F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 20215 grudnia
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:29,018--22
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:29,0790,0610,06123
3.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:29,0990,0810,02022
4.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:29,2130,1950,11420
5.14Fernando AlonsoAlpine A5211:29,4410,4230,22821
6.31Esteban OconAlpine A5211:29,5550,5370,11422
7.55Carlos SainzFerrari SF211:29,5890,5710,03424
8.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:29,5890,5710,00020
9.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:29,7680,7500,17922
10.16Charles LeclercFerrari SF211:29,7720,7540,00423
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:29,9680,9500,19622
12.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:30,0040,9860,03619
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:30,1101,0920,10623
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:30,2761,2580,16624
15.18Lance StrollAston Martin AMR211:30,4421,4240,16622
16.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:30,5021,4840,06022
17.63George RussellWilliams FW43B1:30,5061,4880,00424
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:30,6521,6340,14620
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:31,0392,0210,38723
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:31,6292,6110,59020
107% najlepszego czasu: 1:35,249

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton wykręcił najlepszy czas pojedynczego kółka również w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej w Dżuddzie. Brytyjczyk okazał się minimalnie szybszy od Valtteriego Bottasa i Pierre'a Gasly'ego. Tuż za czołową trójką uplasował się Max Verstappen, który ponownie zmagał się z brakiem tempa podczas przejazdu na miękkich oponach.

Kierowcą, który po dosłownie kilku sekundach od startu sesji jako pierwszy opuścił aleję serwisową był Carlos Sainz. W ślad za Hiszpanem wyruszyło kilku innych zawodników, w tym Esteban Ocon, Nikita Mazepin, Kimi Raikkonen, oraz drugi z kierowców Ferrari, Charles Leclerc. Bardzo szybko z dość niecodzienną prośbą do zespołu zwrócił się Mazepin – Rosjanin poprosił o wymianę kasku na „coś, co zapewni mu lepszą widoczność”.

Pierwszym liderem tabeli został Ocon, który uzyskał czas 1:31,223. Za nim znajdowali się Stroll, Sainz i Leclerc. Kierowcę Alpine wkrótce zmienił Lando Norris, bijąc czas Francuza o niespełna pół sekundy. Czołową trójkę zamykał Fernando Alonso. Po ośmiu minutach na torze znajdowali się już wszyscy kierowcy, a na czoło wysunął się Max Verstappen. Czas lidera klasyfikacji generalnej to 1:30,104, a uzyskany został on na pośredniej mieszance.

Po kilku chwilach odpowiedział Lewis Hamilton, który wskoczył na trzecią lokatę ze stratą 0,111 do Verstappena. Dwóch głównych aktorów tegorocznego widowiska przedzielał Charles Leclerc z czasem 1:30,180. Verstappen szybko podkręcił tempo, uzyskując niedługo potem najlepszy jak dotąd czas weekendu – 1:29,706.

Po piętnastu minutach na czele stawki niespodziewanie znalazł się Yuki Tsunoda, który pobił czas Verstappena o 0,109 sekundy, jednak odpowiedź Holendra była błyskawiczna – kierowca Red Bulla dosłownie kilka sekund później wpadł na metę z czasem 1:29,290. Po chwili Verstappena i Tsunodę pogodził Valtteri Bottas – Finowi brakło zaledwie 0,079 sekundy, by zejść poniżej minuty i 29 sekund.

Kilka chwil ciszy na torze wykorzystał Hamilton. Brytyjczyk poprawił czas swojego zespołowego kolegi o sześć setnych sekundy. Wówczas oprócz niego na torze znajdowali się jedynie kierowcy Ferrari, a także Stroll, Norris, Mazepin i Russell. Ten ostatni zgłaszał zespołowi problemy z systemem brake-by-wire.

W połowie sesji większość zawodników, w tym Max Verstappen, zaczęli próbować swoich sił na miękkim ogumieniu. Holender szybko jednak zrezygnował ze swojego pierwszego szybkiego kółka z powodu błędu w pierwszym zakręcie oraz sporego tłoku, na który narzekał również Lewis Hamilton. Brytyjczyk przerwał swoją próbę w ostatnim zakręcie, gdzie natknął się na korek przy prędkości niemal 320 km/h.

Max Verstappen, podobnie jak w pierwszej sesji, nie czuł się komfortowo na miękkich oponach – Holender narzekał na problemy z przednimi kołami, jak również zbyt niską temperaturę opon. Po 40 minutach sesji na czele nadal znajdowali się kierowcy Mercedesa – Hamilton przed Bottasem. Verstappena na trzeciej pozycji zmienił Pierre Gasly, który do Hamiltona stracił jedynie osiem setnych sekundy.

Ostatnich kilkanaście minut sesji upłynęło pod znakiem przejazdów z większym ładunkiem paliwa i nie obserwowaliśmy zbyt wielu zmian w klasyfikacji. Ogółem sesja do tego momentu była bardzo spokojna i obyło się bez większych incydentów – dość powiedzieć, że najpoważniejszym był piruet Nikity Mazepina w drugim zakręcie, do którego doszło na dziewięć minut przed końcem. Rosjanin kontynuował jazdę, jednak swoim wyczynem zrujnował on szybkie kółko Lewisowi Hamiltonowi.

Kilka minut później wywieszono czerwoną flagę, a sprawcą zamieszania okazał się Charles Leclerc. Monakijczyk kompletnie roztrzaskał swój bolid wypadając z toru i uderzając w bandy w zakręcie 22. Kierowca Ferrari szczęśliwie wyszedł o własnych siłach z samochodu i wkrótce wsiadł do samochodu medycznego. Po tej kraksie dyrekcja postanowiła już nie wznawiać sesji.

Tym sposobem Lewis Hamilton po raz kolejny okazał się najszybszym kierowcą na torze. Drugi był Bottas, co tylko dodatkowo potwierdzało mocną formę ekipy z Brackley. Czołową trójkę uzupełnił Pierre Gasly, który o jedną dziesiątą sekundy wyprzedził Maxa Verstappena. Dalej uplasowali się kierowcy Alpine – Alonso przed Oconem – a TOP 10 zamknęli Sainz, Tsunoda, Perez i Leclerc.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 28,5°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57,2%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca