F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Österreich 202210 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kwalifikacje, które nie dają pole position. Tak nietypowo, choć ciekawie rozgrywa się weekend, w którym posiadamy wyścig sprinterski. Jak to zwykle na Red Bull Ringu bywa, mieliśmy dziś zarówno emocje, jak i dramaty, szczególnie w garażu Mercedesa.

Q1
Z zapowiedzi deszczu na kwalifikacje wyszło czyste niebo i idealnie nagrzana nawierzchnia. Nie mógł więc dziwić wybór miękkiej mieszanki w całej stawce. Pierwszy przejazd najszybciej pokonał Verstappen, ustanawiając czas 1:06,097, jednak został on anulowany z powodu wyjazdu zbyt szeroko w dziesiątym zakręcie. Sędziowie są w ten weekend bezlitośni dla takich manewrów, stąd długa lista anulowanych kółek.

Na drugim mierzonym kółku Verstappen zaliczył czas 1:05,852, co dało mu trzecie miejsce, ponieważ Ferrari postanowiło wykorzystać drugi komplet świeżych miękkich opon i wskoczyło na dwa pierwsze miejsca z Charlesem Leclerkiem na czele (1,05,419). Dwie pozycje za Verstappenem zameldował się Lewis Hamilton, który w tym czasie również pojechał mocne okrążenie. Na uwagę zasłużył Alonso, który prezentuje w Austrii bardzo mocną formę. W Q1 Hiszpan został sklasyfikowany na czwartym miejscu.

O wejściu do Q2 w dużej mierze decydowało usuwanie czasów przez sędziów. Zmuszało to kierowców do coraz ryzykowniejszej jazdy, na coraz bardziej zużytych oponach. Ostatecznie pomimo zużycia trzech kompletów świeżych opon odpadł Daniel Ricciardo przed Strollem, Zhou, Latifim i Vettelem.

Q2
Na pierwszy przejazd w Q2 nie zdecydowali się Alonso, kierowcy Haasa i Bottas. Po prosu zużyli w pierwszej części zbyt wiele kompletów opon. Reszta kierowców walczyła o najlepsze czasy i po pierwszym mierzonym okrążeniu najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:05,538.

Bardzo ciekawa walka rozegrała się jednak, gdy już wszyscy wyjechali na tor. Bardzo duże problemy z McLarenem miał Norris, popełniając błędy na każdym mierzonym kółku. Zagrożony był też Perez, który meldował o trudnościach z doprowadzeniem opon do optymalnej formy. Ostatecznie udało mu się uciec ze strefy spadkowej, a do dalszej części nie dostali się Gasly, Albon, Bottas, Tsunoda i Norris.

Q3
Szybkie kółko Hamilton zdecydowanie dodało emocji dzisiejszej czasówce, jednak na pierwszym przejeździe w finałowej sesji Anglik popełnił błędy na mierzonych rundach. Dlatego też prowadził Verstappen, choć z niewielką przewagą nad Leclerkiem i Sainzem. Dalej czaił się Perez i Russell. Dla Hamiltona same słabe czasy były jednak najmniejszym problemem, gdyż kierowca Mercedesa wjechał w bandy w drugim sektorze – ku ogromnej radości holenderskich kibiców. Kraksa spowodowała czerwoną flagę, gdyż trzeba było uprzątnąć samochód i naprawić bandy.

Po wznowieniu sesji na tor wyjechał Russell i Alonso, reszta stawki wstrzymała się z wyjazdem na trasę. Cała zabawa nie trwała zbyt długo, gdyż kierowca Mercedesa na szybkim kółku stracił panowanie nad samochodem w dziesiątym zakręcie i uderzył tyłem w bandy, powodując kolejną czerwoną flagę i zdecydowanie trudny wieczór dla mechaników.

Kolejne kilka minut zajęło uprzątnięcie Russella i kierowcy wrócili, by wykonać ostatni dziś przejazd. Kierowcy Ferrari wysoko postawili poprzeczkę przeskakując Verstappena, jednak Holender utrzymał nerwy na wodzy i pokonał Leclerca o 0,029 sekundy. Trzeci jutro ruszy Sainz, przed Perezem. Co ciekawe nie udało się nikomu pokonać Russella, więc Anglik zachował piąte miejsce, przed Oconem, Magnussenem, Schumacherem i Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca