F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 20215 grudnia
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Kwalifikacje do inauguracyjnego Grand Prix Arabii Saudyjskiej rozpoczęły się bez niespodzianki, od natychmiastowego wyjazdu większości stawki na tor. Natura toru ulicznego skłoniła kierowców do szybkiego przejechania swoich okrążeń. Już po dwóch minutach na torze pojawili się wszyscy kierowcy, do tego cała dwudziestka zdecydowała się na wybór miękkich opon.

Pierwsze przejazdy padły łupem Verstappena, problemy z utrzymaniem się na torze miał za to Lewis Hamilton, który przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu. Wicelider klasyfikacji generalnej nie potrzebował jednak dużo czasu na poprawę swojego czasu i już na drugim okrążeniu Hamilton wskoczył na czoło czasówki.

Przyczepność toru poprawiała się błyskawicznie. Tsunoda i Gasly wskoczyli za Verstappena. Chwilę później dobre czasy ustanowił duet McLarena, a także Bottas, który wskoczył na drugie miejsce. Niespodziewanie na pierwsze miejsce awansował Sainz, który był szybszy od Hamiltona o 0,136 sekundy. Verstappen był dopiero siódmy, a Perez — dwunasty.

Na siedem minut przed końcem Verstappen poprawił swój czas i powrócił na prowadzenie w sesji. Perez również przyspieszył i awansował na czwartą pozycję. Tor z minuty na minutę stawał się szybszy, czego potwierdzeniem było najszybsze okrążenie Valtteriego Bottasa. Nikogo nie zaskoczyło więc, iż w ostatnich chwilach na torze znajdowali się wszyscy kierowcy.

Na dwie minuty przed końcem na czoło czasówki wskoczył Perez. Hamilton zepsuł swoje okrążenie i nie zdążył rozpocząć kolejnego. Duży ruch na koniec okrążenia sprawił, iż Verstappen musiał zrezygnować ze swojej próby. Zamieszanie spowodowane było głównie problemami w Mercedesie Valtteriego Bottasa. Fin zjechał do alei serwisowej, jednak był zmuszony zatrzymać swój samochód na wjeździe. W Q1 z kwalifikacjami pożegnali się: Latifi, Vettel, Stroll, Schumacher i Mazepin.

Q2

Pech Bottasa okazał się krótkotrwały — jego mechanicy zdołali uporać się z problemami w jednostce napędowej Mercedesa i Fin powrócił na tor. Zgodnie z tradycją Q2, większość kierowców zdecydowała się na wybór pośredniej mieszanki opon. Mimo ogumienia o mniejszej przyczepności Verstappen ustanowił znakomity czas i jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1:28.

Na swoim szybkim okrążeniu Carlos Sainz przesadził z prędkością i obrócił swój bolid w drugim sektorze. Hiszpan delikatnie dotknął bariery tylnym skrzydłem swojego Ferrari, jednak na szczęście jego przygoda nie zakończyła się poważniej. Sainz natychmiast wrócił do swoich mechaników.

Na pięć minut przed końcem sesji na czoło czasówki wskoczył Perez. Kierowcy Red Bulla prezentowali bardzo dobre tempo na pośrednich oponach. Tymczasem Carlos Sainz powrócił na tor, Hiszpan jednak natychmiast zaliczył kolejną przygodę i wypadł z toru w pierwszym sektorze. Kierowca Ferrari ponownie zdołał opanować swój bolid, jednak nie mógł liczyć na poprawę okrążenia.

Dobre okrążenie przejechał Antonio Giovinazzi, który zdołał po raz kolejny w tym sezonie awansować do Q3. Powtórki pokazały, że Włoch dotknął bariery na swoim szybkim kółku, to jednak nie przeszkodziło mu w ustanowieniu dziesiątego czasu. Tymczasem drugi kierowca Alfy Romeo, Kimi Raikkonen na swoim szybkim okrążeniu natknął się na wolno jadącego Bottasa. Delikaty kontakt między Finami cudem nie zakończył się poważniej.

W Q2 odpadli: Ricciardo, Raikkonen, Alonso, Russell i Sainz.

Q3

Decydujący segment kwalifikacji, w przeciwieństwie do poprzednich dwóch części, rozpoczął się spokojnie. Na torze pojawił się duet Mercedesa i AlphaTauri. Bottas wskoczył na P1 przed Tsunodą i Leclerkiem. Hamilton popełnił błąd na swoim pierwszym okrążeniu i musiał powtórzyć swoją próbę.

Brytyjczyk ustanowił najszybsze okrążenie sesji, jednak na szybkim kółku był Verstappen. Holender wskoczył na pierwszą lokatę, ustanawiając przy tym rekordy we wszystkich trzech sektorach. Bottas pojechał szybsze okrążenie od Hamiltona i zajął drugą lokatę. Za duetem Mercedesa był Perez.

Kierowca Red Bulla zaczął swoje kolejne okrążenie w momencie, w którym Gasly zepchnął go z czwartej pozycji. Meksykanin po chwili powrócił do pierwszej czwórki. Kolejne szybkie okrążenie zaczął Hamilton. Brytyjczyk ustanowił rekord środkowego sektora i wskoczył na pole position. Na drugą lokatę awansował Bottas.

Wzrok wszystkich zwrócił się jednak w kierunku Verstappena. Holender nerwowo zaczął swoje ostatnie okrążenie, szeroko wyjeżdżając w pierwszym sektorze. Groźny moment nie przeszkodził mu jednak w ustanowieniu rekordu pierwszej i drugiej części toru. Wydawało się, iż Verstappen ma pewne pole position — Holender popełnił jednak błąd w ostatnim zakręcie toru i uderzył w ścianę. Kierowca natychmiast zatrzymał swojego uszkodzonego Red Bulla na torze.

Dramatyczne kwalifikacje padły więc łupem Mercedesa. Hamilton zdobył kolejne pole position przed Bottasem. W drugim rzędzie ustawią się Verstappen i Leclerc, a za nimi: Perez, Gasly, Norris, Tsunoda, Ocon i Giovinazzi.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca