F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 20224 wrze?nia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:12,455--29
2.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:12,6950,2400,24028
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:12,8450,3900,15030
4.4Lando NorrisMcLaren MCL361:12,9290,4740,08432
5.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:13,0770,6220,14831
6.16Charles LeclercFerrari F1-751:13,1270,6720,05030
7.11Sergio PerezRed Bull RB181:13,4160,9610,28930
8.14Fernando AlonsoAlpine A5221:13,6331,1780,21731
9.31Esteban OconAlpine A5221:13,9631,5080,33033
10.23Alexander AlbonWilliams FW441:14,0631,6080,10029
11.47Mick Schumacher Haas VF-221:14,1631,7080,10029
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:14,2571,8020,09430
13.20Kevin MagnussenHaas VF-221:14,4051,9500,14831
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:14,4742,0190,06928
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:14,5002,0450,02628
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:14,5342,0790,03418
17.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:14,6302,1750,09631
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:14,6952,2400,06522
19.1Max VerstappenRed Bull RB181:14,7142,2590,0197
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:15,1222,6670,40833
107% najlepszego czasu: 1:17,527

Embed from Getty Images

George Russell okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Holandii. Tuż za 24-latkiem uplasował się Lewis Hamilton, a czołową trójkę uzupełnił Carlos Sainz. Już na początkowym etapie zajęć awaria skrzyni biegów wyeliminowała Maksa Verstappena z dalszego udziału w sesji.

Holandia powitała Formułę 1 znakomitą aurą, wobec czego już od pierwszych sekund na torze obecnych było aż dwunastu kierowców, wśród których znalazł się oczywiście niekwestionowany faworyt lokalnej publiczności – Max Verstappen. Pierwszym jednak zawodnikiem, jaki ukończył pomiarowe kółko był Lance Stroll. Kanadyjczyka szybko zdetronizował Fernando Alonso, a po kilku chwilach na szczycie tabeli znalazł się Lando Norris z czasem 1:15,646.

Wywieszenie żółtych flag na chwilę spowodował w międzyczasie Mick Schumacher – Niemiec przestrzelił dohamowanie do 11. zakrętu, zostając jednocześnie pierwszym kierowcą, który "przetestował" eksperymentalną żwirową pułapkę pokrytą warstwą żywicy. Rozwiązanie to ma pomóc w ograniczeniu ilości żwiru nanoszonego przez kierowców na tor.

Już po sześciu minutach na torze obecnych było aż siedemnastu kierowców, z których większość zdecydowała się próbować swoich sił na twardej mieszance. Nowym liderem po kilku chwilach został Max Verstappen z czasem 1:15,266. Wkrótce rezultat Holendra o zaledwie trzy tysięczne sekundy poprawił Daniel Ricciardo.

Verstappen szybko odzyskał prowadzenie schodząc poniżej minuty i piętnastu sekund, lecz trybuny zamilkły, bowiem Holender dosłownie chwilę później zatrzymał się na wyjeździe z zakrętu numer trzy, a tyłu jego RB18 unosił się dym. Początkowo dyrekcja zarządziła wirtualną neutralizację, którą po kilku minutach zastąpiono czerwoną flagą. Później zespół Red Bulla potwierdził, że w bolidzie mistrza świata zawiodła skrzynia biegów.

Tuż po tym doszło do dość niecodziennego incydentu z udziałem Micka Schumachera, który opuścił aleję serwisową już po wywieszeniu czerwonej flagi, lecz sędziowie nie zdecydowali się na wyciąganie jakichkolwiek konsekwencji. Zajęcia zostały wznowione po upływie niespełna dziesięciu minut, a na tor od razu wyjechali Bottas, Zhou, Alonso, Stroll, Hamilton i Russell. Najlepszy czas wkrótce należał już do korzystającego z miękkich opon Alonso (1:13,635). Rezultat Hiszpana szybko aż o 0,706 sekundy poprawił po kilku minutach Lando Norris. Dopiero trzeci czas wykręcił Sergio Perez, który tracił do Alonso 0,006 sekundy.

W połowie sesji do głosu zaczęło dochodzić Ferrari. Najlepszy czas wykręcił wówczas Carlos Sainz, bijąc rezultat Norrisa o niecałą jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę uzupełniał Daniel Ricciardo, a na kolejnych pozycjach plasowali się Alonso, Perez i Schumacher. Dopiero trzynaste miejsce zajmował Charles Leclerc, lecz Monakijczyk – w przeciwieństwie do najszybszej grupy – wciąż korzystał z twardego ogumienia i był jednym z kierowców z najwyższym przebiegiem. W międzyczasie kolejnym kierowcą, który nie zmieścił się w dwunastym zakręcie został Ricciardo.

W ciągu zaledwie kilkunastu sekund aż dwóm kierowcom naraził się Lewis Hamilton – Brytyjczyk poruszał się bardzo wolno po linii wyścigowej, co zgłosili Kevin Magnussen i Charles Leclerc. Obyło się jednak w tym wypadku bez bardziej emocjonalnych komunikatów. Przygodę w drugim sektorze zaliczył natomiast Sergio Perez, który nie zmieścił się w 9. zakręcie i szczęśliwie uniknął kontaktu z bandą po zewnętrznej. Na 22 minuty przed końcem na czwarte miejsce wskoczył Leclerc, a pięć minut później do czołowej trójki awansował Russell – w obu przypadkach ich zespoły zdecydowały się wreszcie wyposażyć ich w miękkie opony.

W końcówce sesji Russell podkręcił tempo i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:12,455, lepszym od rezultatu Sainza o 0,39 sekundy. Wkrótce do zespołowego kolegi na szczycie tabeli dołączył Lewis Hamilton, który przegrywał z Russellem o 0,24 sekundy. Do końca zajęć nie obserwowaliśmy już żadnych zmian w czołówce i tym sposobem duet Mercedesa zakończył pierwszy trening na pierwszych dwóch miejscach. Z trzecim czasem sesję zakończył Carlos Sainz.

Mocny początek weekendu zaliczył McLaren, którego kierowcy – Lando Norris i Daniel Ricciardo – zakończyli pierwszy trening na czwartej i piątej pozycji. Dopiero na szóstym i siódmym miejscu uplasowali się Charles Leclerc i Sergio Perez, a czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso, Ocon i Albon.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31,8°C
Temperatura powietrza: 23,4°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca