F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Emirates Grand Prix de France 202120 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:31,300--11
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:32,0470,7470,74714
3.55Carlos SainzFerrari SF211:32,1950,8950,14817
4.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:32,2380,9380,04315
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:32,2660,9660,02815
6.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:32,3361,0360,07014
7.14Fernando AlonsoAlpine A5211:32,6241,3240,28815
8.31Esteban OconAlpine A5211:32,6811,3810,05716
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:32,7071,4070,02616
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:32,7591,4590,05214
11.16Charles LeclercFerrari SF211:32,8201,5200,06115
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:33,0171,7170,19717
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:33,0511,7510,03415
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:33,2001,9000,14918
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:33,3282,0280,12816
16.63George RussellWilliams FW43B1:33,3642,0640,03616
17.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:33,4242,1240,06017
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:33,5842,2840,16016
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:34,1432,8430,55914
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:34,6423,3420,49913
107% najlepszego czasu: 1:37,691


Max ustanowił najlepszy czas okrążenia w sobotnim treningu F1 na torze Paul Ricard, zostawiając daleko w tyle kierowców Mercedesa.

Dopiero po 12 minutach od rozpoczęcia sesji na tor wyjechały pierwsze bolidy – były to Haasy Micka Schumachera i Nikity Mazepina. Kilka minut później pomiarowe okrążenia ukończyli zawodnicy Alpine. Fernando Alonso wskoczył na czoło tabeli z rezultatem 1:33,206s. Esteban Ocon tracił do dwukrotnego mistrza świata około pół sekundy.

Około 12:20 do pracy przystąpili kierowcy Mercedesa. Nocą Mercedes wprowadził zmiany w ustawieniach bolidu Lewisa Hamiltona, aby poprawić jego komfort za kierownicą. Wynik osiągnięty przez siedmiokrotnego mistrza świata był jednak dość słaby – Brytyjczyk tracił do pierwszego miejsca osiem dziesiątych sekundy. Przed nim zacięty bój o sobotni rekord toczyli Max Verstappen i Valtteri Bottas.

Holender dysponował przewagą dziewięciu tysięcznych sekundy nad Finem, by później powiększyć ją do dwóch dziesiątych. Okazało się jednak, że kierowca Red Bulla naruszył limit toru w szóstym zakręcie, przez co jego rezultat został anulowany a on sam spadł na drugą lokatę. Tempo Holendra stało jednak na bardzo wysokim poziomie.

Po modyfikacjach wprowadzonych przed FP3 konkurencyjną dyspozycję prezentował Daniel Ricciardo. Reprezentant McLarena zajmował pozycję na przełomie pierwszej i drugiej piątki tabeli, nie odstając przesadnie tempem od zawodników Ferrari.

Postępów dokonywał Hamilton, który zbliżył się do Bottasa na 0,35s a następnie zredukował przewagę lidera do nieco ponad dwóch dziesiątych sekundy. Było to możliwe dzięki poprawie osiągów w pierwszym sektorze. Rywale jednak nie odpuszczali, co szczególnie było widać na początku finałowej fazy zajęć, gdy rozpoczęły się symulacje przejazdów kwalifikacyjnych.

Carlos Sainz i Sergio Perez awansowali odpowiednio na drugą i trzecią pozycję, a chwilę po tym Verstappen pokonał okrążenie w tempie 1:31,300s, budując potężną przewagę 0,7s nad Bottasem. Hamilton próbował odpowiedzieć na znakomity czas zawodnika teamu z Milton Keynes. Po pierwszym sektorze tracił do niego sześć setnych sekundy, ale po dwóch kolejnych była to już blisko sekunda.

Nadzieję na udane kwalifikacje mogli mieć kierowcy Alpine – Alonso zakończył trening na siódmym a Ocon – ósmym miejscu. W czołowej dziesiątce znalazł się także drugi z Francuzów – Pierre Gasly. Zawodnicy McLarena – Norris i Ricciardo finiszowali trening odpowiednio na szóstej i dziesiątej pozycji. Niespodziewanie dopiero na P11 swój występ w sesji zakończył Charles Leclerc.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca