F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Algarve.
Heineken Grande Prémio De Portugal 20212 maja
Autódromo Internacional do Algarve
Długość toru: 4,692 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 309,672 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,466 - Q2, Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,750 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,569 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Ostatni wyścig w Algarve zapewnił sporo emocji. Śliska nawierzchnia zaskoczyła wielu kierowców. Dzisiaj stawka przygotowana była lepiej na zmienne okoliczności, ale nie wszyscy ustrzegli się błędów. Nikt nie powinien doznać ataku serca po zawodach w Portugalii, ale na brak walki narzekać też nie mogliśmy.

Dobry start czołówki
Czołówka ruszyła bardzo równo i nie doszło do żadnych ataków w pierwszym zakręcie, jedynie Sergio Perez dał się pokonać Sainzowi. Po kilku zakrętach doszło do ciekawej walki Ocona i Norrisem, którą ostatecznie wygrał Anglik, jednak samo pierwsze okrążenie nie obfitowało w wiele akcji. Do tej doszło dopiero na początku drugiej rundy, gdy Raikkonen w niewyjaśnionych okolicznościach po prostu wjechał w partnera zespołowego. Dyrekcja wyścigu szybko ogłosiła neutralizację z powodu wielu odłamków na torze.

Samochód bezpieczeństwa krążył po torze kilka kółek, by zjechać po szóstym. Bottas umiejętnie przytrzymał Hamiltona podczas restartu, co pozwoliło Verstappenowi wyprzedzić mistrza świata. Perez dał się wyprzedzić Norrisowi i Oconowi, choć na Francuzie udało mu się skutecznie skontrować. Ostatecznie Norris kilka kółek później i tak musiał oddać pozycję, gdyż do wyprzedzania doszło poza torem. Na restarcie stracił również Sainz, spadając ostatecznie na szóste miejsce, gdyż po drodze tempo pogubił Ocon.

Verstappen popełnia błąd
Verstappen nie ustrzegł się jednak w trzecim sektorze i popełnił błąd, przez co wyprzedził go Hamilton. Anglik był w tej fazie wyścigu najszybszy, co udowodnił na 20 kółku, pokonując również Bottasa i wychodząc na prowadzenie.

Pierwszy na zmianę opon zdecydował się Sainz, który chciał podciąć Norrisa. Sztuka się nie udała, gdyż wyjechał za Russelem i stracił nieco czasu na okrążeniu wyjazdowym. Na czele Verstappen ciągle próbował atakować Bottasa, ale Honda była zbyt wolna, by wyprzedzić Mercedesa na prostej startowej. Tymczasem Leclerc zdecydował się na założenie twardych opon, a czołówka wyczekiwała cierpliwie na postój, pomimo coraz większego zużycia ich pośrednich opon.

Kluczowe postoje
Verstappen rozpoczął postoje w czołówce, zjeżdżając do mechaników na 36. okrążeniu. Holender założył twarde opony. Kółko później zjechał Bottas, a jeszcze jedno okrążenie później Hamilton. Fin jednak nie zdążył dogrzać ogumienia i Verstappen wyprzedził go w drugiej strefie DRS.

Nieco później Leclerc wyprzedził Sainza, gdyż w samochodzie Ferrari twarde opony spisywały się lepiej. Nługo na torze pozostali kierowcy startujący na pośrednich oponach. Tutaj zmiany rozpoczął Alonso. Zaraz za nim zjechał Ricciardo, ale postój McLarena był bardzo długi, przez co spadł za Gasly'ego. Udało się jednak utrzymac przed Hiszpanem. Gasly stracił tempo kilka okrążeń później i dopiero wtedy Australijczyk przeszedł na dziewiątą lokatę. Alonso również mocno przyspieszył i pokonał Ricciardo na 51. okrążeniu.

Alonso zdecydowanie dobrze się czuł na twardych oponach i na 58. rundzie pokonał Sainza, wskakując na ósme miejsce. W końcówce Bottas stracił szansę na walkę z Verstappenem ze względu na uszkodzenie czujnika temperatury wydechu. Mercedes zdecydował się na dodatkowy postój Fina, by mógł powalczyć o najszybsze kółko w wyścigu. Dokładni na taki sam ruch zdecydował się Verstappen, co dało nam nieco emocji w końcówce. W międzyczasie Ricciardo wyprzedził Sainza w walce o dziewiątą pozycję. Hiszpana pokonał również Gasly. Ferrari nie miało mocne tempa na ostatnich okrążeniach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca