F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Losail.
Ooredoo Qatar Grand Prix 202121 listopada
Losail International Circuit
Długość toru: 5,380 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 306,660 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:22,310--17
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:22,3880,0780,07816
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:22,6510,3410,26310
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:22,8350,5250,18417
5.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:22,8460,5360,01114
6.55Carlos SainzFerrari SF211:23,0480,7380,20217
7.14Fernando AlonsoAlpine A5211:23,1860,8760,13813
8.31Esteban OconAlpine A5211:23,2090,8990,02318
9.16Charles LeclercFerrari SF211:23,2760,9660,06717
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:23,5671,2570,29120
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:23,7111,4010,14414
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:23,8841,5740,17317
13.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:23,8951,5850,01116
14.63George RussellWilliams FW43B1:23,9231,6130,02817
15.18Lance StrollAston Martin AMR211:24,1541,8440,23117
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:24,2461,9360,09219
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:24,2881,9780,04217
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:24,4992,1890,21115
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:24,6802,3700,18120
20.9Nikita MazepinHaas VF-21---1
107% najlepszego czasu: 1:28,072

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas okazał się najszybszym kierowcą przed kwalifikacjami do inauguracyjnego Grand Prix Kataru. Za Finem znaleźli się Hamilton i Verstappen.

Pomimo kilku kropli deszczu, które spadły dzisiejszego poranka, pogoda nie miała zamiaru przeszkadzać kierowcom podczas ostatniej przed kwalifikacjami sesji treningowej. Do pracy od razu zabrał się duet Haasa. Nikita Mazepin liczył na bezproblemową sesję po tym, jak wymiana podwozia w jego samochodzie sprawiła, że nie wziął on udziału w drugim treningu.

Pech nie opuścił jednak Rosjanina, który natychmiast zatrzymał swój bolid na wyjeździe z alei serwisowej. Sesja została wstrzymana po zaledwie dwóch minutach, podczas gdy mechanicy Haasa zabrali się za przepchnięcie bolidu Mazepina do garażu.

Trening został wznowiony o 14:05 czasu lokalnego. Oprócz Schumachera na tor wyjechał też Ocon i Norris. Reszta kierowców nie kwapiła się jednak do szybkiego opuszczenia alei serwisowej. Po piętnastu minutach do pracy zabrali się obaj kierowcy Mercedesa. Zarówno Hamilton, jak i Bottas zdecydowali się na wybór miękkich opon, dzięki czemu po chwili zameldowali się na czele klasyfikacji.

Po kilku minutach na tor wyjechał m.in Perez oraz duet Ferrari. Meksykanin był na bardzo szybkim kółku, przesadził jednak z prędkością w piętnastym zakręcie i szeroko wyjechał na pobocze. Bardzo szybkie tempo prezentował duet Alpine. Alonso wskoczył na pierwszą lokatę przed Hamiltona, a Ocon — na czwartą, za Bottasem. Co ciekawe, obaj kierowcy zespołu z Enstone korzystali z pośrednich opon Pirelli.

Bottas zdecydował się na kolejne okrążenie i po chwili wskoczył na pierwszą lokatę. Tempo pokazał też Gasly, który mimo obrotu na okrążeniu wyjazdowym zdołał wskoczyć na czwarte miejsce. Najszybszy na torze był jednak zdecydowanie Hamilton, który przejechał najszybsze okrążenie, ustanawiając przy tym rekordy wszystkich trzech sektorów.

Po 25 minutach na torze w końcu pojawił się Verstappen. Pierwsze okrążenie Holendra pozwoliło mu wskoczyć na pierwszą pozycję z minimalną przewagą nad Hamiltonem. Powtórki pokazały, że tylne skrzydło w bolidzie Holendra wibrowało podobnie jak w piątek. Tymczasem obaj kierowcy Mercedesa założyli nowe komplety miękkich opon. Efekty przyszły błyskawicznie — Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, jednak po chwili jego czas poprawił Bottas.

Nawierzchnia toru Losail z minuty na minutę była coraz bardziej przyczepna. Za duetem Mercedesa w klasyfikacji znajdował się Verstappen, a za nim dwójka Ferrari — Leclerc przed Sainzem. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji na torze zapadła cisza. Po chwili z garaży pojawili się Sainz i Norris. Brytyjczyk, podobnie jak wcześniej Perez, szeroko wyjechał w piętnastym zakręcie i zepsuł swoje okrążenie. W tym samym miejscu na krawężniki wyjechał Sainz, który poprosił mechaników o sprawdzenie stanu podłogi w swoim Ferrari.

Jego zespołowy kolega, Charles Leclerc zwiedzał za to żwirowe pobocze w trzecim zakręcie, obracając się i powodując chwilowe wywieszenie żółtych flag. Na dziesięć minut przed końcem na torze znalazła się większość stawki. Hamilton poprawił swój czas i wskoczył na pierwszą lokatę. Po paru minutach jego wynik przebił Bottas. Na torze znajdowali się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Verstappena oraz pechowca weekendu, Mazepina. Swoich mechaników odwiedził również Hamilton, w którego bolidzie wymieniono przednie skrzydło.

Na siedem minut przed końcem Verstappen powrócił na tor, którego mechanicy uporali się z tylnym skrzydłem. Mick Schumacher poszedł w ślad za Leclerkiem i obrócił się w trzecim zakręcie. Niemiec jednak nie wylądował w żwirze. Verstappen wskoczył na trzecią lokatę — Holender znajdował się niecałe trzy dziesiąte sekundy za Bottasem. W ostatnich chwilach Hamilton podjął się próby pobicia czasu lidera, jednak Fin zakończył sesję na czele stawki. Na trzecim miejscu trening zakończył Verstappen, a za nim znaleźli się: Gasly, Perez, Sainz, Alonso, Ocon, Leclerc, a pierwszą dziesiątkę zamknął Tsunoda.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca