F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Lenovo Grand Prix de France 202224 lipca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:32,527--22
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:32,6280,1010,10122
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:33,0770,5500,44917
4.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:33,2910,7640,21420
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:33,5170,9900,22623
6.4Lando NorrisMcLaren MCL361:33,6071,0800,09021
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:33,9061,3790,29924
8.20Kevin MagnussenHaas VF-221:33,9281,4010,02224
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:33,9841,4570,05623
10.11Sergio PerezRed Bull RB181:34,0601,5330,07616
11.14Fernando AlonsoAlpine A5221:34,2591,7320,19924
12.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:34,2641,7370,00527
13.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:34,4201,8930,15627
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:34,5402,0130,12024
15.18Lance StrollAston Martin AMR221:34,5952,0680,05526
16.23Alexander AlbonWilliams FW441:34,6532,1260,05823
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:34,6542,1270,00126
18.31Esteban OconAlpine A5221:34,6602,1330,00626
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:35,1952,6680,53522
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:35,4122,8850,21727
107% najlepszego czasu: 1:39,004

Embed from Getty Images

Carlos Sainz ustanowił najszybszy czas w drugim treningu przed Grand Prix Francji. Dublet Ferrari uzupełnił Charles Leclerc, a trzeci był Max Verstappen.

Gorący letni dzień na torze Paul Ricard trwał w najlepsze. Pierwszym kierowcą na torze był Mick Schumacher, jednak szybko do Niemca dołączyli pozostali. Na czoło czasówki na samym początku sesji wskoczył duet kierowców Alfy Romeo — lider Bottas wrócił do swojego bolidu. Fin był zastąpiony w porannym treningu przez Roberta Kubicę. Podobnie, na tor szybko wyjechał Lewis Hamilton, który oddał w pierwszej sesji swój bolid Nyckowi de Vriesowi.

W 15 minucie sesji groźny moment zaliczył Mick Schumacher, który obrócił się w jedenastym zakręcie i cudem uniknął wypadku. Tymczasem na czoło klasyfikacji wskoczył Charles Leclerc. Monakijczyk był znacznie szybszy od drugiego Russella. Trzeci był Gasly przed Perezem. Tylko dwóch kierowców nie ustanowiło jeszcze czasu. Po dwudziestu minutach do pracy zabrał się Verstappen, który poprawił czas Leclerca o jedną setną sekundy. Obaj ustanowili swoje czasy na pośrednich oponach.

Ostatnim kierowcą, który miał do zaliczenia szybkie okrążenie był Carlos Sainz. Korzystający z miękkich opon Hiszpan wskoczył na pierwszą lokatę. W międzyczasie lokalny bohater, Pierre Gasly głośno narzekał przez radio na wolno jadącego Alexandra Albona. Większość kierowców rozpoczęła sesję na żółtych, pośrednich oponach, natomiast mniej więcej w połowie sesji coraz częściej decydowano się na czerwone, miękkie gumy Pirelli. Leclerc wykorzystał potencjał nowego ogumienia i wskoczył na czoło klasyfikacji na półmetku sesji.

Monakijczyk nie cieszył się z prowadzenia zbyt długo — po kilku minutach jego czas ponownie został poprawiony przez zespołowego partnera, Carlosa Sainza. Trzeci był Kevin Magnussen, który ponownie pokazywał bardzo dobre tempo w Haasie – warto dodać, iż po raz kolejny zespół ten nie przywiózł żadnych poprawek. Na swoim pierwszym okrążeniu na miękkich oponach Verstappen awansował na drugą lokatę. Holender był jednak wolniejszy o ponad pół minuty od pierwszego Sainza, a po chwilę został zepchnięty z pozycji wicelidera przez Leclerka. Na czwarte miejsce awansował tymczasem Lewis Hamilton. Znajdujący się za nim Kevin Magnussen miał problemy z utrzymaniem się na torze w pierwszej szykanie.

Po kilku minutach czas Hamiltona poprawił Russell. Tymczasem swoje pierwsze okrążenie na miękkich oponach rozpoczął Sergio Perez. Meksykanin długo ociągał się z rozpoczęciem symulacji, a jego czas pozwolił na awans tylko na dziesiątą lokatę. Po chwili Perez powrócił do swoich mechaników. Na szóste miejsce skoczył Lando Norris, przed Pierrem Gaslym.

Do końca sesji niewiele się zmieniło. Sainz zakończył sesję z najszybszym czasem przed Leclerciem, Verstappenem, Russelem, Hamiltonem, Norrisem, Gaslym, Magnussenem, Ricciardo i Perezem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca