F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20229 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:41,935--23
2.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:42,1700,2350,23522
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:42,7860,8510,61624
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:42,8340,8990,04826
5.20Kevin MagnussenHaas VF-221:43,1871,2520,35317
6.55Carlos SainzFerrari F1-751:43,2041,2690,01723
7.14Fernando AlonsoAlpine A5221:43,5331,5980,32914
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:43,7331,7980,20020
9.31Esteban OconAlpine A5221:43,8841,9490,15113
10.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:44,5252,5900,64117
11.16Charles LeclercFerrari F1-751:44,7092,7740,18410
12.6Nicholas LatifiWilliams FW441:44,9623,0270,25316
13.23Alexander AlbonWilliams FW441:45,0393,1040,07715
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:45,2573,3220,21827
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:45,2613,3260,00424
16.4Lando NorrisMcLaren MCL361:45,8853,9500,62411
17.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:46,0304,0950,1459
18.18Lance StrollAston Martin AMR221:46,7764,8410,74621
19.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:47,1095,1740,33313
20.47Mick Schumacher Haas VF-22----
107% najlepszego czasu: 1:49,070


George Russell odnotował najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed GP Japonii, który podobnie jak pierwszy został rozegrany na mokrym torze.

Haas poinformował, że Mick Schumacher nie wystąpi w drugim piątkowym treningu ze względu na uszkodzenie bolidu w wyniku kraksy, do której doszło tuż po zakończeniu FP1. Zespół został zmuszony do przeprowadzenia wymiany podwozia.

Podczas FP2 Pirelli zamierzało przetestować prototypowe opony przygotowywane z myślą o sezonie 2023. Z powodu opadów deszczu plany te musiały zostać odwołane, ale długość sesji – wyjątkowo 90 minut – nie uległa redukcji do regulaminowej godziny.

Szef programu włoskiego producenta w F1 – Mario Isola, ubolewał nieco z powodu rozwoju wydarzeń. Pirelli ma co prawda w planach kolejne testy opon podczas drugiego treningu w Meksyku, jednak nie będzie tam dostępna najtwardsza mieszanka C1.

Jako pierwszy na mokrym torze pojawił się Nicholas Latifi, wyposażony w deszczowe opony. W ciągu kilku minut dołączyli do niego Carlos Sainz, Daniel Ricciardo i Alex Albon. Po upływie piętnastu minut najlepszy rezultat należał do Hiszpana – 1:49,615s. Zapytany przez inżyniera o warunki, kierowca Ferrari bez namysłu odparł, że nie widzi możliwości jazdy na przejściówkach.

W miarę upływu czasu wymienieni wcześniej zawodnicy zjechali do alei serwisowej a ich miejsce zajęła nowa grupa z Kevinem Magnussenem, George'em Russellem, Lando Norrisem i Guanyu Zhou. Aura nie pozwalała jednak na owocną naukę – po kilku okrążeniach kierowcy zameldowali się w garażach.

Po 25 minutach na tor wyjechał siedmiokrotny mistrz F1 – Lewis Hamilton, który już po pierwszej próbie awansował na pozycję lidera klasyfikacji z przewagą 2,7s nad Sainzem. Niedługo po tym wynik Brytyjczyka przebił jego rodak i partner z Mercedesa – Russell, który na przejściowym ogumieniu odnotował 1:46,891s, dając nadzieję na poprawę warunków panujących na torze.

Russell cały czas podkręcał tempo, schodząc do poziomu 1:45,1s. Gdy "zielone" Pirelli Cinturato znalazły się w W13 Hamiltona, ten odpowiedział wynikiem 1:44,3s. Trzeci Gasly tracił do zawodnika ze Stevenage nieco ponad trzy sekundy. Widać było, że przejściowe opony zaczynają dawać kierowcom całkiem przyzwoitą przyczepność.

Mniej więcej w połowie treningu Charles Leclerc doprowadził do wywieszenia żółtych flag w okolicach nawrotu. Monakijczyk nie zmieścił się w zakręcie i zjechał na pobocze, unikając jednak kontaktu z barierą z opon. Tymczasem Max Verstappen zameldował się na P1 z rezultatem 1:43,571s. Pół minuty później Hamilton pojechał jednak szybciej o 0.035s. Deszcz ustawał a dane z radaru nie wskazywały na jego powrót przed końcem zajęć.

Na 25 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na czele plasował się Russell z czasem 1:41,935s. Dalej ujrzeć można było Hamiltona, Verstappena i Pereza. Czołową piątkę uzupełniał Sainz, za którym plasowali się Alonso, Bottas, Ocon, Zhou oraz Leclerc.

McLaren nie zamierzał wykorzystywać 30 dodatkowych minut jazd po mokrym torze – bolidy Norrisa i Ricciardo znajdowały się w garażu, gdzie mechanicy rozpoczynali już przygotowania do sobotnich sesji. Wciąż byli jednak kierowcy i zespoły, które zapewniały fanom akcję na torze – chociażby Red Bull, AT czy Aston Martin. W tabeli nie doszło do żadnych znaczących przetasowań poza awansem Magnussena na P5.

Na poznanie rzeczywistego tempa ekip musimy poczekać do soboty – FP3 oraz kwalifikacje powinny odbyć się w sprzyjających warunkach. Prognozy mówią jednak o powrocie deszczowej pogody w niedzielę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca