F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Lenovo Grand Prix de France 202224 lipca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Charles Leclerc wywalczył pole position przed jutrzejszym wyścigiem o Grand Prix Francji na torze Paul Ricard. Ferrari popisało się świetną grą zespołową w ostatniej części czasówki, dzięki czemu pozostawili w pokonanym polu duet Red Bulla – Maxa Verstappena i Sergio Pereza – który uzupełnił czołową trójkę.

Q1
Dość szybko na tor wyruszyła niemal połowa stawki, w tym po jednym kierowcy Red Bulla i Ferrari, a byli to Charles Leclerc i Sergio Perez. Pierwsi kierowcy, którzy zaliczyli pomiarowe kółko to Gasly, Vettel, Stroll i Schumacher. Sytuacja na czele tabeli szybko wróciła jednak 'do normy' – na dwanaście minut przed końcem najlepszym czasem (1:31,727) mógł pochwalić się Leclerc, który pokonywał Pereza o 0,627 sekundy.

Kilka minut później do walki włączył się Verstappen, który także jednak nie był w stanie przebić wyniku Leclerca i przegrywał z nim o 0,164 sekundy. Za czołową trójką plasowali się Norris i Bottas, a dopiero na 6. i 7. miejscu znajdowali się Hamilton i Russell. Warto tu podkreślić, że Hamilton narzekał na spory tłok na torze. Wkrótce na piątą pozycję wskoczył Fernando Alonso podczas gdy jego zespołowy partner – Esteban Ocon – był dziewiąty, za kierowcami Mercedesa.

Przy niemal pustym torze swój jedyny czas w Q1 uzyskał Carlos Sainz, który do jutrzejszego wyścigu przystąpi z końca stawki. Hiszpan znalazł się na trzecim miejscu, pół sekundy za Leclerkiem. Błędy na swoich ostatnich okrążeniach popełnili Guanyu Zhou i Alexander Albon. Na chwilę w 'raju' znalazł się Mick Schumacher, który awansował na 10. miejsce, jednak Niemiec zbyt mocno ściął trzeci zakręt, przez co jego rezultat został skasowany, a sam kierowca spadł z powrotem na 19. miejsce.

Ostatecznie Albon zdołał utrzymać 15. miejsce, natomiast z kwalifikacjami na etapie Q1 pożegnali się Gasly, Stroll, Zhou, Schumacher i Latifi. W ostatniej chwili na szóste miejsce wskoczył Kevin Magnussen, który opuścił garaż kilka minut przed końcem i pokonał tylko jedno pomiarowe kółko.

Q2
Temperatura na torze była gorąca zarówno dosłownie, jak i w przenośni, bowiem do walki o jak najlepszy czas błyskawicznie wyruszyli wszyscy kierowcy z wyjątkiem Carlosa Sainza. Jako pierwsi szybkie kółko pokonali kierowcy Mercedesa, którzy szybko zostali zepchnięci ze szczytu tabeli przez Lando Norrisa. Kierowcę McLarena pokonał wkrótce Charles Leclerc (1:32,587), którego z kolei zdetronizował korzystający ze świeższych opon duet Red Bulla – Verstappen (1:31,990) i Perez (1:32,120). Świetnym tempem popisywał się ponownie Magnussen, który był szósty, za Norrisem, a pokonywał m. in. Alonso, Ricciardo czy obu kierowców Mercedesa.

Przejazd na świeżym komplecie miękkich opon w połowie segmentu wykonał Carlos Sainz, który z rekordami we wszystkich sektorach przebił rezultat Maxa Verstappena o niemal sekundę (1:31,081). W końcówce Q2 na tor wyjechali wszyscy kierowcy oprócz Sainza i Verstappena. Swoje czasy zdołali poprawić Ocon, Bottas, Tsunoda, Alonso i Leclerc – kierowca Ferrari wskoczył na drugie miejsce. Ponownie błysnął także Magnussen, a w ostatniej chwili z zagrożonej odpadnięciem grupy wydostali się kierowcy Mercedesa, którzy wypchnęli z czołowej dziesiątki Daniela Ricciardo i Estebana Ocona.

Oprócz wspomnianych wyżej Australijczyka i Francuza do Q3 nie dostali się także Bottas, Vettel i Albon.

Q3
Już na początku finałowej części czasówki na torze znalazła się dziewiątka kierowców, a jedynym, który pozostał w garażu, był Kevin Magnussen. Ferrari zdecydowało się na zastosowanie podciągania – Sainz szybko przepuścił Verstappena i Alonso na okrążeniu wyjazdowym i ustawił się przed Charlesem Leclerkiem. Monakijczyk znalazł się na czele, przebijając wynik Pereza o niemal pół sekundy. Wkrótce na metę wpadł Verstappen, którego strata do kierowcy Ferrari była minimalna – było to jedynie osiem tysięcznych sekundy.

Po pierwszej serii przejazdów prowadził zatem Leclerc przed Verstappenem i Perezem, a dalej – z ponad sekundą straty – plasowali się Russell, Hamilton, Norris, Alonso i Tsunoda. Sainz i Magnussen nie mieli na koncie przejechanego pomiarowego okrążenia.

Magnussen jako jedyny nie wyruszył na tor na ostatnią turę przejazdów. Leclerc, który pod koniec prostej Mistral ponownie skorzystał z pomocy Carlosa Sainza, podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej i wykręcił najlepszy czas weekendu – 1:30,872. Tego wyniku nie poprawił już nikt – Verstappen stracił ponad 0,3 sekundy, a Perez prawie pół sekundy do Monakijczyka. Czwarte pole wywalczył Hamilton, a kolejne pozycje zajęli Norris, Russell, Alonso i Tsunoda.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53,5°C
Temperatura powietrza: 29,9°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca