F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 20216 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:43,184--19
2.16Charles LeclercFerrari SF211:43,2270,0430,04320
3.55Carlos SainzFerrari SF211:43,5210,3370,29420
4.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:43,6300,4460,10917
5.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:43,7320,5480,10225
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:43,7570,5730,02523
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:43,8930,7090,13620
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:43,9960,8120,10320
9.14Fernando AlonsoAlpine A5211:44,7771,5930,78125
10.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:44,8911,7070,11420
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:44,9431,7590,05218
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:45,0921,9080,14920
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:45,2342,0500,14223
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:45,3842,2000,15025
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:45,4152,2310,03124
16.31Esteban OconAlpine A5211:45,4462,2620,03123
17.63George RussellWilliams FW43B1:45,4522,2680,00624
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:45,7742,5900,32222
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:46,8993,7151,12520
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:46,9453,7610,04618
107% najlepszego czasu: 1:50,407


Max Verstappen ustanowił najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu na ulicznym torze w Baku. Za zawodnikiem Red Bulla sesję zakończył duet Ferrari: Charles Leclerc przed Carlosem Sainzem.

Aleję serwisową jako pierwszy opuścił Sergio Perez. Ze względu na ostatnie decyzje FIA uwagę obserwatorów przyciągało tylne skrzydło w bolidzie Red Bulla. Znajdujący się na torze Ted Kravitz donosił, że jego konstrukcja zdaje się nie różnić od tej, stosowanej w pierwszych wyścigach sezonu. „Jego powierzchnie boczne mogą być jednak nieco inne. To właśnie one wpływają na odkształcenia” – donosił dziennikarz.

Początek sesji był bardzo pracowity – na torze pojawili się nawet kierowcy Mercedesa, od razu wyposażeni w miękkie opony. Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowali się jednak reprezentanci Ferrari. Charles Leclerc legitymował się czasem 1:45,664s. Po chwili jednak Hamilton odnotował wynik 1:45,112s, by po chwili zejść do poziomu 1:43,8s. Max Verstappen był o sekundę wolniejszy, przy czym w jego bolidzie znajdowała się pośrednia mieszanka ogumienia Pirelli.

Na kolejnych kółkach Holender zredukował stratę do Hamiltona do dwóch dziesiątych sekundy. Niedługo po tym pod koniec pierwszego sektora pojawiły się żółte flagi, po tym jak Yuki Tsunoda przestrzelił punkt dohamowania i skorzystał ze strefy wyjazdowej za czwartym zakrętem. Japończyk miał problemy z wycofaniem a jednocześnie znajdował się zbyt blisko bariery, aby podjąć próbę obrócenia swojego AT02. Wymanewrowanie z pobocza zajęło 21-latkowi sporo czasu.

Tuż po godzinie trzynastej czasu lokalnego miękkie opony znalazły się także w bolidach McLarena – Lando Norris szybko wskoczył na drugie miejsce. Sytuacja ta nie utrzymała się zbyt długo, bo po chwili Leclerc zepchnął Brytyjczyka na P3, zbliżając się do lidera – Hamiltona, na 0,028s.

Tempo podkręcił także Ricciardo, który awansował na pierwszą lokatę z wynikiem 1:43,732s. Dużą szasnę na odebranie prowadzenia w tabeli Australijczykowi miał Norris. Po dwóch sektorach Brytyjczyk jechał o sekundę szybciej od kolegi z zespołu, ale wyjeżdżając na długą prostą obrócił swój bolid po czym zjechał do alei serwisowej.

W międzyczasie na dwóch pierwszych miejscach znaleźli się kierowcy Ferrari. Ponownie szybszy był Leclerc, przy którego nazwisku widniał rezultat 1:43,227s. Carlos Sainz tracił do Monakijczyka około dwie dziesiąte sekundy. Hamilton pozostawał na P4, po tym jak na pierwszym szybkim kółku z nowymi miękkimi oponami musiał skorzystać ze strefy wyjazdowej w piętnastym zakręcie. Niedługo po tym, w tym samym miejscu tor opuścił Pierre Gasly.

Problemy miał też Verstappen, który na początku przejazdu został spowolniony przez Nikitę Mazepina. „Niesamowite. Po prostu trzyma się przede mną” – narzekał przez radio lider klasyfikacji generalnej. Kolejna próba kierowcy Red Bulla była już bardziej udana – dała mu ona awans na pozycję lidera klasyfikacji z przewagą czterech setnych sekundy nad Leclerkiem.

Swój osobisty rekord poprawił także Perez, który wskoczył na czwarte miejsce ze stratą 0,4s do zespołowego kolegi. Ciągłe problemy z przejechaniem czystego kółka miał Hamilton, który okupował siódme miejsce.

Trzy minuty przed upływem regulaminowego czasu treningu Nikita Mazepin wypadł z toru w szesnastym zakręcie, uderzając prawym bokiem o bariery Tecpro. Rosjanin był jedna w stanie powrócić do garażu Haasa. Końcówkę sesji zakłócił także drugi z zawodników Haasa – Mick Schumacher skierował się na pobocze w czwartym zakręcie i podobnie jak Tsunoda potrzebował nieco czasu, aby powrócić na tor. Ze strefy wyjazdowej – tym razem w T2 – skorzystali z kolei Bottas i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca