F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 202220 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,281 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 306,183 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,109 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:26,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,468 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:26,633--21
2.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:26,8530,2200,22030
3.16Charles LeclercFerrari F1-751:26,8880,2550,03522
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:26,9670,3340,07923
5.36Liam LawsonRed Bull RB181:27,2010,5680,23422
6.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:27,2680,6350,06720
7.39Robert SzwarcmanFerrari F1-751:27,4290,7960,16124
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:27,6190,9860,19021
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:27,6551,0220,03623
10.23Alexander AlbonWilliams FW441:27,8401,2070,18526
11.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:27,8451,2120,00528
12.31Esteban OconAlpine A5221:27,8911,2580,04627
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:27,9911,3580,10028
14.88Robert KubicaAlfa Romeo C421:28,0641,4310,07322
15.45Logan SargeantWilliams FW441:28,0981,4650,03423
16.20Kevin MagnussenHaas VF-221:28,1421,5090,04420
17.51Pietro FittipaldiHaas VF-221:28,2041,5710,06226
18.28Patricio O'WardMcLaren MCL361:28,3501,7170,14622
19.82Jack DoohanAlpine A5221:28,4841,8510,13425
20.34Felipe DrugovichAston Martin AMR221:28,6722,0390,18823
107% najlepszego czasu: 1:32,697

Embed from Getty Images
To był długi sezon, szczęśliwie rozegrany bez większych problemów w porównaniu do poprzednich lat. Kibice wrócili na tory (tłumnie), a nowe samochody zapewniły sporo emocji. Jednak wszystko ma swój koniec, tak też jest z rywalizacją Formuły 1 w 2022 roku. Abu Zabi staje się dość tradycyjnym torem, który gości zamkniecie roku i zawsze towarzyszy mu specyficzna atmosfera.

Nie inaczej było w tym roku. Ponownie pierwszy trening nie był aż tak istotny, gdyż był rozgrywany przy pełnym słońcu, co nie będzie miało miejsca ani w kwalifikacjach, ani wyścigu. Zespoły nie miały też wielu nowych części do testów, gdyż wysiłki zespołów są już w pełni ukierunkowane na 2023 roku. To skłoniło kilka ekip do dania szansy swoim rezerwowym zawodnikom. Skorzystał też na tym nasz rodak – Robert Kubica.

Jednak czołowe lokaty okupowała stara gwardia z Perezem na czele. Meksykanin meldował się czasem 1:27,853. Dopiero w połowie sesji, gdy zawodnicy pojawili się na świeżych miękkich oponach na czele doszło do zmiany. Czas 1:27,840 wykręcił Alex Albon. W czasie poprzednich przejazdów przygodę zaliczył Logan Sargeant zaliczając obrót w pierwszym zakręcie. W ten sposób potencjalny kierowca wyścigowy Williamsa pozbył się kompletu opon, gdyż zostały zniszczone podczas hamowania.

Perez postanowił ponownie odebrać palmę pierwszeństwa Albonowi i zszedł poniżej granicy 1:27. Ponownie pomiędzy Red Bullem a Ferrari różnice czasowe były niesamowicie małe, co pokazał Leclerc, o włos wyprzedzając Pereza. Pogodził ich Hamilton wykręcając 1:26,663. Mercedes prezentuje bardzo mocną końcówkę sezonu, co ponownie może zwiastować bardzo ciekawy wyścig.

Całkiem dobrze radził sobie Kubica, który pomimo przyznania, że nie ma dużej znajomości o tegorocznych oponach, meldował się z bardzo przyzwoitym czasem okrążenia. Polski kierowca przejechał bez problemu cały program przygotowany przez Alfę Romeo na pierwszy trening.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca