F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 202220 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,281 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 306,183 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,109 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:26,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,468 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRed Bull RB181:24,982--15
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:25,1340,1520,15215
3.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:25,2220,2400,08820
4.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:25,3950,4130,17315
5.4Lando NorrisMcLaren MCL361:25,5180,5360,12316
6.16Charles LeclercFerrari F1-751:25,5710,5890,05324
7.55Carlos SainzFerrari F1-751:25,6050,6230,03423
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:25,9500,9680,34518
9.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:26,0121,0300,06213
10.23Alexander AlbonWilliams FW441:26,0511,0690,03916
11.31Esteban OconAlpine A5221:26,0731,0910,02217
12.14Fernando AlonsoAlpine A5221:26,0761,0940,00318
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:26,1701,1880,09419
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:26,1891,2070,01917
15.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:26,2391,2570,05012
16.18Lance StrollAston Martin AMR221:26,2981,3160,05920
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:26,3561,3740,05821
18.47Mick Schumacher Haas VF-221:26,4731,4910,11719
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:26,4821,5000,00917
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:26,6461,6640,16414
107% najlepszego czasu: 1:30,931

Embed from Getty Images

Sergio Perez okazał się najszybszym kierowcą w trzeciej sesji treningowej na torze Yas Marina. Meksykanin o nieco ponad piętnaście setnych sekundy pokonał Maksa Verstappena, a czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton. Dopiero na szóstym i siódmym miejscu uplasowali się kierowcy Ferrari – Leclerc i Sainz.

Tuż po zapaleniu zielonych świateł na torze jako pierwsze pojawiły się oba zielone bolidy Astona Martina. Wyposażone one były w twarde opony, jednak już po pokonaniu okrążeń instalacyjnych zarówno Vettel, jak i Stroll zjechali do mechaników, którzy założyli swoim kierowcom pośrednie ogumienie. Po niespełna trzech minutach do kierowców Astona dołączył duet Ferrari oraz Mick Schumacher. Pozostała piętnastka zdawała się nie kwapić do wyjazdu na tor.

Stroll i Vettel szybko powrócili do garażu, a pierwszym kierowcą z czasem pomiarowego kółka był Carlos Sainz – 1:27,821. Na drugie miejsce z niewielką stratą do Hiszpana wskoczył wkrótce wyposażony w miękkie opony Schumacher, jednak po chwili tę dwójkę pogodził Leclerc, który poprawił rezultat Sainza o ponad pół sekundy. Po dziesięciu minutach trwania sesji do akcji – na miękkim ogumieniu – wkroczył duet Mercedesa. Na czele tabeli wkrótce znalazł się Hamilton z czasem 1:26,040, a Russell był drugi i tracił do zespołowego partnera 0,490 sekundy.

Po upływie kolejnych ośmiu minut mocne kółko na pośrednich oponach pokonał Leclerc, który wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie pięciu setnych sekund do prowadzącego Hamiltona. Na uwagę zasługiwały też wyniki kierowców Alpine, którzy także korzystali z pośredniego ogumienia – Alonso był trzeci ze stratą zaledwie dwóch dziesiątych sekundy do kierowcy Ferrari. Jedną setną za Hiszpanem, na czwartym miejscu, znajdował się Esteban Ocon. Problematyczny początek sesji miał natomiast Lando Norris, który skarżył się na ogień w hamulcu lewego przedniego koła. Podobny problem swojej ekipie zgłaszał także Sebastian Vettel.

Czas Hamiltona został poprawiony dopiero po niemal dwudziestu minutach – autorem najlepszego rezultatu został Sergio Perez, który poprawił wynik kierowcy Mercedesa o 0,179 sekundy jadąc na pośrednich oponach i jako pierwszy w sobotę zszedł poniżej minuty i 26 sekund. Długo z wyjazdem na tor zwlekał Max Verstappen, który pojawił się na nim na 31 minut przed końcem sesji. Holender nie cieszył się jazdą zbyt długo – chwilę potem wywieszono czerwoną flagę, która spowodowana była nietypowym defektem samochodu Pierre'a Gasly'ego.

Kierowca AlphaTauri na wyjeździe z dziewiątego zakrętu stracił nadkole i przebił oponę podczas przejazdu po tarce znajdującej się po zewnętrznej stronie wirażu. Francuz zdołał wrócić do garażu, a sesja została wznowiona już po trzech minutach. Podczas okresu czerwonej flagi Norris zgłosił jednak zespołowi, iż Lewis Hamilton wyprzedził zarówno jego, jak i jeden z bolidów Haasa. Sędziowie szybko zanotowali ten incydent, a w międzyczasie Max Verstappen przejechał pierwsze pomiarowe okrążenie, wskakując na trzecie miejsce ze stratą 0,183 sekundy do Sergio Pereza. Po chwili wyposażony już w miękkie opony Hamilton powrócił na czoło stawki, wyprzedzając Meksykanina o 0,037 sekundy.

Siedemnaście minut przed końcem sesji świetny czas wykręcił Alexander Albon, który ustanowił rekord drugiego sektora i awansował na czwarte miejsce. W tym momencie niemal wszyscy kierowcy próbowali szybkich kółek na miękkich oponach, a sytuacja w czołówce zmieniała się niczym w kalejdoskopie. Przez krótką chwilę Hamiltona na pozycji lidera zmienił Verstappen, którego bardzo szybko wyprzedził Russell. Następnie na prowadzenie powrócił Hamilton, a po chwili kierowców Mercedesa pogodził Perez z najlepszym czasem weekendu – 1:24,982.

Meksykanina nie zdołał wyprzedzić Verstappen, który po swoim kolejnym pomiarowym kółku tracił do zespołowego kolegi nieco ponad jedną dziesiątą sekundy. Dopiero w samej końcówce sesji pierwsze kółka na miękkich oponach pokonali kierowcy Ferrari, lecz nie zdołali wmieszać się w walkę o czołowe lokaty i tracili oni do prowadzącego duetu Red Bulla ponad pół sekundy i ponad dwie dziesiąte do plasującego się na trzeciej i czwartej lokacie Mercedesa. Dodatkowo przegrywali oni jeszcze z Lando Norrisem, a Charles Leclerc skwitował sesję słowami: „Nie wygląda to dobrze”.

Do końca treningu niewiele się już zmieniło i tym sposobem padł on łupem Sergio Pereza, który o 0,152 sekundy pokonał Verstappena. Tuż za duetem Red Bulla uplasowali się Hamilton i Russell, a czołową piątkę uzupełnił Lando Norris. Dopiero za kierowcą McLarena znaleźli się kierowcy Ferrari – Leclerc i Sainz – a TOP 10 zamknęli Ricciardo, Vettel i Albon.

Warto dodać, że sędziowie wciąż analizują incydent z udziałem Lewisa Hamiltona, który może otrzymać karę przesunięcia na starcie za wyprzedzanie pod czerwoną flagą.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42,1°C
Temperatura powietrza: 30,3°C
Prędkość wiatru: 2,5m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca