F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 202227 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
146,707 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:30,074--15
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:30,2140,1400,14023
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:30,3200,2460,10612
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:30,3600,2860,04024
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:30,5130,4390,15324
6.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:30,6640,5900,15129
7.4Lando NorrisMcLaren MCL361:30,7350,6610,07126
8.31Esteban OconAlpine A5221:30,7600,6860,02526
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:30,8320,7580,07214
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:30,8860,8120,05426
11.14Fernando AlonsoAlpine A5221:30,9440,8700,05827
12.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:30,9630,8890,01929
13.47Mick Schumacher Haas VF-221:31,1691,0950,20627
14.18Lance StrollAston Martin AMR221:31,3721,2980,20328
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:31,5271,4530,15523
16.27Nico HulkenbergAston Martin AMR221:31,6151,5410,08830
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:31,6151,5410,00027
18.6Nicholas LatifiWilliams FW441:31,8141,7400,19926
19.23Alexander AlbonWilliams FW441:31,8661,7920,05229
20.20Kevin MagnussenHaas VF-221:32,3442,2700,47813
107% najlepszego czasu: 1:36,379

Embed from Getty Images

Charles Leclerc okazał się najszybszym kierowcą także w drugiej sesji treningowej na Jeddah Corniche Circuit. Kierowca Ferrari minimalnie wyprzedził Maxa Verstappena, Carlosa Sainza i Sergio Pereza, jednak nie ustrzegł się błędu i na piętnaście minut przed końcem sesji zakończył jazdy z uszkodzonym zawieszeniem.

Start drugiej sesji treningowej został opóźniony o piętnaście minut i miało do niego dojść o godzinie 20:15 czasu lokalnego. Powodem takiego stanu rzeczy było późne spotkanie z kierowcami na temat rozwoju wydarzeń w Dżuddzie, jak również potrzeba dokonania napraw na torze po kilku wypadkach, jakie miały miejsce podczas sesji kwalifikacyjnej Formuły 2.

Jako pierwszy na torze pojawił się Guanyu Zhou z Alfy Romeo, ale już po niespełna trzech minutach z boksów wyjechali wszyscy kierowcy poza reprezentantami Red Bulla – Sergio Pereza i Maxa Verstappena. Jako pierwszy pomiarowe kółko pokonał Valtteri Bottas z czasem 1:31,802. Fina nie zdołali wyprzedzić Alonso, Ocon, Zhou czy Norris. Uczynili to dopiero kierowcy Ferrari – Leclerc objął prowadzenie z czasem 1:30,216 i miał ponad sekundę przewagi od Carlosa Sainza. Czołową trójkę uzupełnił Yuki Tsunoda, który wyprzedzał Bottasa o niecałe 0,2 sekundy.

Po około siedmiu minutach na tor wyjechali Perez i Verstappen, którzy – podobnie jak zdecydowana większość stawki – korzystali na początku sesji z pośrednich opon. Wyjątkami byli Alonso, Albon, Hulkenberg i Schumacher, którzy zdecydowali się na twarde ogumienie. Wkrótce pół sekundy ze swojej straty do Leclerca zdołał urwać Sainz, natomiast Max Verstappen wykręcił trzeci czas i tracił 1,074 sekundy do Monakijczyka. Mocną formę zdawał się potwierdzać Bottas, który uzyskał czwarty czas.

Po upływie piętnastu minut sytuacja w górze tabeli wyglądała na ustabilizowaną. Prowadził wciąż Leclerc przed Sainzem, jednak różnica między nimi była minimalna i wynosiła jedną dziesiątą sekundy. Na trzecim miejscu plasował się Verstappen, który tracił do lidera 0,3 sekundy. Wkrótce jednak Verstappen i Perez podkręcili tempo, czego efektem był awans Holendra na pierwsze miejsce, jednak wyprzedzał on Leclerca o zaledwie 0,002 sekundy. Niemal osiem dziesiątych zdołał urwać Sergio Perez, który umocnił się na czwartej pozycji.

Kilka minut później większość stawki zjechała do garaży, a na torze pozostali jedynie Russell, Stroll i zamykający tabelę Hulkenberg. Niemiec jako pierwszy podczas wieczornej sesji został wyposażony w miękkie opony i wkrótce zdołał wykręcić trzynasty rezultat. W ślad za kierowcą Astona opony oznaczone kolorem czerwonym zaczęło zakładać coraz więcej kierowców. W czołówce jako pierwsi zrobili to zawodnicy Scuderii – Leclerc i Sainz. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bowiem Leclerc – mimo sporego tłoku na torze – zdołał powrócić na czoło tabeli z przewagą 0,14 sekundy nad Verstappenem.

Holender porzucił swoje pierwsze kółko na miękkim ogumieniu po uślizgu, jakiego doświadczył już w pierwszym zakręcie. Nerwowo natomiast ponownie zrobiło się na stanowisku Haasa. Kevin Magnussen, który stracił cały pierwszy trening w Dżuddzie, zaczął zgłaszać utratę mocy w swoim VF-22. Początkowo zespół zachęcał go do „ciśnięcia”, na co Duńczyk odpowiedział po prostu „jesteście tego pewni?” Niepewność Magnussena nie była bezpodstawna – 29-latek wkrótce zatrzymał się na poboczu w drugim sektorze i na kilka chwil konieczne było wprowadzenie wirtualnej neutralizacji.

Błędu nie ustrzegł się z kolei Charles Leclerc, który zaliczył kontakt lewym przednim kołem ze ścianą w jednym z zakrętów. W jego wyniku najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia zawieszenia. Monakijczyk zakomunikował ekipie, iż „samochód jest zepsuty”, po czym bardzo powoli wrócił do boksów. Dosłownie po chwili los zespołowego partnera podzielił Sainz, który uderzył prawym przednim kołem w ścianę w zakręcie numer 13. Hiszpan był w stanie kontynuować jazdę, jednak wkrótce także został wycofany przez zespół do alei serwisowej. Kierowcy Ferrari nie wyjeżdżali już później na tor.

Do końca sesji nie doszło do większych zmian na czołowych pozycjach. Na piąte i szóste miejsce awansowali odpowiednio Hamilton i Russell, których dzieliło zaledwie 0,151 sekundy. Warto tu jednak podkreślić fakt, że swoje najlepsze wyniki uzyskali korzystając z miękkich opon w przeciwieństwie do wyprzedzających ich Verstappena, Sainza i Pereza. Do czwartego Meksykanina Hamilton tracił niespełna dwie dziesiąte sekundy.

W ostatniej minucie szybkie kółko rozpoczął Verstappen, lecz ponownie nie było mu dane przejechać nawet pierwszego sektora. Winowajcą był tym razem Yuki Tsunoda, a raczej jego samochód, który odmówił posłuszeństwa na dojeździe do czwartego zakrętu. Tam też Japończyk zatrzymał się na poboczu, po czym czas sesji się skończył. Leclerc utrzymał zatem pierwszą lokatę, wyprzedzając Verstappena o 0,14 sekundy. Trzeci rezultat uzyskał Sainz, za którym w czołowej dziesiątce uplasowali się Perez, Hamilton, Russell, Norris, Ocon, Bottas i Tsunoda.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21,7°C
Temperatura powietrza: 23,8°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca