F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Österreich 202210 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB181:06,302--34
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:06,5570,2550,25532
3.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:06,7020,4000,14532
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:06,8390,5370,13727
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:06,9090,6070,07031
6.20Kevin MagnussenHaas VF-221:06,9650,6630,05632
7.55Carlos SainzFerrari F1-751:07,0390,7370,07429
8.14Fernando AlonsoAlpine A5221:07,1000,7980,06132
9.47Mick Schumacher Haas VF-221:07,2460,9440,14632
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:07,2960,9940,05033
11.18Lance StrollAston Martin AMR221:07,4311,1290,13526
12.31Esteban OconAlpine A5221:07,4621,1600,03127
13.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:07,4761,1740,01429
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:07,5221,2200,04627
15.23Alexander AlbonWilliams FW441:07,5821,2800,06032
16.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:07,5921,2900,01033
17.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:07,7431,4410,15125
18.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:07,8891,5870,14628
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:08,1491,8470,26028
20.4Lando NorrisMcLaren MCL361:09,9153,6131,76614
107% najlepszego czasu: 1:10,943

Weekend w Austrii to kolejna runda, w której będziemy świadkami sprintu. Powoduje to oczywiście lekkie zmiany w harmonogramie, a największa dotyczy treningów. Ten pierwszy ma największe znaczenie, gdyż odbywa się niedługo przed kwalifikacjami.

Nie może więc dziwić bardzo duża aktywność zespołów na torze od pierwszej minuty sesji. Tym bardziej każdy chciał ją wykorzystać, gdyż rano nad Red Bull Ringiem przeszedł ulewny deszcz, a prognozy na dalszą część dnia również nie są optymistyczne. Póki co jednak na niebie świeciło słońce, a tor był bardzo rozgrzany.

Na pierwszych przejazdach cała stawka była zgodna – wybór padł na pośrednie opony. Najszybszy na nich był Verstappen, który szybko ustanowił czas 1:07,720. Holender był w stanie poprawić swój wynik, ale mocne tempo prezentował również Leclerc i Alonso plasując się za mistrzem świata.

Niestety do udanych treningów dzisiejszej sesji nie zaliczy Lando Norris, którego samochód uległ uszkodzeniu i musiał zatrzymać się w szóstym zakręcie. Konieczność usunięcia McLarena spowodowała czerwoną flagę. Anglik meldował przez radio o możliwym ogniu w samochodzie ze względu na dziwny zapach dobiegający z podłogi maszyny.

Sesja po kilku minutach została wznowiona i zawodnicy szybko powrócili na trasę. Część stawki kontynuowała przejazdy na pośredniej mieszance, ale Ferrari i Verstappen wyjechali na miękkim ogumieniu. Dało to sporą poprawę czasu, Verstappen wykręcił 1:06,302. Leclerc był wolniejszy o 0,3 sekundy, a Sainz o 0,8 sekundy.

Na 22 minuty przed końcem treningu nad torem ponownie pojawiła się czerwona flaga. Tym razem żaden samochód nie uległ awarii, ani wypadkowi, ale na trasie pojawiły się niebezpieczne odłamki. Okazało się, że to kawałki toru, które odpadły z sztucznej trawy za tarkami. Po szybkiej naprawie zawodnicy mogli kolejny raz powrócić do swoich zajęć.

Tym razem na miękkie opony zdecydował się Mercedes i dało to trzecie miejsce Russellowi (strata 0,4 sekundy) oraz czwarte Hamiltonowi (0,6 sekundy wolniej od Verstappena). Tymczasem w garażu McLarena mechanicy szykowali się na jeszcze więcej pracy. U Ricciardo doszło do uszkodzenia tylnego skrzydła. Bardzo wysoko plasował się Magnussen, bo aż na piątym miejscu. Haas zdecydowanie lubił charakterystykę toru Red Bull Ring.

Końcówka sesji obfitowała w przejazdy, na torze były wszyscy poza uszkodzonym McLarenem Norrisa, jednak czasy już nie ulegały poprawie. Zawodnicy mogli jeszcze skorzystać z próbnego startu po wywieszeniu flagi w szachownicę, z czego ochoczo skorzystali. Przed kwalifikacjami jednakże zapowiadało się na dominację Verstappena. Czy ktoś rzuci mu rękawicę dowiemy się jeszcze dziś.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca