F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Heineken Gran Premio d’Italia 202112 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Daniel Ricciardo nie rzucał wczoraj słów na wiatr, mówiąc że z niecierpliwością czeka na pierwszy zakręt wyścigu na Monzy. Australijczyk ruszył bezbłędnie i w szykanie znalazł się przed Maxem Verstappenem. Nieco słabiej ruszył jego partner i Lando Norris musiał uznać na chwilę wyższość Lewisa Hamiltona. Anglik jednak postanowił zaatakować Verstappena w kolejnej szykanie i ten manewr pozbawił go pozycji na rzecz młodszego Anglika. Verstappenowi udało się obronić przed McLarenem i ruszył w pogoń za Ricciardo.

Za plecami czołówki Antonio Giovinazzi nieco zbyt śmiało zaatakował samochody Ferrari i wypadł z toru, uszkadzając przednie skrzydło. Spowodowało to ogłoszenie chwilowej wirtualnej neutralizacji. Na całym zamieszaniu zyskał między innymi Rober Kubica, który awansował na czternastą lokatę. Porządkowi szybko uporali się ze szczątkami Alfy Romeo i wznowiono ściganie. Bottas wykorzystał restart i przeskoczył przed Kubicę.

Kolejne okrążenia to uspokojenie walki w stawce i naciskanie Verstappena na Ricciardo, a Hamiltona na Norrisa. Dość trudne popołudnie zaliczał również Vettel, który po początkowych stratach uwikłał się w kontakt z Oconem. Bottas tymczasem w niepozornej jeździe awansował już na dziewiąte miejsce po 17. okrążeniach.

Po dwudziestym kółku opony u zawodników z pośrednią mieszanką zaczynały tracić przyczepność, plan A ogłosił Ricciardo i jego postój rozpoczął istny dreszczowiec... Kółko później zjechał na wymianę opon Verstappen, ale Red Bull kompletnie zepsuł jego pitstop, trwał ponad 11 sekund i spadł daleko w stawce. W tym czasie Hamilton wyprzedził Norrisa, przez co Anglik również pojechał po nowe opony. Mistrz świata chciał pokryć strategię McLarena, ale i Mercedes zepsuł postój, co znowu spowodowało wyjazd Hamiltona na równi z Verstappenem...

Tu musiało zaiskrzyć i stało się to w pierwszym zakręcie. Holender wepchnął się Hamiltonowi pod łokieć, ten nie odpuścił i Max wyskoczył w powietrze na krawężniku. Niestety wpadając na Hamiltona. Gdyby nie halo, mielibyśmy dziś potworny wypadek. Obyło się na szczęście bez obrażeń, ale obaj pretendenci do zwycięstwa zakończyli swój udział w GP Włoch.

Dobre kilka okrążeń na torze podróżował samochód bezpieczeństwa, ale gdy już zjechał na Monzy rozpoczęła się zaciekła walka o zwycięstwo wśród ekip, które na co dzień nie mają tej okazji. Broni nie zamierzał składać również Perez i Bottas, którzy szybko przeszli za plecy McLarena i rozpoczęli swoją pogoń za pomarańczowymi.

Za Norrisem mocno naciskał Perez ale sędziowie nałożyli na niego karę 5 sekund za zyskanie przewagi podczas wyprzedzania Ferrari. Red Bull nie kazał oddać pozycji Meksykaninowi, ten pognał dalej i kara stałą się faktem. Dla Bottasa oznaczało to darmowe podium, choć Fin nie zamierzał poddawać się w walce z McLarenem.

Fin zaatakował Meksykanina, wyprzedził go przed szykaną Roggia, ale Checo świetnie wyszedł z zakrętu i nie dał sobie odebrać pozycji, ponownie dając Ricciardo i Norrisowi nieco oddechu. Chwilę po tym Haas Mazepina odmówił posłuszeństwa i zatrzymał się tuż za Ascari. Krótka wirtualna neutralizacji i powróciliśmy do ścigania.

Ostatnie okrążenia choć zacięte, nie zmieniły już nic w stawce. McLaren odniósł swoje pierwsze zwycięstwo od Brazylii 2012, a dublet zgarnęli po raz pierwszy od 2010 roku i zawodów w Kanadzie... Wielki dzień dla wszystkich fanów McLarena. Czekali zbyt długo, ale powrót na czołowe miejsca na podium wykonali w wielkim stylu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca