setnych sekundy.

Sainz i Leclerc musieli walczyć o poprawę czasów po wcześnie pokonanych pierwszych próbach. O ile Hiszpan wskoczył na drugą pozycję (+0,2s do lidera), o tyle wynik Leclerca został anulowany przez sędziów za szeroki wyjazd na pobocze w czwartym zakręcie.

Hamilton nie składał broni – po poprawie międzyczasów w S1 i S3 urwał kolejnych dziewięć setnych sekundy ze swojego dotychczasowego osobistego rekordu. Z kolei Bottas przesunął się przed Verstappena, za którym plasowali się Gasly i Tsunoda z AlphaTauri.

Kolejne pomiarowe kółko Leclerca obyło się bez błędów i dało wychowankowi Ferrari czwarte miejsce. Przed nim znajdowali się tylko Hamilton, Bottas i Sainz. Czołową piątkę uzupełnił Perez – Verstappen był szósty. W gronie pięciu najwolniejszych kierowców Q1 znaleźli się Stroll, Latifi, Russell, Schumacher i Mazepin. Z perspektywy Russella były to przełomowe kwalifikacje, kończące serię 35 "zwycięstw" nad kolegą z ekipy.

Q2
Drugi blok czasówki ruszył nieco niemrawo – kierowcy zwlekali z wyjazdem na tor około trzy minuty. Gdy w końcu zaczęli opuszczać garaże, najwcześniej dokonali tego kierowcy Mercedesa – Hamilton przed Bottasem.

Hamilton odnotował świetny czas – 1:08,659s, ale został on anulowany prze sędziów za wyjazd poza białą linię w czwartym wirażu. Nawet gdyby jednak do tego nie doszło, po pierwszej serii przejazdów to Verstappen znajdowałby się na czele z przewagą 0,1s.

Pod nieobecność w czołówce siedmiokrotnego mistrza świata na drugim miejscu plasował się Gasly a na trzecim Leclerc. Hamilton pokonał dodatkowe okrążenie. Rekordy w drugim i trzecim sektorze pozwoliły mu powrócić na P1 z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy nad Verstappenem.

O udział w dalszej części sesji musieli za to obawiać się Ocon, Tsunoda, Vettel, Raikkonen i Giovinazzi. Co ciekawe Perez był ósmy, mając tylko 0,1s buforu bezpieczeństwa nad strefą spadkową.

Przez moment zagrożony był udział Norrisa w finałowym bloku czasówki. Brytyjczyk zajmował jedenaste miejsce i rzutem na taśmę zapewnił sobie pozycję w TOP10.

Swój wynik poprawił też Alonso – w przypadku Hiszpana sytuacja była o tyle niefortunna, iż doprowadziła do wypadnięcia Ocona poza czołową dziesiątkę. Prócz Francuza trudów Q2 nie przeszli z powodzeniem Vettel, Tsunoda, Raikkonen i Giovinazzi.

Q3
Hamilton nie ukrywał ani krzty potencjału Mercedesa – seria kolejnych rekordów w sektorach zapewniła wiceliderowi klasyfikacji generalnej pierwsze miejsce z rezultatem 1:08,107s. Verstappen próbował dotrzymywać kroku swemu najgroźniejszemu rywalowi, jednak stać go było tylko na drugie miejsce ze stratą 0,265s.

Holender narzekał na przegrzewanie się przednich opon. Z jego punktu widzenia kluczowe było jednak utrzymywanie się przed Bottasem – tutaj różnica nie była zbyt duża i nie przekraczała o,1s. Czwarte miejsce okupował Perez a piąty był Gasly. Dalej ujrzeć można było Sainza, Norrisa, Alonso, Ricciardo i Leclerca. Monakijczyk jako pierwszy rozpoczął pomiarowe kółko a dojeżdżając do trzeciego sektora trafił na wolniejszych zawodników przygotowujących się do rozpoczęcia pomiarowych prób.

Decydujący przejazd Verstappena został zmarnowany już po kilku pierwszych zakrętach – zawodnik Red Bulla tracił w nim blisko 0,3s, co przekreślało jego szanse na zagrożenie Hamiltonowi. Ten jechał jak z nut – kolejne świetne okrążenie zapewniło mu przewagę 0,438s. Trzecią pozycję na starcie sprintu zapewnił sobie Bottas a TOP5 dopełnili Perez i Gasly. Dalej duet Ferrari przed McLarenami. Dziesiąte miejsce dla Alonso.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca