F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 202211 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Charles Leclerc wywalczył pole position przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Włoch na torze Monza. Monakijczyk okazał się nieznacznie szybszy od Maksa Verstappena i Carlosa Sainza. Po uwzględnieniu kar dla m. in. tych dwóch ostatnich, do czołowej trójki awansują jednak George Russell i Lando Norris.

Q1
W początkowych minutach sesji swoje pierwsze kilometry samotnie pokonał Lance Stroll. Dopiero po dłuższej chwili do Kanadyjczyka dołączyli Tsunoda, Magnussen, Vettel oraz Schumacher. Stroll rzecz jasna jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko z wynikiem 1:24,231. Rezultat ten bardzo szybko o niemal półtorej sekundy poprawił Yuki Tsunoda, za którym uplasowali się Magnussen, Vettel i Schumacher, spychając Strolla na piąte miejsce. Na dwanaście minut przed końcem na prowadzenie wysunęli się kierowcy Red Bulla – Max Verstappen o 0,062 sekundy pokonywał Sergio Pereza.

Dwie minuty później do głosu doszli kierowcy Ferrari – na minimalne prowadzenie przed Sainzem wysunął się Leclerc. Pół sekundy za Sainzem znalazł się George Russell, który wyprzedzał duet Red Bulla o nieco ponad dwie dziesiąte sekundy. Na kolejnych pozycjach plasowali się Norris i Hamilton. Coraz śmielej poczynał sobie natomiast Nyck de Vries, który po kolejnym pomiarowym kółku znalazł się na ósmym miejscu, o dwie setne sekundy przed dziewiątym Nicholasem Latifim. Na pięć minut przed końcem Q1 Leclercowi odpowiedział Verstappen z czasem 1:20,922, o 0,358 sekundy lepszym od kierowcy Ferrari.

Na chwilę na jedenastej pozycji znalazł się Kevin Magnussen, jednak jego czas został szybko skasowany za przekroczenie limitów toru w zakręcie numer 7, co zepchnęło Duńczyka z powrotem do ostatniej piątki. Do czołowej dziesiątki wskoczyli w ostatnich sekundach Q1 tacy kierowcy jak Zhou czy Gasly, podczas gdy de Vries awansował na 14. miejsce, a Ricciardo na 12. Ostatecznie ze zmaganiami na etapie Q1 pożegnali się Latifi, Vettel, Stroll, Magnussen i Schumacher.

Q2
W drugim segmencie kierowcy nie kwapili się początkowo do wyjazdu na tor. Dopiero po czterech minutach wszyscy zawodnicy z wyjątkiem Yukiego Tsunody opuścili aleję serwisową – wszyscy na miękkich oponach. Po pierwszej serii szybkich kółek prowadził Sainz przed Leclerkiem, Verstappenem i Perezem. Czołowa czwórka mieściła się w 0,480 sekundy, podczas gdy piąty Hamilton tracił do sainza już 0,830 sekundy. Za Brytyjczykiem znajdowali się natomiast Russell, Alonso, Gasly, Ocon i Norris.

W ostatnich, decydujących sekundach Q2 błąd na dojeździe do Variante della Roggia popełnił de Vries, przez co Holender nie był już w stanie poprawić swojego wyniku. Do czołowej dziesiątki zdołał natomiast awansować Daniel Ricciardo, który wypchnął z premiowanej awansem grupy Estebana Ocona. Oprócz kierowcy Alpine do Q3 nie dostali się również Bottas, de Vries, Zhou i Tsunoda.

Q3
Na początku finałowej części czasówki na tor wyruszyła ósemka kierowców, do których nieco później dołączył duet Mercedesa. Co ciekawe, Carlos Sainz, który do wyścigu przystąpi z końca stawki, jechał podczas pierwszej serii przejazdów w cieniu aerodynamicznym za Charlesem Leclerkiem. Hiszpan uzyskał najlepszy czas, a za nim plasowali się kolejno Leclerc, Verstappen, Perez, Russell, Norris, Hamilton, Ricciardo i Gasly. Fernando Alonso z powodu braku przyczepności przedniej osi porzucił swoje pierwsze kółko i zjechał do alei serwisowej.

Druga seria szybkich okrążeń przyniosła jedną istotną zmianę na szczycie tabeli – Sainza zmienił Leclerc. Rezultatu Monakijczyka nie był w stanie poprawić już żaden z kierowców, z Maksem Verstappenem na czele. Holender zdołał wykręcić drugi czas, spychając Sainza na trzecie miejsce. Czwarte miejsce wywalczył Perez, a kolejne pozycje zajęli Hamilton, Russell, Norris, Ricciardo i Gasly. Jedyne pomiarowe kółko Alonso zostało niestety skasowane z powodu przekroczenia limitów toru.

Po nałożeniu kar Leclerc oczywiście utrzymuje pole position, jednak obok niego w pierwszym rzędzie ustawi się George Russell. Drugi rząd będzie należał do kierowców McLarena – Norrisa i Ricciardo. Z piątego i szóstego pola ruszą natomiast Gasly i Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40,3°C
Temperatura powietrza: 27,9°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca