F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 20224 wrze?nia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:11,632--20
2.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:11,6980,0660,06624
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:11,7930,1610,09522
4.55Carlos SainzFerrari F1-751:11,9710,3390,17817
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:12,1560,5240,18525
6.11Sergio PerezRed Bull RB181:12,1760,5440,02029
7.14Fernando AlonsoAlpine A5221:12,3270,6950,15116
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:12,4910,8590,16425
9.47Mick Schumacher Haas VF-221:12,5580,9260,06715
10.4Lando NorrisMcLaren MCL361:12,5910,9590,03318
11.20Kevin MagnussenHaas VF-221:12,6060,9740,01515
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:12,7731,1410,16718
13.23Alexander AlbonWilliams FW441:12,7751,1430,00218
14.31Esteban OconAlpine A5221:13,0031,3710,22820
15.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:13,0461,4140,04323
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:13,2561,6240,21022
17.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:13,2991,6670,04320
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:13,3591,7270,06015
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:13,4211,7890,06214
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:13,6251,9930,20422
107% najlepszego czasu: 1:16,646


Charles Leclerc odnotował najlepszy czas okrążenia w finałowym treningu przed Grand Prix Holandii.

Sobotnia sesja miała kluczowe znaczenie dla Red Bulla, który musiał zewrzeć szyki po niemrawym starcie weekendu. Czasu nie tracił Sergio Perez, który jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po kilku chwilach do Meksykanina dołączył faworyt lokalnych fanów – Max Verstappen.

Perez rozpoczął jazdę od odnotowania wyniku 1:13,792s. Niedługo później Verstappen odnotował 1:12,309. Rezultat Holendra z pewnością zapewnił ulgę zespołowi – tym bardziej, że drugi w klasyfikacji George Russell tracił do lidera sześć dziesiątych sekundy.

Do realizacji programów przystąpili także rywale austriackiej stajni – na P2 po paru minutach wskoczył Charles Leclerc, za którym znajdowali się Lewis Hamilton, Carlos Sainz i wspomniany wcześniej Russell. Szóste miejsce należało do Lance'a Strolla z Astona Martina. Perez nie był w stanie podkręcić tempa i spadł na dziewiątą pozycję.

Znajdujący się na pierwszym miejscu Verstappen dysponował pokaźną, półsekundową przewagą nad Leclerkiem. Łącząc się z telewizją Sky ze stanowiska w alei serwisowej, szef Ferrari tak skomentował formę lidera klasyfikacji generalnej: „Jest bardzo szybki. Myślę, że w tej chwili znajduje się w fantastycznej formie. Nie jest to dla nas niespodzianka, ale mówimy jednak o pewnym rozczarowaniu”.

Bliżej godziny trzynastej kierowcy rozpoczęli przejazdy z małym zapasem paliwa. Alex Albon z Williamsa awansował na P3 z czasem gorszym o 0,6s od Verstappena. Czas płynął szybciej w garażu McLarena, gdzie mechanicy pracowali przy przednim zawieszeniu konstrukcji Lando Norrisa.

W tym samym momencie zawodnicy z czołówki śrubowali swoje osobiste rekordy – na pierwszej lokacie ujrzeć można było Leclerca z czasem 1:11,632s. Drugi Russell tracił 0,066s a trzeci Sainz 0,3s.

Verstappen, który jako ostatni rozpoczął swoją szybką próbę, odebrał Hiszpanowi P3, redukując stratę do lidera do poziomu dwóch dziesiątych sekundy. Trzeba jednak zaznaczyć, iż okrążenie urzędującego czempiona F1 nie należało do najczystszych. Kolejne kółko 24-latka okazało się tylko minimalne lepsze.

W drugiej połowie TOP10 plasowali się Perez, Alonso, Vettel, Schumacher i Norris. Tempa wyraźnie brakowało kierowcom teamów AlphaTauri i Alfy Romeo, którzy okupowali pozycje w dole klasyfikacji. Klasyfikację zamykał Nicholas Latifi z Williamsa, który ponownie notował znaczącą stratę do zespołowego partnera – Alexa Albona. Taj zakończył godzinny trening na trzynastej pozycji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca