F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Losail.
Ooredoo Qatar Grand Prix 202121 listopada
Losail International Circuit
Długość toru: 5,380 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 306,660 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:23,723--22
2.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:24,1600,4370,43728
3.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:24,1940,4710,03424
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:24,5090,7860,31521
5.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:24,6480,9250,13927
6.55Carlos SainzFerrari SF211:24,7130,9900,06526
7.16Charles LeclercFerrari SF211:24,7901,0670,07727
8.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:24,9151,1920,12522
9.31Esteban OconAlpine A5211:24,9721,2490,05723
10.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:25,2151,4920,24319
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:25,2911,5680,07624
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:25,3281,6050,03719
13.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:25,6881,9650,36024
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:25,7572,0340,06923
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:25,8282,1050,07125
16.63George RussellWilliams FW43B1:25,8712,1480,04324
17.14Fernando AlonsoAlpine A5211:25,9052,1820,03421
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:26,6992,9760,79421
19.18Lance StrollAston Martin AMR211:26,7122,9890,01311
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:27,5003,7770,78816
107% najlepszego czasu: 1:29,584


Max Verstappen uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed inauguracyjną edycją Grand Prix Kataru. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Pierre Gasly i Valtteri Bottas.

Pierwszym kierowcą, który wyruszył na tor był zbliżający się do końca swej kariery w F1 Kimi Raikkonen. Daniel Ricciardo nie czekał zbyt długo z przekazaniem osobistej opinii na temat katarskiego obiektu – Australijczyk dobrze bawił się w krętych sekcjach.

Chociaż dzienny trening nie był zbyt reprezentatywny pod względem zbierania danych ukierunkowanych na kwalifikacje i wyścig, zespoły nie marnowały czasu. Garaże dość szybko opuścili także pretendenci do tytułu – Max Verstappen i Lewis Hamilton.

Kierowcom towarzyszyły dwa problemy. Pierwszym była spora ilość pustynnego pyłu, zalegającego na torze, poboczach oraz alei serwisowej. Drugi był związany z krawężnikami. Po czwartkowych spacerach sugerowano, że są one względnie płaskie. Szybko okazało się jednak, że zjechanie poza zielone tarki potrafi naruszyć podwozie. Kamery niejednokrotnie pokazywały ujęcia odpadających drobnych części spod bolidów – widać to było zwłaszcza na przykładzie Lando Norrisa.

Po dziesięciu minutach na pierwszym miejscu plasował się Verstappen z czasem 1:26,699s. Z kolei Hamilton zgłaszał problemy z silnikiem: „Czuję olbrzymią utratę mocy” – stwierdził Brytyjczyk. Chwilę po tym siedmiokrotny mistrz świata zaczął jednak notować całkiem konkurencyjne rezultaty.

Niedługo po tym na czoło tabeli wskoczył Norris a następnie Valtteri Bottas, legitymujący się wynikiem 1:25,215s. Verstappen natychmiast odpowiedział jednak osiągnięciem na poziomie 1m24s.

Pod względem prędkości maksymalnej, w punkcie pomiaru na głównej prostej, najwyższą wartość ujrzeć można było przy nazwisku Raikkonena – 324,1 km/h. Hamilton był trzeci z 317,7 km/h. Verstappena i Pereza próżno było szukać w czołowej dziesiątce.

W ostatnich dwudziestu minutach coraz powszechniejszym punktem programów były testy bardziej miękkich mieszanek – pośredniej i miękkiej. Najpierw Tsunoda pobił czas Verstappena a następnie przed Japończykiem znalazł się Bottas (1:24,194s). Podczas gdy Verstappen odpowiedział zejściem poniżej bariery 1m24s – 1:23,723s, Hamilton wskoczył na P3 tracąc jednak blisko osiem dziesiątych do konkurenta w walce o mistrzowską koronę.

Po raz kolejny mocną formę prezentował team AlphaTauri – tym razem zarówno Gasly jak i Tsunoda. Plasowali się oni odpowiednio na piątym i czwartym miejscu, przed Sergio Perezem. Walka Ferrari z McLarenem nabierała rumieńców – zawodnicy dwóch zespołów okupowali na zmianę pozycje od siódmej do dziesiątej a najszybszym z grupy był wtedy Charles Leclerc.

Pod koniec sesji Hamilton musiał spędzić trochę czasu w garażu, gdzie mechanicy zajmowali się przodem jego bolidu. Według Teda Kravitza ze Sky miało to związek z uszkodzeniem skrzydła W12, najpewniej w wyniku najechania na tarki. Na torze nie pojawił się za to Lance Stroll, w którego bolidzie doszło do usterki układu hydraulicznego.

W ostatnich minutach Gasly niespodziewanie zameldował się na drugiej lokacie, przed dwoma Mercedesami. Norris wrócił do jazdy do dłuższej przerwie w alei serwisowej. Dodatkowe okrążenia udało się także pokonać Hamiltonowi. Z kolei Mick Schumacher wypadł z toru w siódmym zakręcie, zbierając duże ilości żwiru z pobocza.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca