F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 202211 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:21,664--24
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:21,8070,1430,14327
3.16Charles LeclercFerrari F1-751:21,8570,1930,05023
4.4Lando NorrisMcLaren MCL361:22,3380,6740,48129
5.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:22,3860,7220,04824
6.11Sergio PerezRed Bull RB181:22,3940,7300,00826
7.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:22,5030,8390,10925
8.31Esteban OconAlpine A5221:22,7281,0640,22529
9.14Fernando AlonsoAlpine A5221:22,7521,0880,02428
10.23Alexander AlbonWilliams FW441:22,8351,1710,08324
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:22,9111,2470,07626
12.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:22,9381,2740,02730
13.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:22,9931,3290,05526
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:23,1351,4710,14225
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:23,2171,5530,08231
16.20Kevin MagnussenHaas VF-221:23,5571,8930,34025
17.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:23,7312,0670,17426
18.18Lance StrollAston Martin AMR221:23,7852,1210,05427
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:23,9822,3180,19723
20.47Mick Schumacher Haas VF-221:24,5862,9220,6049
107% najlepszego czasu: 1:27,380

Embed from Getty Images

Carlos Sainz ustanowił najlepszy czas pojedynczego kółka w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch. Tuż za Hiszpanem uplasowali się Max Verstappen i Charles Leclerc.

Pierwszymi kierowcami, którzy w gorące popołudnie na Monzy opuścili garaże, byli Carlos Sainz i Sebastian Vettel, lecz już po chwili dołączyli do nich wszyscy pozostali zawodnicy z wyjątkiem Valtteriego Bottasa. Sainz został pierwszym liderem tabeli z czasem 1:23,156, lecz błyskawicznie rezultat ten o 0,135 sekundy przebił Max Verstappen. Zdecydowana większość stawki na początkowym etapie sesji korzystała z pośredniej mieszanki. Wyjątek stanowili Ocon, Ricciardo, Schumacher i Albon, którzy zdecydowali się na twardą oponę. Dwie minuty po Verstappenie na czele znów zrobiło się czerwono – aż o 0,714 sekundy wynik Holendra poprawił Charles Leclerc.

Verstappen szybko odpowiedział Monakijczykowi poprawiając jego wynik o cztery tysięczne sekundy. Niedługo potem swój rezultat znacznie poprawił Sainz, lecz kierowca Scuderii pozostał na trzeciej pozycji. Na czwarte miejsce kilka minut później wskoczył Valtteri Bottas, który jako pierwszy zdecydował się na przejazd na miękkiej mieszance. Fina wkrótce wyprzedził Sergio Perez, który powrócił tym samym na czwarte miejsce, jednak do prowadzącego Verstappena tracił ponad pół sekundy. Po upływie osiemnastu minut na torze zapadła niemal zupełna cisza – jedynym obecnym poza aleją serwisową kierowcą był Valtteri Bottas.

Kilka minut później sytuacja nieco się ożywiła – na torze ponownie znalazła się ponad połowa stawki, z czego większość zdecydowała się na miękkie opony. To oczywiście zaowocowało licznymi przetasowaniami tabeli. Lando Norris awansował na trzecie miejsce przegrywając z Verstappenem o zaledwie trzy setne sekundy. Tempo podkręcił Verstappen (1:21,807), a na piątym i szóstym miejscu znaleźli się odpowiednio Alonso i Albon. W połowie sesji po raz pierwszy w ten weekend wywieszono czerwoną flagę. Na dojeździe do pierwszego Lesmo swój samochód zatrzymał Mick Schumacher, w którego Haasie doszło do utraty mocy.

Sesja została wznowiona po około pięciu minutach, a zespoły postanowiły nie zwlekać z powrotem do pracy. Niedługo po wywieszeniu zielonej flagi doszło do kolejnej zmiany lidera – na pierwszym miejscu znalazł się Carlos Sainz, który wyprzedzał Maksa Verstappena o 0,143 sekundy. Na trzeciej lokacie umocnił się Leclerc, natomiast na piąte miejsce awansował narzekający na prowadzenie bolidu Russell, który minimalnie wygrywał z szóstym Sergio Perezem. Nieco ponad jedną dziesiątą sekundy do Meksykanina tracił tymczasem Lewis Hamilton. Siedmiokrotny mistrz świata także narzekał na samochód określając go mianem „bardzo niestabilnego”.

Ostatnie minuty treningu nie przyniosły żadnych istotnych zmian w układzie tabeli ze względu na praktykowane przez większość kierowców długie przejazdy. Niegroźne przygody zaliczyli Bottas i Leclerc – pierwszy z nich dwukrotnie opuścił na moment tor w drugim Lesmo, podczas gdy kierowca Ferrari przestrzelił pierwszą szykanę. Bardzo szeroko na wyjściu z Variante Ascari pojechał z kolei Alexander Albon, lecz w przypadku kierowcy Williamsa także obyło się bez poważniejszych konsekwencji.

Carlos Sainz utrzymał zatem prowadzenie do samego końca, a czołową trójkę uzupełnili Verstappen i Leclerc. Na czwartej pozycji uplasował się Lando Norris, jednak kierowca McLarena uzyskał rezultat aż o pół sekundy gorszy od trzeciego Leclerca. Blisko siebie na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się Russell, Perez i Hamilton, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Ocon, Alonso i Albon.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27,6°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca