F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Aramco United States Grand Prix 202223 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:36,857--19
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:37,0810,2240,22415
3.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:37,3320,4750,25120
4.18Lance StrollAston Martin AMR221:37,4600,6030,12823
5.11Sergio PerezRed Bull RB181:37,5150,6580,05519
6.14Fernando AlonsoAlpine A5221:37,7130,8560,19825
7.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:37,8020,9450,08923
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:37,8100,9530,00824
9.4Lando NorrisMcLaren MCL361:37,8560,9990,04623
10.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:38,0411,1840,18525
11.31Esteban OconAlpine A5221:38,1021,2450,06124
12.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:38,2761,4190,17421
13.23Alexander AlbonWilliams FW441:38,4221,5650,14621
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:38,8982,0410,47623
15.47Mick Schumacher Haas VF-221:38,9222,0650,02420
16.39Robert SzwarcmanFerrari F1-751:38,9512,0940,02921
17.28Alex PalouMcLaren MCL361:39,9113,0540,96021
18.98Theo PourchaireAlfa Romeo C421:40,1753,3180,26419
19.45Logan SargeantWilliams FW441:40,3253,4680,15023
20.99Antonio GiovinazziHaas VF-221:43,0636,2062,7384
107% najlepszego czasu: 1:43,637

Embed from Getty Images

Carlos Sainz okazał się najszybszy na rozpoczęcie weekendu w Austin. Za Hiszpanem uplasowali się Verstappen i Hamilton.

Pierwszy trening na torze Austin stał pod znakiem jazdy rezerwowych kierowców. Aż pięć zespołów zdecydowało się na wystawienie swoich rezerwowych kierowców: Robert Szwarcman w Ferrari, Alex Palou w McLarenie, Theo Pourchaire w Alfie Romeo, Antonio Giovinazzi w Alfie Romeo i Logan Sargeant w Williamsie. Zmagania swoich kolegów z garażu oglądali odpowiednio: Leclerc, Ricciardo, Bottas, Magnussen i Latifi.

Nic dziwnego, że na tor czym prędzej wyjechała większość stawki. Pracę kierowców szybko przerwał jednak powracający do bolidu Formuły 1 Antonio Giovinazzi, który wypadł z toru w szóstym zakręcie i uderzył w bandę. Jego bolid utknął w barierze, przez co sesja została zatrzymana. Po chwili Włoch zdołał powrócić na tor i czym prędzej zniknął w garażu swojego zespołu.

Do momentu wywieszenia czerwonej flagi na czele klasyfikacji znajdował się Sergio Perez. Sesja została wznowiona po kilku chwilach. Po dwudziestu minutach na czele tabeli znalazł się Max Verstappen, który wykorzystał potencjał miękkich opon Pirelli i ustanowił rekord każdego sektora. Za nim znajdowali się obaj kierowcy Alpine: Ocon przez Alonso. Tymczasem Haas ogłosił, że Antonio Giovinazzi nie powróci na tor.

W połowie sesji do Verstappena na czoło klasyfikacji dołączył Perez oraz Sebastian Vettel. Bardzo wolno rozpędzali się kierowcy Mercedesa. Zespół Srebrnych Strzał postanowił wykorzystać poranny trening w Teksasie na testy. Tym samym Hamilton był na półmetku sesji czternasty, a Russell — szesnasty. Wśród kierowców rezerwowych najszybszy był Palou, który legitymował się dwunastym czasem. Hiszpan przez radio podsumował swoje pierwsze pół godziny treningu: „ten samochód jest szalony!”

Bardzo dobre tempo w dalszym ciągu prezentował Vettel. Odchodzący na emeryturę Niemiec poprawił swój czas i awansował na drugą lokatę. Klasyfikacja zmieniła się jednak po tym, gdy reprezentatywne czasy w końcu ustanowili kierowcy Mercedesa. Russell awansował na dziewiątą pozycję, a Hamilton wskoczył na drugą lokatę. Za Brytyjczykiem był Alonso, który również jak Vettel doskonale czuł się na Circuit of the Americas.

Na czoło klasyfikacji na piętnaście minut przed końcem sesji wskoczył tymczasem Lance Stroll, który poprawił czas Verstappena o dwie tysięczne sekundy. Po chwili jednak zdecydowanie najszybszy był Carlos Sainz, który awansował na pierwszą lokatę. Za Hiszpanem po chwili zameldował się Hamilton. W ostatnich minutach zdecydowana większość stawki wyjechała na tor na miękkich oponach. Na siedem minut przed końcem na drugie miejsce awansował Verstappen. Klasyfikacja nie zmieniła się do końca sesji: Sainz okazał się najszybszy przed Verstappenem i Hamiltonem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca