F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Österreich 202210 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Charles Leclerc wygrał wyścig o Grand Prix Austrii pokonując Maxa Verstappena. Ferrari opuszcza Spielberg w mieszanych nastrojach po kolejnej awarii jednostki napędowej, do której doszło w bolidzie Carlosa Sainza.

Wszyscy kierowcy poza Guanyu Zhou, Yukim Tsunodą, Sebastianem Vettelem i Fernando Alonso zdecydowali się na rozpoczęcie ścigania na pośredniej mieszance. Wymienieni mieli w swych bolidach twarde opony.

Max Verstappen obronił prowadzenie po starcie z pole positions, utrzymując za sobą Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. Na czwartym miejscu pierwsze okrążenie ukończył George Russell, czołową piątkę uzupełniał Esteban Ocon. W TOP10 znajdowali się obaj zawodnicy McLarena – Danielowi Ricciardo udało się wyprzedzić Lando Norrisa.

Sergio Perez obrócił swój bolid w czwartym zakręcie w wyniku kontaktu z Russellem. W przypadku Meksykanina Red Bull zdecydował się na przyspieszony pit stop i wyposażenie kierowcy w twardą mieszankę.

Po dopuszczeniu możliwości korzystania z DRS, Leclerc utrzymywał się w odstępnie jednej sekundy od Verstappena. Monakijczyk wywierał na urzędującym mistrzu świata wyraźną presję. Tymczasem na piątym okrążeniu Mick Schumacher wyprzedził Lewisa Hamiltona w pojedynku, którego stawką była siódma lokata. Na postępy liczył także Kevin Magnussen, który podążał tuż za Oconem.

Już na ósmym okrążeniu liderzy zdublowali Pereza. Leclerc nie przestawał szukać okazji do wyprzedzenia Verstappena, jednak ten utrzymywał stałą przewagę sześciu dziesiątych sekundy. Hamilton liczył na odzyskanie pozycji utraconej na rzecz Schumachera, jednak utrudniała mu to niska prędkość na prostych.

Dziesiąte okrążenie przyniosło ataki ze strony Leclerca, który podjął próbę objęcia prowadzenia w trzecim i czwartym zakręcie. Bezskutecznie. Holender czuł coraz większe ciśnienie i przyznawał przez radio, że nie będzie w stanie zbyt długo opierać się szarżom rywala z Ferrari. Po analizie sędziowskiej na George'a Russella nałożona została 5-sekundowa kara czasowa.

Na dwunastym okrążeniu Leclerc zaatakował Verstappena u końca drugiej strefy DRS. Zawodnik teamu z Maranello zdecydował się na atak w ostatniej chwili, wciskając się w lukę po wewnętrznej części wirażu. Na kolejnym kółku Verstappen zjechał do alei serwisowej, gdzie otrzymał nowe twarde opony. Coraz większe problemy z ogumieniem miał Schumacher – wykorzystał to Hamilton, który odzyskał utraconą wcześniej pozycję. Chwilę później Brytyjczyk jechał już także przed Magnussenem.

Na osiemnastym okrążeniu lider klasyfikacji generalnej uporał się z Hamiltonem, mając w perspektywie walkę z Leclerkiem, który cały czas pozostawał na torze na pośrednich Pirelli PZero. Nieco dalej toczyła się zacięta rywalizacja o szóste miejsce. Ocon wyprzedził Zhou a kilka zakrętów później uporał się z Tsunodą.

Szansy ataku na obu zawodników wypatrywał także Alonso. W pewnym momencie do Hiszpana dojechało jednak czterech innych kierowców a Hiszpan spadł z ósmego na jedenastą lokatę za Magnussena, Norrisa oraz Schumachera.

Na dwudziestym szóstym okrążeniu Perez wycofał się z walki a Leclerc zjechał na swój pierwszy i prawdopodobnie jedyny pit stop. Monakijczyk powrócił do walki na trzecim miejscu – siedem sekund za Verstappenem i dwie przed Hamiltonem. Kółko później "białe" PZero otrzymał także Sainz.

Pit stop Hamiltona trwał nieco ponad cztery sekundy. Siedmiokrotny czempion F1 opuścił aleję serwisową za Oconem, na szóstym miejscu. Przed nimi jechał Stroll – jedyny kierowca, który nie miał na koncie pit stopu. Brytyjczyk nie spędził zbyt wiele czasu za Francuzem, udania atakując go w trzecim zakręcie.

Leclerc utrzymywał bardzo konkurencyjne tempo, redukując stratę do Verstappena do poziomu dwóch sekund. Do ataku doszło na 33. okrążeniu. Holender nie próbował nawet odpowiadać na manewr rywala. Równie mocne osiągi prezentował Sainz, który także liczył na uporanie się z jedynym reprezentantem RBR pozostającym w zawodach. W międzyczasie sędziowie zaczęli wydawać pierwsze kary za notoryczne naruszanie limitów toru – otrzymali je Gasly i Norris.

Na 37. kółku Verstappen zaliczył swój drugi pit stop, otrzymując drugi komplet twardych opon. Po powrocie na tor Holender tracił 20 sekund do Leclerca i siedem do Sainza. "Na tym etapie rekomendujemy utrzymywanie tempa Hamiltona" – usłyszał kierowca bolidu numer jeden od swojego inżyniera. Z kolei Zhou jako trzeci otrzymał 5-sekundową karę czasową za wyjazdy poza tor.

Poza torem – dosłownie – znalazł się także Vettel. Na 40. okrążeniu reprezentant Astona Martina obrócił swój bolid po kontakcie z Gasly'ym, który później otrzymał kolejną 5-sekundową karę.

Kierowcy Haasa świetnie radzili sobie w warunkach wyścigowych. Na 48. okrążeniu Schumacher i Magnussen wyprzedzili Strolla, wracając na ósme i dziewiąte miejsce. Na czele Leclerc dysponował 4-sekundową przewagą nad Sainzem i 12-sekundową nad Verstappenem. Wierząc w konkurencyjne tempo Ferrari ściągnęło Monakijczyka na drugi postój, wyposażając go w twarde opony. Ten wrócił do walki 3,5s za Verstappenem. Sainz poszedł w ślady kolegi z zespołu, wyjeżdżając na tor 5 sekund za nim.

Leclerc nie miał żadnych problemów z doścignięciem Verstappena. Na 52. kółku obu kierowców dzieliło 0,3s. Chwilę później wychowanek Ferrari jechał już przed gwiazdą Red Bulla. Gdy na 57. okrążeniu Sainz przymierzał się do ataku na Verstappena w jego bolidzie doszło do awarii jednostki napędowej, która doprowadziła do eksplozji i pożaru bolidu a w efekcie wirtualnej neutralizacji. Ferrari było absolutnie załamane. W reakcji na wydarzenia na torze dodatkowy pit stop wykonali zarówno Leclerc jak i Verstappen – obaj otrzymali pośrednie opony.

Ściganie wznowiono na 11 okrążeń przed metą. Verstappen tracił do lidera cztery sekundy a trzeci Hamilton ponad trzydzieści. Leclerc zgłosił zespołowi niepokojące oznaki pracy pedału gazu. Ferrari uspokoiło jednak kierowcę, podkreślając, że dane nie wskazują na żadną usterkę. Po chwili jednak Leclerc raz jeszcze zapytał inżyniera o to, co dzieje się jego przepustnicą. Tym razem Scuderia miała gorsze wiadomości, potwierdzając iż momentami pedał rzeczywiście ulega drobnej blokadzie.

Leclerc utrzymał prowadzenie na koszmarnie nerwowych, finałowych okrążeniach. Verstappen minął linię mety 1,5 sekundy za zawodnikiem Scuderii. Podium uzupełnił Hamilton, za którym wyścig ukończyli Russell i Ocon. W drugiej połowie TOP10 sklasyfikowani zostali Schumacher, Norris, Magnussen, Ricciardo i Alonso . Wyścigu nie ukończyli Sainz, Latifi oraz Perez.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca