F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Aramco Magyar Nagydíj 202231 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:18,750--26
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:18,8800,1300,13024
3.16Charles LeclercFerrari F1-751:19,0390,2890,15926
4.4Lando NorrisMcLaren MCL361:19,2990,5490,26021
5.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:19,6060,8560,30728
6.11Sergio PerezRed Bull RB181:19,6220,8720,01624
7.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:19,7100,9600,08825
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:19,8411,0910,13128
9.31Esteban OconAlpine A5221:20,3481,5980,50730
10.14Fernando AlonsoAlpine A5221:20,3771,6270,02927
11.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:20,3831,6330,00626
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:20,4141,6640,03125
13.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:20,4561,7060,04228
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:20,6951,9450,23927
15.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:20,8102,0600,11523
16.23Alexander AlbonWilliams FW441:20,8342,0840,02428
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:20,9212,1710,08724
18.47Mick Schumacher Haas VF-221:21,0272,2770,10625
19.88Robert KubicaAlfa Romeo C421:21,1792,4290,15220
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:21,4132,6630,23427
107% najlepszego czasu: 1:24,263

Embed from Getty Images

Carlos Sainz uzyskał najlepszy rezultat podczas pierwszego treningu na torze Hungaroring. Z niewielką stratą za Hiszpanem uplasowali się Max Verstappen i Charles Leclerc.

Węgry powitały kierowców F1 z typową dla siebie upalną aurą. Pierwszym zawodnikiem, jaki wyjechał na tor był kończący po tym sezonie karierę Sebastian Vettel. Wkrótce Niemiec wraz ze swoim zespołowym kolegą, Lance'em Strollem, znaleźli się jako pierwsi na czele tabeli. W bardzo krótkim okresie na torze znaleźli się niemal wszyscy kierowcy, a wyjątkiem był duet Mercedesa. Po pięciu minutach najlepszy czas należał już do Maxa Verstappena (1:21,235), za którym plasowali się Sainz i Ricciardo.

Podczas kolejnych przejazdów czas Holendra poprawił korzystający z miękkiego ogumienia Leclerc (1:20,225) i był szybszy od Verstappena o niespełna dwie setne sekundy. Po piętnastu minutach na krótko prowadzenie objął Sainz, którego czas szybko poprawił Leclerc, schodząc poniżej minuty i dwudziestu sekund. Kolejne części sekundy z powodzeniem urywał także Verstappen, który przegrywał z Leclerkiem minimalnie – o 0,018 sekundy. Po chwili Leclerc ponownie odjechał swoim rywalom ustanawiając czas 1:19,426.

Pretendenci do tytułu jako jedyni na tym etapie korzystali z miękkich opon. Reszta stawki zbierała dane korzystając z opon pośrednich lub twardych. Dopiero na późniejszym etapie sesji do walki o najlepsze czasy włączył się George Russell, który po swoim szybkim kółku pokonanym na miękkich oponach przegrywał z Leclerkiem o niespełna dwie dziesiąte sekundy. Na piąte miejsce wskoczył wkrótce Hamilton, a cała czołowa piątka mieściła się w zaledwie trzech dziesiątych.

Na 20 minut przed końcem sesji prowadzenie objął Sainz z czasem 1:19,262, po czym bardzo szybko zmienił go Verstappen (1:18,800) z rekordami w pierwszym i trzecim sektorze. Leclerc pozostał na trzecim miejscu, podczas gdy Sainz skutecznie odpowiedział kierowcy Red Bulla i poprawił jego rezultat o pięć setnych sekundy. Do końca sesji nikt już nie zbliżył się do czasu kierowcy Scuderii.

Mocny start weekendu zaliczyli kierowcy McLarena – Norris może pochwalić się czwartym rezultatem ze stratą pół sekundy do Sainza. Ricciardo zakończył sesję z ósmym czasem – za Russellem, Perezem i Hamiltonem, a przed duetem Alpine – Estebanem Oconem i Fernando Alonso, którzy zamknęli pierwszą dziesiątkę. Tuż za nimi znalazły się duety zespołów Aston Martin – Vettel minimalnie przed Strollem – oraz AlphaTauri – o dwie dziesiąte szybszy od Tsunody okazał się Gasly.

Stawkę zamknęły zespoły Alfa Romeo, Haas i Williams. Robert Kubica, który zastępował w tej sesji Valtteriego Bottasa, uzyskał 19. czas, pokonując tylko Nicholasa Latifiego. Polak przejechał jednak najmniej okrążeń w całej stawce – 20.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52,4°C
Temperatura powietrza: 33,2°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca