F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 202227 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
146,707 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:30,772--17
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:30,8880,1160,11624
3.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:31,0840,3120,19622
4.55Carlos SainzFerrari F1-751:31,1390,3670,05514
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:31,3170,5450,17828
6.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:31,5050,7330,18826
7.11Sergio PerezRed Bull RB181:31,5630,7910,05825
8.31Esteban OconAlpine A5221:32,0261,2540,46326
9.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:32,3641,5920,33820
10.14Fernando AlonsoAlpine A5221:32,3811,6090,01723
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:32,5061,7340,12524
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:32,5821,8100,07623
13.4Lando NorrisMcLaren MCL361:32,5941,8220,01224
14.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:32,6081,8360,01426
15.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:32,8392,0670,23119
16.27Nico HulkenbergAston Martin AMR221:33,0342,2620,19523
17.23Alexander AlbonWilliams FW441:33,0872,3150,05325
18.6Nicholas LatifiWilliams FW441:33,5292,7570,44226
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:34,4293,6570,90022
20.20Kevin MagnussenHaas VF-22---2
107% najlepszego czasu: 1:37,126

Embed from Getty Images

Charles Leclerc rzutem na taśmę wykręcił najlepszy czas pojedynczego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed GP Arabii Saudyjskiej. Znalazł się 0,1s przed Maxem Verstappenem, który jako jedyny swój najlepszy wynik osiągnął używając twardego ogumienia. Zaskakująco, trzeci był Bottas, przed Sainzem, dwoma AlphaTauri i Perezem.

Przed weekendem wyścigowym tor w Dżuddzie przeszedł lekkie modyfikacje, które w teorii mają poprawić bezpieczeństwo. Sam tor na początku sesji nie dawał zbyt reprezentatywnych warunków, ze względu na porę dnia a także mocno zakurzoną nawierzchnię. Kierowcy nie czekali długo od pojawienia się zielonej flagi i w pierwszych pięciu minutach prawie wszyscy wyjechali z garażów, przynajmniej na okrążenia instalacyjne. Jedynie oba Ferrari pozostały w boksach.

Problemy z przyczepnością nawierzchni było widać już na samym początku sesji, gdy Valtteri Bottas, Max Verstappen czy Pierre Gasly nie byli w stanie wyhamować swoich aut do ostatniego zakrętu, blokując koła i wyjeżdżając szeroko poza tor. Dużo bardziej pechowo jazdy zaczęły się dla Kevina Magnussena, którego od razu wezwano do alei serwisowej prosząc o nie zmienianie biegów. Inżynierowie Haasa natychmiast rozpoczęli skrupulatne prace przy jego samochodzie, a Duńczyk już więcej nie wyjechał ze swojego stanowiska.

Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia treningu, na czele tabeli znalazł się Verstappen z czasem 1:31,885s, który wykręcił na twardym ogumieniu. Wynik ten był o 0,8s lepszy od Sergio Pereza w tym samym samochodzie, a 1.1s od Lewisa Hamiltona, który używał miękkiego ogumienia. Niewiele później 24-latek podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej, osiągając czas 1:30,888s.

Po siedemnastu minutach nad torem pojawiła się czerwona flaga, ponieważ na prostej tuż przed zakrętem numer jeden pojawiło sporo śmieci. Okazało się, że tablica informacyjna z liczbą metrów do zakrętu odczepiła się od ściany przy torze spadła na asfalt. Przejeżdżający tamtędy Lando Norris zaczepił o nią kołami rozbijając na wiele części, które rozsypały się wokół.

Sesja została wznowiona po dziewięciu minutach, gdy porządkowym udało się zamieść koniec prostej startowej. Swoje pomiarowe okrążenia pokonali wtedy w końcu George Russell oraz obaj kierowcy Ferrari. Najmocniejsze wydawały się na ten moment być bolidy z rodziny Red Bulla, z Verstappenem na czele, Tsunodą i Gaslym za jego plecami, i Perezem osiągającym najwyższe prędkości na prostych.

Co ciekawe, na ten moment pierwsza czwórka osiągnęła swoje czasy na twardym ogumieniu; znajdujący się za nimi Lewis Hamilton był wolniejszy na miękkich oponach, a do tego zgłaszał w radiu problemy z podskakiwaniem bolidu. W międzyczasie Charles Leclerc również przejechał szybkie okrążenie na twardej mieszance i wskoczył na trzecie miejsce, pół sekundy za Verstappenem.

Obecny mistrz świata próbował poprawić swój czas na miękkich oponach, ale w trakcie przejazdu złapał lekką nadsterowność i był zmuszony ściąć jeden zakręt. Perez i kierowcy AlphaTauri skompletowali swoje kółka na tym ogumieniu poprawiając osobiste rekordy. Żaden z nich nie pobił jednak Verstappena. Gasly był najbliżej, tracąc 0,4s.

Na sam koniec sesji, dosłownie dwie minuty przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, mocne okrążenie wykręcił Valtteri Bottas, wskakując na drugie miejsce, 0,2s za Verstappenem. Chwilę później szybkie kółko, 1:30,772s pokonał Leclerc używając miękkiego ogumienia. Monakijczyk wskoczył dzięki temu na pierwsze miejsce w tabeli.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 11,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca