F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 20222 pa?dziernika
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:43,033--20
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:43,1170,0840,08420
3.16Charles LeclercFerrari F1-751:43,4350,4020,31817
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:43,8390,8060,40415
5.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:44,0661,0330,22721
6.55Carlos SainzFerrari F1-751:44,1381,1050,07224
7.31Esteban OconAlpine A5221:44,7361,7030,59824
8.18Lance StrollAston Martin AMR221:45,2212,1880,48512
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:45,2582,2250,03724
10.14Fernando AlonsoAlpine A5221:45,3362,3030,07811
11.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:45,3542,3210,01822
12.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:45,7242,6910,37021
13.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:45,7252,6920,00124
14.20Kevin MagnussenHaas VF-221:46,0282,9950,30322
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:46,0813,0480,05326
16.23Alexander AlbonWilliams FW441:46,1193,0860,03820
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:46,4083,3750,28925
18.47Mick Schumacher Haas VF-221:46,6013,5680,19323
19.4Lando NorrisMcLaren MCL361:46,6803,6470,07922
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:47,0924,0590,41218
107% najlepszego czasu: 1:50,245

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton odnotował najlepszy rezultat podczas treningu otwierającego weekend Formuły 1 w Singapurze.

Pierwszym kierowcą, który po trzech latach przerwy wyjechał na tor Marina Bay był Guanyu Zhou z Alfy Romeo. Po kilku minutach na opuszczenie garażu zdecydował się Charles Leclerc. Monakijczyk szybko zapytał jednak Ferrari o stan hamulców w swym bolidzie: „Wszystko z nimi w porządku? Myślę, że coś jest nie tak”.

Max Verstappen uzyskał w międzyczasie rezultat 1:47,329s. Chwilę później lepszym wynikiem błysnął Fernando Alonso – 1:47,291s. Do pracy przystąpił także Alex Albon, powracający do jazdy po przerwie spowodowanej komplikacjami zdrowotnymi.

Po upływie nieco ponad dziesięciu minut, George Russell stracił kontrolę nad bolidem w okolicach dziesiątego zakrętu i lekko dobił przednim skrzydłem swojego Mercedesa do barier Tecpro. Szczęśliwie dla Brytyjczyka nie doszło do poważnych uszkodzeń.

Gdy w garażu Scuderii trwały prace nad bolidem Leclerca, na czele klasyfikacji ujrzeć można było dwóch zawodników Red Bulla, za którymi plasował się Alonso a dalej Norris i Stroll. Drugi z wymienionych kierowców informował ekipę o problemach z podbijaniem bolidu na prostych. Niedługo po tym do pierwszej piątki awansował Lewis Hamilton.

Leclerc powrócił do jazdy niedługo przed półmetkiem zajęć a jego pierwszy rezultat – 1:47,623s, dawał mu dwunaste miejsce. Po dwudziestu minutach względnego spokoju, nad torem wywieszone zostały czerwone flagi, po tym jak Stroll uderzył lewą tylną oponą o barierę. Ze względu na miejsce incydentu oraz sprawną pracę porządkowych, przerwa w jazdach nie trwał długo.

Zespoły wciąż miały około trzynaście minut na dokonanie ostatnich testów i przygotowań przed wieczornym treningiem. Carlos Sainz o mały włos nie utracił panowania nad kierownicą w ostatnim zakręcie, unikając kontaktu ze ścianą. Hiszpan zajmował trzecią lokatę, za Verstappenem i Perezem a przed Oconem i Strollem. W czołowej dziesiątce znajdował się także zespołowy kolega Kanadyjczyka – Sebastian Vettel.

Wszystko zmieniło się na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, gdy Hamilton, który okupował pozycje w dole tabeli, dość niespodziewanie awansował na pierwszą pozycję z wynikiem 1:43,033s. Siedmiokrotny mistrz świata używał miękkich opon a jego przewaga nad Verstappenem nie przekraczała jednej setnej sekundy.

Ostatecznie Vettel nie utrzymał się w TOP10, spadając na P11. Za czterokrotnym czempionem godzinną sesję zakończyli Ricciardo, Bottas i Magnussen. W dole klasyfikacji ujrzeć można było z kolei Schumachera i Norrisa. Najgorszy czas uzyskał Nicholas Latifi z Williamsa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca