F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 202123 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF211:11,684--30
2.55Carlos SainzFerrari SF211:11,7960,1120,11232
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:12,0740,3900,27828
4.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:12,0810,3970,00727
5.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:12,1070,4230,02632
6.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:12,3790,6950,27224
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:12,4980,8140,11928
8.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:12,7081,0240,21024
9.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:12,7461,0620,03828
10.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:12,9821,2980,23626
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:13,0651,3810,08331
12.14Fernando AlonsoAlpine A5211:13,1751,4910,11027
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:13,1951,5110,02026
14.31Esteban OconAlpine A5211:13,1991,5150,00428
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:13,2571,5730,05826
16.63George RussellWilliams FW43B1:13,5091,8250,25232
17.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:13,5931,9090,08431
18.9Nikita MazepinHaas VF-211:14,4072,7230,81426
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:14,4162,7320,00925
20.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:14,8293,1450,41311
107% najlepszego czasu: 1:16,702

Drugi trening w Monako to czas, gdy warto mieć już wyrobione tempo i czuć bliskość barier. Dlatego każda minuta spędzona za kierownicą jest tak ważna. Na tym polu najwięcej do nadrobienia miał Charles Leclerc, który w pierwszej sesji doświadczył awarii skrzyni biegów.

Podobnie jak w pierwszym treningu wybór opon znacząco się różnił w stawce i w użyciu mieliśmy każdą mieszankę dostarczoną przez Pirelli. Początkowo najszybszy był Red Bull, ale po kilku okrążeniach do formy wrócił Mercedes, wskakując na czoło tabeli. Nie zraziło to Carlosa Sainza, który dzisiaj czuł się w Monako jak ryba w wodzie. Hiszpan wykręcił czas 1:11,796 i objął prowadzenie. Leclerc bardzo szybko wskoczył na wysokie obroty i na miękkich oponach wskoczył na trzecią pozycję ze stratą niemal 0,3 sekundy. Kierowców Ferrari przedzielał Verstappen, który również prezentował dobre tempo.

Krótka pętla Monte Carlo nie ułatwiała życia kierowcom. W nawrocie problemy miał Latifi, a Tsunoda po uderzeniu w ścianę tracił czas na naprawę swojego samochodu. W tym czasie Leclerc rozkręcił się jeszcze mocniej i wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:11,684. Chwilę później mieliśmy pierwszą większą ofiarę barier Monako. Mick Schumacher przesadził z prędkością w sekcji obok kasyna i przebił prawą tylną oponę, uszkadzając przy tym zawieszenie. Niemcowi nie udało się powrócić do pitlane, zjechał na drogę ewakuacyjną ale mimo to wywieszono czerwoną flagę, gdyż usuwanie samochodu byłoby zbyt niebezpieczne z innymi kierowcami hamującymi w tym rejonie.

Wszystko to odbyło się zbyt blisko końca sesji, by mieć nadzieję na jej wznowienie, tak więc przygotowania do Grand Prix Monako zostały jeszcze bardziej okrojone. Na czele pozostali obaj kierowcy Ferrari i pomimo faktu, że ciężko spodziewać się dubletu w niedzielę, to czerwony duet może sprawić niespodziankę w kwalifikacjach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca