F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 202220 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB181:32,544--15
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:32,6400,0960,09616
3.11Sergio PerezRed Bull RB181:32,7910,2470,15120
4.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:32,9350,3910,14419
5.55Carlos SainzFerrari F1-751:33,0530,5090,11820
6.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:33,1210,5770,06815
7.20Kevin MagnussenHaas VF-221:33,4370,8930,31615
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:33,7331,1890,29621
9.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:33,8801,3360,14718
10.18Lance StrollAston Martin AMR221:33,9201,3760,04014
11.4Lando NorrisMcLaren MCL361:33,9551,4110,03518
12.27Nico HulkenbergAston Martin AMR221:33,9711,4270,01618
13.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:34,1761,6320,20518
14.47Mick Schumacher Haas VF-221:34,2951,7510,11917
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:34,3781,8340,08320
16.14Fernando AlonsoAlpine A5221:34,6282,0840,25015
17.23Alexander AlbonWilliams FW441:34,8682,3240,24015
18.31Esteban OconAlpine A5221:34,9572,4130,08916
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:35,6673,1230,71014
20.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 ----
107% najlepszego czasu: 1:39,022

Embed from Getty Images

Max Verstappen zakończył trzeci trening do Grand Prix Bahrajnu z najlepszym czasem okrążenia. Za Holendrem uplasowali się Charles Leclerc oraz Sergio Perez.

Jazdy zainaugurowali kierowcy Haasa, Alfy Romeo oraz Lewis Hamilton z Mercedesa. Z kolei pierwszy czas ustanowiony w sobotę należał do Guanyu Zhou – 1:38,886. Chwilę po nim linię mety przekroczył zespołowy partner Valtteri Bottas, który na kilka kolejnych minut przejął prowadzenie w tabeli z wynikiem 1:38,840.

Po upływie pierwszego kwadransa do pracy zabrała się większość stawki. Nowym liderem został Lewis Hamilton podnosząc poprzeczkę do 1:34,256. Po nim mierzone okrążenia zrealizowali m.in. Lando Norris z McLarena czy Nico Hulkenberg z Astona Martina. Pięć minut później do głosu doszedł duet Ferrari – Charles Leclerc oraz Carlos Sainz. Monakijczyk przejął prowadzenie w sesji z rezultatem 1:33,797, natomiast jego partner stracił 0,420 sekundy.

Niespełna pół godziny przed finałem trzeciego treningu garaż opuścił Max Verstappen, który na miękkiej mieszance został kolejnym liderem. Zawodnik Red Bulla wspiął się na czoło zestawienia okrążając tor Sakhir w 1:33,035, śrubując poprzedni najlepszy wynik 0,7 sekundy.

Kilka minut później groźną sytuację miał Charles Leclerc, który wypadł z toru w jedenastym zakręcie. Reprezentant Ferrari zdołał jednak uniknąć barier zatrzymując się w żwirowej pułapce. Po chwilowych żółtych flagach kierowca wrócił do dalszej jazdy, kierując się stronę alei serwisowej.

W sporych tarapatach był Yuki Tsunoda, którego samochód po upływie trzydziestu minut wciąż stał w garażu. Mechanicy AlphaTauri gorączkowo pracowali przy przedniej partii, po tym, jak Japończyk nie był w stanie skręcić kierowcy przy próbie wyjazdu na pas serwisowy. Tsunoda w komunikacie radiowym zwracał uwagę, że w kokpicie unosi się zapach oleju.

Dwadzieścia minut przed flagą w szachownicę na kolejne szybkie przejazdy zdecydowała się czołówka. Najpierw do Verstappena zbliżyli się Sainz oraz Hamilton, którzy stracili do Holendra mniej niż 0,1 sekundy. Z kolei chwilę później prowadzenie w tabeli objął George Russell, śrubując czas aktualnego mistrza świata dokładnie o 0,1 sekundy. Wszyscy rzecz jasna korzystali z najszybszych zestawów opon Pirelli.

Po dziesięciu minutach na prowadzenie wrócił Verstappen z 1:32,544 przed Charlesem Leclerkiem (+0,096), Perezem (+0,247), Russellem (+0,391) oraz Sainzem (+0,509). Sporym zaskoczeniem była postawa Haasa i Alfy Romeo. Kevin Magnussen uplasował się z siódmym czasem, natomiast duet włoskiego producenta zajął odpowiednio ósme i dziewiąte miejsce w tabeli.

Z kolei na finiszu w alei serwisowej doszło do nieporozumienia między Carlosem Sainzem a Estebanem Oconem, którzy niemal zderzyli się ze sobą przy próbie wypuszczenia Hiszpana z garażu Ferrari.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca