F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Turcji
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Australii
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Algarve.
Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 20212 maja
Autódromo Internacional do Algarve
Długość toru: 4,692 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 309,672 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,466 - Q2, Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,750 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,569 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:19,648--31
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:19,6730,0250,02523
3.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:19,8460,1980,17322
4.16Charles LeclercFerrari SF211:19,8840,2360,03827
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:19,9670,3190,08332
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:20,4440,7960,47731
7.63George RussellWilliams FW43B1:20,5290,8810,08529
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:20,6350,9870,10626
9.55Carlos SainzFerrari SF211:20,6801,0320,04527
10.31Esteban OconAlpine A5211:20,8001,1520,12027
11.18Lance StrollAston Martin AMR211:20,8941,2460,09429
12.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:20,9951,3470,10131
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:21,0901,4420,09528
14.14Fernando AlonsoAlpine A5211:21,3031,6550,21331
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:21,3811,7330,07825
16.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:21,4051,7570,02431
17.98Callum IlottAlfa Romeo C411:21,8062,1580,40121
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:21,9392,2910,13329
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:22,2932,6450,35429
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:24,2244,5761,93129
107% najlepszego czasu: 1:25,223

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas zakończył pierwszy trening do Grand Prix Portugalii z najlepszym czasem okrążenia. W pierwszej trójce znalazł się duet Red Bulla – Max Verstappen i Sergio Perez.

Weekend w Portimao zainaugurowali Valtteri Bottas z Mercedesa, Sergio Perez z Red Bulla oraz Callum Ilott, który wskoczył do Alfy Romeo należącej do Antonio Giovinazziego. Kilkanaście sekund później garaż opuścił Carlos Sainz, który przy wyjeździe z alei serwisowej zgubił jeden z elementów pozostawionych przez mechaników w jego Ferrari SF21.

Kierowcy ostro zabrali się do pracy i po pierwszych dziesięciu minutach tylko Max Verstappen pozostawał bez okrążenia. Reszta podjęła się długich przejazdów, a pozycję lidera objął Valtteri Bottas, który okrążył tor Algarve w 1:21,829 na twardym zestawie Pirelli. Na balans hamulców mocno narzekał za to partner Fina – Lewis Hamilton, który określił W12 jako „nienadające się do jazdy”.

Około dwadzieścia minut od rozpoczęcia sesji na torze wreszcie zameldował się Max Verstappen, który także wyjechał na twardych oponach. Holender wskoczył na trzecie miejsce ze stratą zaledwie 0,033 sekundy do Daniela Ricciardo, który przejął prowadzenie od Bottasa. Australijczyk podniósł poprzeczkę do 1:21,821.

Mimo to już na drugiej próbie nowym liderem został Holender, poprawiając najlepszy czas o 0,7 sekundy (1:21,053). Do zabawnej sytuacji doszło w alei serwisowej, kiedy Sebastian Vettel pomylił stanowiska serwisowe i zatrzymał się przed garażem McLarena, dziwiąc się, że nikt na niego nie czeka.

Niemalże na półmetku pierwszego treningu do głosu znów doszedł Valtteri Bottas, który pod koniec przejazdu na twardych oponach urwał pół sekundy z czasu Verstappena (1:20,506) i odzyskał prowadzenie. Kierowca Red Bulla w tym czasie zwracał uwagę na problemy z dyferencjałem, który uległ awarii przy okazji wyścigu w Bahrajnie. Holender stwierdził, że jego samochód zachowuje się w czwartym zakręcie, jakby „zaciągał hamulec ręczny”.

Tymczasem na prostej startowej namiastkę wyścigu urządzili sobie kierowcy Haasa. Mick Schumacher realizujący szybki przejazd wyprzedził Nikitę Mazepina na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, co bardzo nie spodobało się Rosjaninowi. Zawodnik w przekazie radiowym zwracał uwagę, że zespół powinien ostrzegać go o takich sytuacjach.

Około dwadzieścia minut przed flagą w szachownicę na tor wrócił Bottas, który otrzymał miękki zestaw opon. Fin dzięki temu wyśrubował czas okrążenia do 1:19,648. Bardzo dużo pracy mieli sędziowie, którzy notorycznie anulowali rezultaty za nieprzestrzeganie limitów toru, szczególnie w czwartym zakręcie. Rekordzistą pod tym względem był Pierre Gasly z AlphaTauri.

Ostatni kwadrans stał pod znakiem przejazdów na Pirelli oznaczonych czerwonym kolorem. Pozycji lidera nie był w stanie odzyskać Verstappen, który co prawda zszedł poniżej bariery 1:20, lecz zwracał uwagę na gigantyczne wibracje w bolidzie, przez które „nie widział dokąd jedzie”.

Po upływie regulaminowego czasu na pierwszym miejscu w tabeli pozostał Bottas przed Verstappenem (+0,025), Perezem (+0,198), Leclerkiem (+0,236) oraz Hamiltonem (+0,319).

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca